Marki spożywcze w nowych mediach. Przegląd form współpracy biznesowej producentów żywności z autorami blogów kulinarnych

Monika Sońta

DOI: http://dx.doi.org/10.12775/NM.2014.004

Abstrakt


Artykuł jest próbą klasyfikacji form współpracy biznesowej blogerów kulinarnych z przedstawicielami marketingu firm spożywczych. Autorka tłumaczy podstawowe podziały blogów ze względu na ich formę prezentacji treści oraz strukturę informacji na stronie i postrzega blogosferę kulinarną jako zjawisko z obszaru nowych mediów, mogące przyczynić się do rozwoju komunikacji marketingowej marek spożywczych w dwóch wymiarach: zasięgowym (wymiar ilościowy) i opiniotwórczym (wymiar jakościowy). Opisywane ujęcia są zilustrowane konkretnymi przykładami blogów.


Słowa kluczowe


współpraca biznesu z blogosferą; blogi kulinarne; opiniotwórczość w nowych mediach; reklama natywna

Pełny tekst:

PDF

Bibliografia


Książki

Armesto Fernandez, Felipe, 2002, Near a Thousand Tables. A history of food, The Free Press, New York.

Drzał-Sierocka Aleksandra (red.), 2014, W garnku kultury. Rozważania nad jedzeniem w przestrzeni społeczno-kulturowej, Gdańsk: Wydawnictwo Naukowe Katedra.

Guadano Marta Fernandez. 2012. Reinventores. Barcelona: Conecta.

Korsmeyer Carolyn, 1999, Making sense of taste. Food & Philosophy, New York: Cornell University Press.

Mazurek Grzegorz. 2008. Blogi i wirtualne społeczności – wykorzystanie w marketingu. Kraków: Oficyna Wolters Kluwer.

Siegel David. 2007. Futuryzuj swoją firmę. Strategia biznesu w dobie e-klienta. Kraków: IFC Press.

Wright Jeremy. 2007. Blogowanie w biznesie. Rewolucyjny sposób na zwiększenie sprzedaży, zbudowanie marki i osiągnięcie spektakularnych sukcesów. Warszawa: Wydawnictwa Akademickie i Profesjonalne.

Źródła internetowe

www.burson-marsteller.com/Innovation_and_insights/Thought_Leadership/default_view.aspx?ID=99

www.futurizenow.com

www.gastronauci.pl

www.kuchniokracja.hanami.pl

www.kwestiasmaku.pl

http://pbi.org.pl/raporty/badanie_blogow.pdf

www.slideshare.net/jnnklk/blogi-w-bibliotekach

www.tomekwozniak.com

www.whiteplate.pl






Partnerzy platformy czasopism