Alegorie dzielenia się obrazami (na podstawie praktyki edukacyjnej)
DOI:
https://doi.org/10.12775/SE.2022.00040Słowa kluczowe
książka obiektowa, książka artystyczna, integralność tekstu i obrazu, komunikat ikonograficzno-piktograficzny, książki wizualno-tekstoweAbstrakt
Artykuł jest podsumowaniem dorobku Pracowni Projektowania Wydawnictw Multimedialnych i Książki Artystycznej prowadzonej w latach 2013–2021 w Akademii Sztuki w Szczecinie. Tytuł Alegorie dzielenia się historiami jest rozwinięciem tematu na podstawie praktyki edukacyjnej związanej z autorskim programem Pracowni.
Książka jako obiekt sztuki stanowi chętnie wybierane medium, zwłaszcza przez najmłodsze pokolenia artystów. Jest uniwersalnym i wielowymiarowym językiem wypowiedzi. Doskonale wpisuje się w kontekst sztuki współczesnej z jej historiozoficznym zapleczem. Wszelkie formy i przejawy zjawiska, jakimi są artbooki, doczekały się wielu pogłębionych analiz, jednak z uwagi na duży progres tego nurtu cenny okazuje się każdy rodzaj refleksji i próby definiowania. Odważne i niejednokrotnie wnikliwe studenckie eksperymenty projektowe są asumptem do tej prezentacji.
Bibliografia
Dawidek-Gryglicka M., 2012, Historia tekstu wizualnego, Kraków.
Prajzner K., 2021, Postmodernism Comes True? Kilka uwag na marginesie teorii hipertekstu, https://www.nck.pl/upload/archiwum_kw_files/artykuly/11._katarzyna_prajzner_-_postmodernizm_come_true_kilka_uwag_na_marginesie_teorii_hipertekstu.pdf (dostęp 20.06.2021)
Pobrania
Opublikowane
Jak cytować
Numer
Dział
Licencja
Prawa autorskie (c) 2022 Danuta Dąbrowska
Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Bez utworów zależnych 4.0 Międzynarodowe.
Statystyki
Liczba wyświetleń i pobrań: 337
Liczba cytowań: 0