OBECNOŚĆ MISJI ORAZ WIZJI PRZEDSIĘBIORSTWA NA STRONACH WWW WYBRANYCH FIRM Z RANKINGU DIAMENTY FORBES 2017

Sławomir Antoni Króliczek

DOI: http://dx.doi.org/10.12775/AUNC_ZARZ.2017.027

Abstrakt


Zarys treści: Wizja oraz misja firmy stanowią wyróżnik wobec konkurencji, którego nie da się łatwo kopiować. Utrzymywanie wysokiego stopnia konkurencyjności we współczesnym świecie wymaga, oprócz dobrych strategii biznesowych, nieustannej innowacyjności oraz elastyczności, także oparcia wszelkich działań i procesów o twardy kręgosłup wartości, który niejako stanowi konstytucję przedsiębiorstwa. Celem artykułu jest przegląd stron www wybranych za pomocą próby reprezentatywnej przedsiębiorstw z listy Diamenty Forbes 2016? i stwierdzenie czy na w/w znajduje się opis misji lub/oraz wizji przedsiębiorstwa. 


Słowa kluczowe


misja; wizja; Forbes; przedsiębiorstwo;

Pełny tekst:

PDF

Bibliografia


Buczkowska A. (2012), Cele przedsiębiorstwa a pomiar jego dokonań, „Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego”, nr 684.

Czubała A. (2013), Misje polskich eksporterów, „Marketing i Rynek”, nr 2.

Drucker P.F. (1992), Innowacje i przedsiębiorczość. Praktyka i zasady, PWE, Warszawa.

http://www.bisnode.pl [11.02.2017].

http://www.diamenty.forbes.pl [11.02.2017].

http://www.losowe.pl [11.02.2017].

http://stat.gov.pl [21.03.2017].

http://www.statystyka.az.pl [11.02.2017].

Jagielski W. (2014), Misja jako cel kierunkowy przedsiębiorstw w branży piekarniczej „AUNC Zarządzanie” XLI, nr 2(2014).

Janasz W. (2009), Wizja strategiczna i misja w funkcjonowaniu przedsiębiorstwa, „Studia i Prace Wydziału Nauk Ekonomicznych i Zarządzania”, nr 12.

Obłój K. (1998), Strategia organizacji, PWE, Warszawa.

Stabryła A. (2005), Zarządzanie w teorii i praktyce firmy, PWN, Warszawa-Kraków.


##plugins.generic.alm.title##

##plugins.generic.alm.loading##

Metrics powered by PLOS ALM






ISSN (print) 1689-8966
ISSN (online) 2450-7040

logo
 
 
 
Action funded by the Ministry of Science and Higher Education under the contract number 916/P-DUN/2019 by funds dedicated to dissemination of research findings. Preparing for publication papers in English and employing reviewers affiliated in research institutions abroad in 8 issues of the journal Acta Universitatis Nicolai Copernici Zarządzanie in 2019-2020: Vol. 46, No. 1-4 (2019), Vol. 47, No. 1-4 (2020)

Partnerzy platformy czasopism