Funkcjonalność mediów społecznościowych jako siedem boków plastra miodu

Magdalena Kowalska

DOI: http://dx.doi.org/10.12775/AUNC_ZARZ.2013.017

Abstrakt


Aktualnie coraz częściej poprzez wykorzystanie platform wymiany danych, blogów czy serwisów typu wiki internauci mają znaczący wpływ na reputację firmy, jej sprzedaż, a niekiedy nawet decydują o jej pozycji i  utrzymaniu się na rynku. Dzieje się to za sprawą możliwości, jakie niosą ze sobą nowe platformy informatyczne, które pozwalają na komentowanie i ocenianie zamieszczanych treści, ich modyfikację, a także na tworzenie własnych, niezależnych wartości. Możliwości te reprezentują fenomen mediów społecznościowych, który stanowi wyzwanie dla  menedżerów firm. Celem artykułu jest przedstawienie informacji na temat funkcjonalności mediów społecznościowych w oparciu o siedem bloków obejmujących: tożsamość, rozmowy, współdzielenie, relacje, obecność, reputację oraz grupy. Ponadto w artykule przedstawione zostaną implikacje poszczególnych bloków dla funkcjonowania przedsiębiorstw w social mediach oraz wskazane zostaną zasady, jakimi firmy powinny się kierować przy opracowywaniu strategii wykorzystania tego nowego medium.


Słowa kluczowe


Social media; Web 2.0; Facebook; Twitter; YouTube

Pełny tekst:

PDF

Bibliografia


Brown R., (2009), Public relations and social media. How to use social media and web 2.0 in communications, Kogan Page Ltd, London–Philadelphia.

Butterfield S., An article complaining about ‘social software’,

/2003_03_01_s.html#91273866">http://www.sylloge.com/personal/

/2003_03_01_s.html#91273866 [dostęp 22.10.2013].

Feliksiak M., (2003), Komunikat z badań – Internauci 2013, Centrum Badań Opinii Społecznej, BS/75/2013, Warszawa.

Kazanowski D., Definicja web 2.0, definicja social media, http://networkeddigital.com /2010/04/09/definicja-web-2-0-definicja-social-media [dostęp 21.10.2013].

Kietzmann J. H., Hermkens K., McCarthy I. P., Silvestre B. S., (2011), Social media? Get serious! Understanding the functional building blocks of social media, „Business Horizons”, 54, DOI: http://dx.doi.org/10.1016/j.bushor.2011.01.005

Marville P., User experience design, http://semanticstudios.com/publications/semantics/ 000029.php [dostęp 22.10.2013].

O’Reilly T., What Is Web 2.0. Design Patterns and Business Models for the Next Generation of Software, http://oreilly.com/web2/archive/what-is-web-20.html [dostęp 21.10.2013].

Smith G., Social Software Building Blocks, http://nform.com/publications/social-software-building-block [dostęp 22.10.2013].

Strykowska J., (2012), Znaczenie mediów społecznościowych w procesie komunikowania

i uczenia się, [w:] W. Skrzydlewski, S. Dylak (red.), Media. Edukacja. Kultura. W stronę edukacji medialnej, Poznań–Rzeszów 2012.

Webb M., On social software consultancy, http://interconnected.org/home/2004/04/28/ on_social_software [dostęp 22.10.2013].


##plugins.generic.alm.title##

##plugins.generic.alm.loading##

Metrics powered by PLOS ALM






ISSN (print) 1689-8966
ISSN (online) 2450-7040

logo
 
 
 
Action funded by the Ministry of Science and Higher Education under the contract number 916/P-DUN/2019 by funds dedicated to dissemination of research findings. Preparing for publication papers in English and employing reviewers affiliated in research institutions abroad in 8 issues of the journal Acta Universitatis Nicolai Copernici Zarządzanie in 2019-2020: Vol. 46, No. 1-4 (2019), Vol. 47, No. 1-4 (2020)

Partnerzy platformy czasopism