Poczucie skuteczności wychowawczej kandydatów na nauczycieli w Polsce i Słowacji
DOI:
https://doi.org/10.12775/RA.2013.005Słowa kluczowe
poczucie skuteczności wychowawczej, system kształcenia nauczycieli, uniwersyteckie studia nauczycielskieAbstrakt
Artykuł jest raportem z badań nad różnicami w poczuciu skuteczności wychowawczej pomiędzy studentami studiów nauczycielskich w Polsce i Słowacji. Tym co różni obie grupy jest system kształcenia nauczycieli. Na Słowacji jest bardziej zaawansowany, niż w Polsce. Jednak badanie pokazało, że polscy studenci mają wyższe poczucie skuteczności wychowawczej niż słowaccy.
Bibliografia
Bandura A. (1994), Self-efficacy: Toward a unifying theory of behavioral change, in: R.F. Baumeister (ed.), The self in Social Psychology, Ann Arbor Press.
Bussey K., Bandura A. (1999), Social cognitive theory of gender development and differentation, “Psychological Review”, No. 4.
Chomczyńska-Rubacha M., Rubacha K. (2013), Test Poczucia Skuteczności. Opracowanie teoretyczne i psychometryczne Pracowni Narzędzi Badawczych Komitetu Nauk Pedagogicznych PAN, „Przegląd Badań Edukacyjnych”, nr 16(1).
Chomczyńska-Rubacha M., Rubacha K. (2007), Płeć kulturowa nauczycieli. Funkcjonowanie
w roli zawodowej, Impuls, Kraków.
Michel W., Schoda Y., Peake P. (1988), The Nature Adolescent Competencies Predicted
by Preschool Delay of Gratification, “Journal of Personality and Social Psychology”, No. 54.
Pervin L. A, John O. P. (2002), Osobowość. Teoria i badania, Kraków, Wyd. UJ.
Pobrania
Opublikowane
Jak cytować
Numer
Dział
Statystyki
Liczba wyświetleń i pobrań: 404
Liczba cytowań: 0