Skip to main content Skip to main navigation menu Skip to site footer
  • Register
  • Login
  • Language
    • English
    • Język Polski
  • Menu
  • Home
  • Current
  • Archives
  • Announcements
  • About
    • About the Journal
    • Submissions
    • Editorial Team
    • Editorial Board
    • List of Reviewers
    • Privacy Statement
    • Contact
  • Register
  • Login
  • Language:
  • English
  • Język Polski

Acta Universitatis Nicolai Copernici. Management

Social media funcionality as seven sides honeycomb
  • Home
  • /
  • Social media funcionality as seven sides honeycomb
  1. Home /
  2. Archives /
  3. Vol. 40 (2013) /
  4. Articles

Social media funcionality as seven sides honeycomb

Authors

  • Magdalena Kowalska Uniwersytet Szczeciński, Aleje Papieża Jana Pawła II 22a, Szczecin

DOI:

https://doi.org/10.12775/AUNC_ZARZ.2013.017

Keywords

supply, retail, trading companies, customers

Abstract

More often through the use of data exchange platforms, blogs or wiki sites Internet users have a significant impact on the reputation of the company, its sale and sometimes even determine its position and remain on the market. This happens because of the possibilities posed by new computing platforms that allow for commenting and voting posted content, modifying them as well as to create their own independent value. These capabilities represent the phenomenon of social media, which is a challenge for managers of companies. The purpose of this article is to provide information on the functionality of social media on the basis of seven blocks including: identity, conversations, sharing, relationships, presence, reputation and groups. In addition, the article presents implications for the functioning of the individual blocks of businesses in social media and will be indicated principles which companies should follow when developing strategies to use this new medium.

References

Brown R., (2009), Public relations and social media. How to use social media and web 2.0 in communications, Kogan Page Ltd, London–Philadelphia.

Butterfield S., An article complaining about ‘social software’,

/2003_03_01_s.html#91273866">http://www.sylloge.com/personal/

/2003_03_01_s.html#91273866 [dostęp 22.10.2013].

Feliksiak M., (2003), Komunikat z badań – Internauci 2013, Centrum Badań Opinii Społecznej, BS/75/2013, Warszawa.

Kazanowski D., Definicja web 2.0, definicja social media, http://networkeddigital.com /2010/04/09/definicja-web-2-0-definicja-social-media [dostęp 21.10.2013].

Kietzmann J. H., Hermkens K., McCarthy I. P., Silvestre B. S., (2011), Social media? Get serious! Understanding the functional building blocks of social media, „Business Horizons”, 54, DOI: http://dx.doi.org/10.1016/j.bushor.2011.01.005

Marville P., User experience design, http://semanticstudios.com/publications/semantics/ 000029.php [dostęp 22.10.2013].

O’Reilly T., What Is Web 2.0. Design Patterns and Business Models for the Next Generation of Software, http://oreilly.com/web2/archive/what-is-web-20.html [dostęp 21.10.2013].

Smith G., Social Software Building Blocks, http://nform.com/publications/social-software-building-block [dostęp 22.10.2013].

Strykowska J., (2012), Znaczenie mediów społecznościowych w procesie komunikowania

i uczenia się, [w:] W. Skrzydlewski, S. Dylak (red.), Media. Edukacja. Kultura. W stronę edukacji medialnej, Poznań–Rzeszów 2012.

Webb M., On social software consultancy, http://interconnected.org/home/2004/04/28/ on_social_software [dostęp 22.10.2013].

Acta Universitatis Nicolai Copernici. Management

Downloads

  • PDF (Język Polski)

Published

2014-02-21

How to Cite

Kowalska, Magdalena. 2014. “Social Media Funcionality As Seven Sides Honeycomb”. Acta Universitatis Nicolai Copernici. Management 40 (February):205-15. https://doi.org/10.12775/AUNC_ZARZ.2013.017.
  • ACM
  • ACS
  • APA
  • ABNT
  • Chicago
  • Harvard
  • IEEE
  • MLA
  • Turabian
  • Vancouver
Download Citation
  • Endnote/Zotero/Mendeley (RIS)
  • BibTeX

Issue

Vol. 40 (2013)

Section

Articles

Stats

Number of views and downloads: 2358
Number of citations: 0

Crossref
Scopus
Google Scholar
Europe PMC

Search

Search

Browse

  • Browse Author Index
  • Issue archive

User

User

Current Issue

  • Atom logo
  • RSS2 logo
  • RSS1 logo

Information

  • For Readers
  • For Authors
  • For Librarians

Newsletter

Subscribe Unsubscribe

Language

  • English
  • Język Polski

Tags

Search using one of provided tags:

supply, retail, trading companies, customers
Up

Akademicka Platforma Czasopism

Najlepsze czasopisma naukowe i akademickie w jednym miejscu

apcz.umk.pl

Partners

  • Akademia Ignatianum w Krakowie
  • Akademickie Towarzystwo Andragogiczne
  • Fundacja Copernicus na rzecz Rozwoju Badań Naukowych
  • Instytut Historii im. Tadeusza Manteuffla Polskiej Akademii Nauk
  • Instytut Kultur Śródziemnomorskich i Orientalnych PAN
  • Instytut Tomistyczny
  • Karmelitański Instytut Duchowości w Krakowie
  • Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego
  • Państwowa Akademia Nauk Stosowanych w Krośnie
  • Państwowa Akademia Nauk Stosowanych we Włocławku
  • Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa im. Stanisława Pigonia w Krośnie
  • Polska Fundacja Przemysłu Kosmicznego
  • Polskie Towarzystwo Ekonomiczne
  • Polskie Towarzystwo Ludoznawcze
  • Towarzystwo Miłośników Torunia
  • Towarzystwo Naukowe w Toruniu
  • Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu
  • Uniwersytet Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie
  • Uniwersytet Mikołaja Kopernika
  • Uniwersytet w Białymstoku
  • Uniwersytet Warszawski
  • Wojewódzka Biblioteka Publiczna - Książnica Kopernikańska
  • Wyższe Seminarium Duchowne w Pelplinie / Wydawnictwo Diecezjalne „Bernardinum" w Pelplinie

© 2021- Nicolaus Copernicus University Accessibility statement Shop