Przejdź do sekcji głównej Przejdź do głównego menu Przejdź do stopki
  • Zarejestruj
  • Zaloguj
  • Język
    • English
    • Język Polski
  • Menu
  • Strona domowa
  • Aktualny numer
  • Archiwum
  • Ogłoszenia
  • O czasopiśmie
    • O czasopiśmie
    • Przesyłanie tekstów
    • Zespół redakcyjny
    • Rada Programowa
    • Lista recenzentów
    • Polityka prywatności
    • Kontakt
  • Zarejestruj
  • Zaloguj
  • Język:
  • English
  • Język Polski

Acta Universitatis Nicolai Copernici. Zarządzanie

Funkcjonalność mediów społecznościowych jako siedem boków plastra miodu
  • Strona domowa
  • /
  • Funkcjonalność mediów społecznościowych jako siedem boków plastra miodu
  1. Strona domowa /
  2. Archiwum /
  3. Tom 40 (2013) /
  4. Artykuły

Funkcjonalność mediów społecznościowych jako siedem boków plastra miodu

Autor

  • Magdalena Kowalska Uniwersytet Szczeciński, Aleje Papieża Jana Pawła II 22a, Szczecin

DOI:

https://doi.org/10.12775/AUNC_ZARZ.2013.017

Słowa kluczowe

Social media, Web 2.0, Facebook, Twitter, YouTube

Abstrakt

Aktualnie coraz częściej poprzez wykorzystanie platform wymiany danych, blogów czy serwisów typu wiki internauci mają znaczący wpływ na reputację firmy, jej sprzedaż, a niekiedy nawet decydują o jej pozycji i  utrzymaniu się na rynku. Dzieje się to za sprawą możliwości, jakie niosą ze sobą nowe platformy informatyczne, które pozwalają na komentowanie i ocenianie zamieszczanych treści, ich modyfikację, a także na tworzenie własnych, niezależnych wartości. Możliwości te reprezentują fenomen mediów społecznościowych, który stanowi wyzwanie dla  menedżerów firm. Celem artykułu jest przedstawienie informacji na temat funkcjonalności mediów społecznościowych w oparciu o siedem bloków obejmujących: tożsamość, rozmowy, współdzielenie, relacje, obecność, reputację oraz grupy. Ponadto w artykule przedstawione zostaną implikacje poszczególnych bloków dla funkcjonowania przedsiębiorstw w social mediach oraz wskazane zostaną zasady, jakimi firmy powinny się kierować przy opracowywaniu strategii wykorzystania tego nowego medium.

Bibliografia

Brown R., (2009), Public relations and social media. How to use social media and web 2.0 in communications, Kogan Page Ltd, London–Philadelphia.

Butterfield S., An article complaining about ‘social software’,

/2003_03_01_s.html#91273866">http://www.sylloge.com/personal/

/2003_03_01_s.html#91273866 [dostęp 22.10.2013].

Feliksiak M., (2003), Komunikat z badań – Internauci 2013, Centrum Badań Opinii Społecznej, BS/75/2013, Warszawa.

Kazanowski D., Definicja web 2.0, definicja social media, http://networkeddigital.com /2010/04/09/definicja-web-2-0-definicja-social-media [dostęp 21.10.2013].

Kietzmann J. H., Hermkens K., McCarthy I. P., Silvestre B. S., (2011), Social media? Get serious! Understanding the functional building blocks of social media, „Business Horizons”, 54, DOI: http://dx.doi.org/10.1016/j.bushor.2011.01.005

Marville P., User experience design, http://semanticstudios.com/publications/semantics/ 000029.php [dostęp 22.10.2013].

O’Reilly T., What Is Web 2.0. Design Patterns and Business Models for the Next Generation of Software, http://oreilly.com/web2/archive/what-is-web-20.html [dostęp 21.10.2013].

Smith G., Social Software Building Blocks, http://nform.com/publications/social-software-building-block [dostęp 22.10.2013].

Strykowska J., (2012), Znaczenie mediów społecznościowych w procesie komunikowania

i uczenia się, [w:] W. Skrzydlewski, S. Dylak (red.), Media. Edukacja. Kultura. W stronę edukacji medialnej, Poznań–Rzeszów 2012.

Webb M., On social software consultancy, http://interconnected.org/home/2004/04/28/ on_social_software [dostęp 22.10.2013].

Acta Universitatis Nicolai Copernici. Zarządzanie

Pobrania

  • PDF

Opublikowane

2014-02-21

Jak cytować

Kowalska, Magdalena. 2014. „Funkcjonalność mediów społecznościowych Jako Siedem boków Plastra Miodu”. Acta Universitatis Nicolai Copernici. Zarządzanie 40 (luty):205-15. https://doi.org/10.12775/AUNC_ZARZ.2013.017.
  • PN-ISO 690 (Polski)
  • ACM
  • ACS
  • APA
  • ABNT
  • Chicago
  • Harvard
  • IEEE
  • MLA
  • Turabian
  • Vancouver
Pobierz cytowania
  • Endnote/Zotero/Mendeley (RIS)
  • BibTeX

Numer

Tom 40 (2013)

Dział

Artykuły

Statystyki

Liczba wyświetleń i pobrań: 2358
Liczba cytowań: 0

Crossref
Scopus
Google Scholar
Europe PMC

Wyszukiwanie

Wyszukiwanie

Przeglądaj

  • Indeks autorów
  • Lista archiwalnych numerów

Użytkownik

Użytkownik

Aktualny numer

  • Logo Atom
  • Logo RSS2
  • Logo RSS1

Informacje

  • dla czytelników
  • dla autorów
  • dla bibliotekarzy

Newsletter

Zapisz się Wypisz się

Język / Language

  • English
  • Język Polski

Tagi

Szukaj przy pomocy tagu:

Social media, Web 2.0, Facebook, Twitter, YouTube
W górę

Akademicka Platforma Czasopism

Najlepsze czasopisma naukowe i akademickie w jednym miejscu

apcz.umk.pl

Partnerzy platformy czasopism

  • Akademia Ignatianum w Krakowie
  • Akademickie Towarzystwo Andragogiczne
  • Fundacja Copernicus na rzecz Rozwoju Badań Naukowych
  • Instytut Historii im. Tadeusza Manteuffla Polskiej Akademii Nauk
  • Instytut Kultur Śródziemnomorskich i Orientalnych PAN
  • Instytut Tomistyczny
  • Karmelitański Instytut Duchowości w Krakowie
  • Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego
  • Państwowa Akademia Nauk Stosowanych w Krośnie
  • Państwowa Akademia Nauk Stosowanych we Włocławku
  • Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa im. Stanisława Pigonia w Krośnie
  • Polska Fundacja Przemysłu Kosmicznego
  • Polskie Towarzystwo Ekonomiczne
  • Polskie Towarzystwo Ludoznawcze
  • Towarzystwo Miłośników Torunia
  • Towarzystwo Naukowe w Toruniu
  • Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu
  • Uniwersytet Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie
  • Uniwersytet Mikołaja Kopernika
  • Uniwersytet w Białymstoku
  • Uniwersytet Warszawski
  • Wojewódzka Biblioteka Publiczna - Książnica Kopernikańska
  • Wyższe Seminarium Duchowne w Pelplinie / Wydawnictwo Diecezjalne „Bernardinum" w Pelplinie

© 2021- Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu Deklaracja dostępności Sklep wydawnictwa