Przejdź do sekcji głównej Przejdź do głównego menu Przejdź do stopki
  • Zarejestruj
  • Zaloguj
  • Język
    • English
    • Język Polski
  • Menu
  • Strona domowa
  • Aktualny numer
  • Archiwum
  • Ogłoszenia
  • O czasopiśmie
    • O czasopiśmie
    • Przesyłanie tekstów
    • Zespół redakcyjny
    • Rada Naukowa
    • Redaktorzy tematyczni
    • Zespół Recenzentów (2020-2021)
    • Standardy etyczne
    • Opłaty
    • Indeksowanie
    • Polityka prywatności
    • Kontakt
  • Zarejestruj
  • Zaloguj
  • Język:
  • English
  • Język Polski

Historia i Polityka

Positioning as a Part of Political Marketing
  • Strona domowa
  • /
  • Positioning as a Part of Political Marketing
  1. Strona domowa /
  2. Archiwum /
  3. Nr 14 (21) (2015) /
  4. Papers

Positioning as a Part of Political Marketing

Autor

  • Natalia Liutko Khmelnytsky National University

DOI:

https://doi.org/10.12775/HiP.2015.017

Słowa kluczowe

positioning, political framework, political marketing

Abstrakt

The political subject is defined as the consumer of goods in the form of political power, political ideas, political leaders, and parties. Political marketing is understood as the identification of political relations and processes with different forms of market exchange and the process of electoral choice as a specific market (the act of purchase and sale). The concept of political positioning appeared as the result of relevant categories of commercial research in the political sphere. Political positioning should be considered as the process of political communication aimed at acquiring by political actor his position in political marketing. It is the most difficult type of political and communication strategic campaigns. This approach allows the candidate (party) to compare his image with electorate’s views of desired (acceptable) candidate, political party; compare his image with the image of an opponent; explore the pros and cons of alternative positions; and choose those the most advantageous position for a candidate (party).

Bibliografia

D. Farrell, R. Kolodny, S. Medvic, Parties and Campaign Professionals in a Digital Age: Political Consultants in the United States and Their Counterparts Overseas, Harvard International Journal of Press 2001, No. 4, pp. 11–30.

E. Morozova, Politics in Market and Marketing: Concepts, Models, Techniques, [in:] The Russian Political Encyclopedia, Moscow 1999, p. 247.

F. Ilyasov, Political marketing. Art of election winning, Moscow 2000, pp. 200.

G. Diligensky, Political Marketing and Judicious Choice under the Russian Conditions, Polis 2000, No. 2, p. 105.

I. Nedyak, Political marketing: Foundations of the theory, Moscow 2008, pp. 98–99.

J. Kudashova, The problems of information environment establishment of political positioning, Public administration 2011, No. 26, http://e-journal.spa.msu.ru/uploads/vestnik/2011/vipusk 26.

J. Trout, E. Rice, Positioning: The Battle for Your Mind, http://www.books.pchelov.com.

M. Medvedev, Branding and parallel positioning during the election campaign 2003, http://www.cvk.gov.ua/visnyk/pdf/2013_3/Visnik_3_2013_st_15.pdf /.

P. Bourdieu, The Political Sociology, Moscow 1993, pp. 336.

R. Golovanov, Political positioning of the new integrating association on the post-Soviet region, http://dissercat.com/content/politicheskoe-pozitsionirovanie-novykh-integratsionnykh-obedinenii-na-postsovetskom-prostran#ixzz3H4JLfWjq.

Historia i Polityka

Pobrania

  • PDF (English)

Opublikowane

24-11-2015

Jak cytować

1.
LIUTKO, Natalia. Positioning as a Part of Political Marketing. Historia i Polityka [online]. 24 listopad 2015, nr 14 (21), s. 25–31. [udostępniono 7.7.2025]. DOI 10.12775/HiP.2015.017.
  • PN-ISO 690 (Polski)
  • ACM
  • ACS
  • APA
  • ABNT
  • Chicago
  • Harvard
  • IEEE
  • MLA
  • Turabian
  • Vancouver
Pobierz cytowania
  • Endnote/Zotero/Mendeley (RIS)
  • BibTeX

Numer

Nr 14 (21) (2015)

Dział

Papers

Licencja

Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu respektuje prawo do prywatności i ochrony danych osobowych autorów.
Dane autorów nie są wykorzystywane w celach handlowych i marketingowych. Redaktorzy i recenzenci są zobowiązani do zachowania w poufności wszelkich informacji związanych ze złożonymi do redakcji tekstami.

Autor, zgłaszając swój tekst wyraża zgodę na wszystkie warunki i zapisy umowy licencyjnej (określającej prawa autorskie) z Uniwersytetem Mikołaja Kopernika w Toruniu.

Statystyki

Liczba wyświetleń i pobrań: 568
Liczba cytowań: 0

Wyszukiwanie

Wyszukiwanie

Przeglądaj

  • Indeks autorów
  • Lista archiwalnych numerów

Użytkownik

Użytkownik

Aktualny numer

  • Logo Atom
  • Logo RSS2
  • Logo RSS1

Informacje

  • dla czytelników
  • dla autorów
  • dla bibliotekarzy

Newsletter

Zapisz się Wypisz się

Język / Language

  • English
  • Język Polski

Tagi

Szukaj przy pomocy tagu:

positioning, political framework, political marketing

cross_check

The journal content is indexed in CrossCheck, the CrossRef initiative to prevent scholarly and professional plagiarism

W górę

Akademicka Platforma Czasopism

Najlepsze czasopisma naukowe i akademickie w jednym miejscu

apcz.umk.pl

Partnerzy platformy czasopism

  • Akademia Ignatianum w Krakowie
  • Akademickie Towarzystwo Andragogiczne
  • Fundacja Copernicus na rzecz Rozwoju Badań Naukowych
  • Instytut Historii im. Tadeusza Manteuffla Polskiej Akademii Nauk
  • Instytut Kultur Śródziemnomorskich i Orientalnych PAN
  • Instytut Tomistyczny
  • Karmelitański Instytut Duchowości w Krakowie
  • Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego
  • Państwowa Akademia Nauk Stosowanych w Krośnie
  • Państwowa Akademia Nauk Stosowanych we Włocławku
  • Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa im. Stanisława Pigonia w Krośnie
  • Polska Fundacja Przemysłu Kosmicznego
  • Polskie Towarzystwo Ekonomiczne
  • Polskie Towarzystwo Ludoznawcze
  • Towarzystwo Miłośników Torunia
  • Towarzystwo Naukowe w Toruniu
  • Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu
  • Uniwersytet Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie
  • Uniwersytet Mikołaja Kopernika
  • Uniwersytet w Białymstoku
  • Uniwersytet Warszawski
  • Wojewódzka Biblioteka Publiczna - Książnica Kopernikańska
  • Wyższe Seminarium Duchowne w Pelplinie / Wydawnictwo Diecezjalne „Bernardinum" w Pelplinie

© 2021- Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu Deklaracja dostępności Sklep wydawnictwa