Analise of information and promotion activities in social media and on the website of Territorial Defense Forces
DOI:
https://doi.org/10.12775/TSB.2019.021Keywords
information, promotion, socialmedia, Territorial Defense ForcesAbstract
On January 1, 2017, the act that introduced the Territorial Defense Force as one of the types of the Polish Armed Forces entered into force. The aim of the paper is to analyze informational and promotional activities of Territorial Defense Forces, which have a direct impact on the perception of formation in the national environment and potential soldiers of territorial military service. The report analyzes the information and promotional activities posted on the official website of the Military Territorial Defense (terytorialsi.wp.mil.pl) and on the official profiles of the Military Territorial Defense in social media (Facebook, Twitter, Instagram, You Tube). The effect of the analysis of information materials and the forms of their transmission is the conclusion that the website and information activities, in particular on the Military Territorial Defense Facebook account, have been designed and made with the utmost care. The ways of presenting information and promotion of the Territorial Defense Forces are in line with modern trends in this field.References
Aichner T., Jacob F., Measuring the Degree of Corporate Social Media Use., „International Journal of Market Research", 2015, nr 57 (2), s. 257–275.
Facebook [w:] Wikipedia, wolna encyklopedia [online] [dostęp 21 stycznia 2019]. Dostępny w World Wide Web: https://pl.wikipedia.org/wiki/Facebook.
FAQ-Struktura i zadania [online] [dostęp 06 stycznia 2019]. Dostępny w World Wide Web: https://terytorialsi.wp.mil.pl/faq/struktura-i-zadania.
Instagram [w:] Wikipedia, wolna encyklopedia [online] [dostęp 5 lutego 2019]. Dostępny w World Wide Web: https://pl.wikipedia.org/wiki/Instagram.
Kaczmarek-Śliwińska M., Public relations w przestrzeni mediów społecznościowych. Działania organizacji i jej pracowników, Koszalin 2013.
Kaplan A., Haenlein M., Users of the world, unite! The challenges and opportunities of Social Media, Business Horizons, 2010, nr 53 (1), s. 59–68.
Mały słownik cybernetyczny, pod red. M. Kempisty, Warszawa 1997.
Media społecznościowe [w:] Słownik języka polskiego PWN [online] [dostęp 14 stycznia 2019]. Dostępny w World Wide Web: http://sjp.pwn.pl/slowniki/media%20spo%C5%82eczno%C5%9Bciowe.html.
Smiciklas M., Kawasaki G., Gutowski M.,Infografiki: praktyczne zastosowanie w biznesie, Gliwice 2014.
Twitter[w:] Wikipedia, wolna encyklopedia [online] [dostęp 3 lutego 2019]. Dostępny w World Wide Web: https://pl.wikipedia.org/wiki/Twitter.
Ustawa z dnia 16 listopada 2016 r. o zmianie ustawy o powszechnym obowiązku obrony Rzeczpospolitej Polskiej oraz niektóry innych ustaw. Dz. U. 2016, poz. 1534.
YouTube [w:] Wikipedia, wolna encyklopedia [online] [dostęp 5 lutego 2019]. Dostępny w World Wide Web: https://pl.wikipedia.org/wiki/YouTube.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
Stats
Number of views and downloads: 1621
Number of citations: 0