Przejdź do sekcji głównej Przejdź do głównego menu Przejdź do stopki
  • Zarejestruj
  • Zaloguj
  • Język
    • English
    • Język Polski
  • Menu
  • Strona domowa
  • Aktualny numer
  • Archiwum
  • Ogłoszenia
  • O czasopiśmie
    • O czasopiśmie
    • Przesyłanie tekstów
    • Zespół redakcyjny
    • Polityka prywatności
    • Kontakt
  • Zarejestruj
  • Zaloguj
  • Język:
  • English
  • Język Polski

Toruńskie Studia Bibliologiczne

Analiza działań informacyjnych i promocji Wojsk Obrony Terytorialnej w mediach społecznościowych i na stronie WWW
  • Strona domowa
  • /
  • Analiza działań informacyjnych i promocji Wojsk Obrony Terytorialnej w mediach społecznościowych i na stronie WWW
  1. Strona domowa /
  2. Archiwum /
  3. Tom 12 Nr 2 (23) (2019) /
  4. Okolice nauki

Analiza działań informacyjnych i promocji Wojsk Obrony Terytorialnej w mediach społecznościowych i na stronie WWW

Autor

  • Błażej Marcin Lota Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu

DOI:

https://doi.org/10.12775/TSB.2019.021

Słowa kluczowe

informacja, promocja, media społecznościowe, Wojska Obrony Terytorialnej

Abstrakt

1 stycznia 2017 r. weszła w życie ustawa wprowadzająca Wojska Obrony Terytorialnej (dalej WOT) jako jeden z rodzajów Sił Zbrojnych Rzeczpospolitej Polskiej. Celem artykułu jest analiza działań informacyjnych i promocyjnych WOT, które mają bezpośrednie przełożenie na postrzeganie formacji w środowisku ogólnopaństwowym oraz potencjalnych żołnierzy terytorialnej służby wojskowej. W artykule dokonano analizy informacji i działań promocyjnych zamieszczonych na oficjalnej stronie WOT (terytorialsi.wp.mil.pl) oraz na oficjalnych profilach w mediach społecznościowych (Facebook, Twitter, Instagram, Youtube). Efektem analizy materiałów informacyjnych oraz form ich przekazywania jest wniosek, że strona internetowa oraz działania informacyjne WOT, w szczególności na koncie facebookowym, zostały zaprojektowane i wykonane z najwyższą starannością. Sposoby przedstawiania informacji i promocji wpisują się w nowoczesne trendy w tej dziedzinie. Celem artykułu jest analiza profili WOT w mediach społecznościowych, mająca wykazać, który z nich ma największy zasięg oddziaływania na użytkowników końcowych. Analizie zostały poddane profile WOT pod kątem formy i treści informacji, z uwzględnieniem jej atrakcyjności dla odbiorców. Ponadto analizie została poddana strona internetowa, uwzględniająca zagadnienia związane z użytecznością oraz architekturą informacji.

Biogram autora

Błażej Marcin Lota - Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu

Ukończenie szkolenia podoficerskiego i mianowanie na pierwszy stopień podoficerski. Wygłoszenie referatu na I Ogólnopolskiej Konferencji Naukowej WIAD 19 "Projektowanie dla Różnorodności"

Bibliografia

Aichner T., Jacob F., Measuring the Degree of Corporate Social Media Use., „International Journal of Market Research", 2015, nr 57 (2), s. 257–275.

Facebook [w:] Wikipedia, wolna encyklopedia [online] [dostęp 21 stycznia 2019]. Dostępny w World Wide Web: https://pl.wikipedia.org/wiki/Facebook.

FAQ-Struktura i zadania [online] [dostęp 06 stycznia 2019]. Dostępny w World Wide Web: https://terytorialsi.wp.mil.pl/faq/struktura-i-zadania.

Instagram [w:] Wikipedia, wolna encyklopedia [online] [dostęp 5 lutego 2019]. Dostępny w World Wide Web: https://pl.wikipedia.org/wiki/Instagram.

Kaczmarek-Śliwińska M., Public relations w przestrzeni mediów społecznościowych. Działania organizacji i jej pracowników, Koszalin 2013.

Kaplan A., Haenlein M., Users of the world, unite! The challenges and opportunities of Social Media, Business Horizons, 2010, nr 53 (1), s. 59–68.

Mały słownik cybernetyczny, pod red. M. Kempisty, Warszawa 1997.

Media społecznościowe [w:] Słownik języka polskiego PWN [online] [dostęp 14 stycznia 2019]. Dostępny w World Wide Web: http://sjp.pwn.pl/slowniki/media%20spo%C5%82eczno%C5%9Bciowe.html.

Smiciklas M., Kawasaki G., Gutowski M.,Infografiki: praktyczne zastosowanie w biznesie, Gliwice 2014.

Twitter[w:] Wikipedia, wolna encyklopedia [online] [dostęp 3 lutego 2019]. Dostępny w World Wide Web: https://pl.wikipedia.org/wiki/Twitter.

Ustawa z dnia 16 listopada 2016 r. o zmianie ustawy o powszechnym obowiązku obrony Rzeczpospolitej Polskiej oraz niektóry innych ustaw. Dz. U. 2016, poz. 1534.

YouTube [w:] Wikipedia, wolna encyklopedia [online] [dostęp 5 lutego 2019]. Dostępny w World Wide Web: https://pl.wikipedia.org/wiki/YouTube.

Toruńskie Studia Bibliologiczne

Pobrania

  • PDF

Opublikowane

2019-03-30

Jak cytować

1.
LOTA, Błażej Marcin. Analiza działań informacyjnych i promocji Wojsk Obrony Terytorialnej w mediach społecznościowych i na stronie WWW. Toruńskie Studia Bibliologiczne [online]. 30 marzec 2019, T. 12, nr 2 (23), s. 181–195. [udostępniono 5.7.2025]. DOI 10.12775/TSB.2019.021.
  • PN-ISO 690 (Polski)
  • ACM
  • ACS
  • APA
  • ABNT
  • Chicago
  • Harvard
  • IEEE
  • MLA
  • Turabian
  • Vancouver
Pobierz cytowania
  • Endnote/Zotero/Mendeley (RIS)
  • BibTeX

Numer

Tom 12 Nr 2 (23) (2019)

Dział

Okolice nauki

Statystyki

Liczba wyświetleń i pobrań: 1621
Liczba cytowań: 0

Wyszukiwanie

Wyszukiwanie

Przeglądaj

  • Indeks autorów
  • Lista archiwalnych numerów

Użytkownik

Użytkownik

Aktualny numer

  • Logo Atom
  • Logo RSS2
  • Logo RSS1

Informacje

  • dla czytelników
  • dla autorów
  • dla bibliotekarzy

Newsletter

Zapisz się Wypisz się

Język / Language

  • English
  • Język Polski

Tagi

Szukaj przy pomocy tagu:

informacja, promocja, media społecznościowe, Wojska Obrony Terytorialnej
W górę

Akademicka Platforma Czasopism

Najlepsze czasopisma naukowe i akademickie w jednym miejscu

apcz.umk.pl

Partnerzy platformy czasopism

  • Akademia Ignatianum w Krakowie
  • Akademickie Towarzystwo Andragogiczne
  • Fundacja Copernicus na rzecz Rozwoju Badań Naukowych
  • Instytut Historii im. Tadeusza Manteuffla Polskiej Akademii Nauk
  • Instytut Kultur Śródziemnomorskich i Orientalnych PAN
  • Instytut Tomistyczny
  • Karmelitański Instytut Duchowości w Krakowie
  • Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego
  • Państwowa Akademia Nauk Stosowanych w Krośnie
  • Państwowa Akademia Nauk Stosowanych we Włocławku
  • Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa im. Stanisława Pigonia w Krośnie
  • Polska Fundacja Przemysłu Kosmicznego
  • Polskie Towarzystwo Ekonomiczne
  • Polskie Towarzystwo Ludoznawcze
  • Towarzystwo Miłośników Torunia
  • Towarzystwo Naukowe w Toruniu
  • Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu
  • Uniwersytet Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie
  • Uniwersytet Mikołaja Kopernika
  • Uniwersytet w Białymstoku
  • Uniwersytet Warszawski
  • Wojewódzka Biblioteka Publiczna - Książnica Kopernikańska
  • Wyższe Seminarium Duchowne w Pelplinie / Wydawnictwo Diecezjalne „Bernardinum" w Pelplinie

© 2021- Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu Deklaracja dostępności Sklep wydawnictwa