Redefining typography and the new methodology of creating typographic messages
DOI:
https://doi.org/10.12775/SE.2016.017Keywords
typography projects, redefining typography, design, phenomenon of reading, the new way of creating messagesAbstract
The article describes examples of typography projects created from the author’ own scientific experience and teaching. As demonstrated we can say that even when using ideas far away from traditional ones the ultimate aim is still achievable. What is worth to indicate is that mentioned concept comes from, not entirely revealed, phenomenon of reading and not from, so-called “output philosophy”. The main bullet of the design is based on having a user inside the circle of this process. Of course everything might change and becomes a subject to modification however the fundamental concept should stay the same that means keeping a high quality of the remittance.
References
Carr N., 2013, Płytki umysł. Jak internet wpływa na nasz mózg, Gliwice.
Felici J., 2006, Kompletny przewodnik po typografii. Zasady doskonałego składania tekstu, Gdańsk.
Hausner J., Karwińska A., Purchla J. (red), 2014, Kultura a rozwój, Kraków.
Pawłowski A., 1994, Inicjacje. O sztuce, projektowaniu i kształceniu projektantów, Kraków.
Pawłowski A., Inicjacje. O sztuce, projektowaniu i kształceniu projektantów, cyt. za: J. Ginalski, M. Liskiewicz, J. Seweryn, Rozwój nowego produktu, Kraków 1994.
Piper A., 2012, Book Was There, Chicago–London.
S. Sierwiotyński, Zadania nauki o książce, cyt. za: M. Tabaczyński, Wstęp, w: J. D. Bolter, Przestrzeń pisma. Komputery, hipertekst i remediacja druku, Kraków–Bydgoszcz 2014.
Unger G., 2011, Kiedy czytamy, w: Widzieć. Wiedzieć. Wybór najważniejszych tekstów o dizajnie, red. P. Dębowski i J. Mrowczyk, Kraków.
Zbierski T., 1978, Semiotyka książki, Wrocław.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
Stats
Number of views and downloads: 1039
Number of citations: 0