Skip to main content Skip to main navigation menu Skip to site footer
  • Register
  • Login
  • Language
    • English
    • Język Polski
  • Menu
  • Home
  • Current
  • Archives
  • Announcements
  • About
    • About the Journal
    • Submissions
    • Editorial Team
    • Editorial Board
    • List of Reviewers
    • Privacy Statement
    • Contact
  • Register
  • Login
  • Language:
  • English
  • Język Polski

Acta Universitatis Nicolai Copernici. Management

Customer relationships as a significant component of SMEs management during an economic crisis
  • Home
  • /
  • Customer relationships as a significant component of SMEs management during an economic crisis
  1. Home /
  2. Archives /
  3. Vol. 40 (2013) /
  4. Articles

Customer relationships as a significant component of SMEs management during an economic crisis

Authors

  • Jacek Markiewicz Adres do korespondencji: ul. Kołobrzeska 6c/1, 78-400 Szczecinek

DOI:

https://doi.org/10.12775/AUNC_ZARZ.2013.015

Keywords

management, relationships, value, customer

Abstract

The situation of the economic downturn requires companies to use newer and more effective methods used in the management process. This applies particularly to the SME’s sector for which the proper relationships with customers should be an important part of this process. One of them is the creation and management of a portfolio of clients, an important element is the value. The purpose of this article is to point out the importance of the relationships and the benefits they bring.

References

Bławat T., (2003), Przedsiębiorca w teorii przedsiębiorczości i praktyce małych firm, Gdańskie Wydawnictwo Naukowe, Gdańsk.

Burlita A., Maniak G., Zelek A., (2011), Przetrwać dekoniunkturę. Przedsiębiorstwa i gospodarstwa domowe wobec kryzysu, Wydawnictwo Naukowe Zachodniopomorskiej Szkoły Biznesu w Szczecinie, Szczecin.

Flejtarska E., Gracz L., Smalec A., (2008), Marketing partnerski. Wybrane problemy, Uniwersytet Szczeciński, Szczecin.

Gordon I. H., (2001), Relacje z klientem. Marketing partnerski, PWE, Warszawa.

Grönroos Ch., (2011), Value Co-Creation In Service Logic. A Critical Analysis, Marketing Theory, Vol. 11. DOI: http://dx.doi.org/10.1177%2F1470593111408177

Homburg Ch., Steiner V., Totzek D., (2009), Managing dynamic in a customer portfolio, „Journal of Marketing”, Vol. 37, DOI: http://dx.doi.org/10.1509%2Fjmkg.73.5.70

Jarosz M., (2001), Słownik wyrazów obcych, Wyd. Europa, Wrocław.

Jiao J., Zhang Y., (2005), Product portfolio planning with customer – engineering interaction, IIE Transactions, Vol. 37, DOI: http://dx.doi.org/10.1080%2F07408170590917011

Johnson M. D., Selnes F., (2004), Customer Portfolio Management: Toward a Dynamic Theory of Exchange Relationship, „Journal of Marketing”, Vol. 68, No. 2, DOI: http://dx.doi.org/ 10.1509%2Fjmkg.68.2.1.27786

Markiewicz J., (2013), Koncepcja zarządzania portfelem klientów w polskich MSP – szanse i bariery, [w:] E. Urbańczyk (red.), Współczesne problemy gospodarki polskiej. Materiały z IX Konferencji Doktorantów, Szczecin 11 maja 2013, Wydział Nauk Ekonomicznych i Zarządzania Uniwersytetu Szczecińskiego.

Raport o stanie sektora małych i średnich przedsiębiorstw w Polsce w latach 2010–2011, (2013), PARP, Warszawa.

Rudawska E., (2008), Znaczenie relacji z klientami w procesie kształtowania wartości przedsiębiorstwa, Uniwersytet Szczeciński.

Acta Universitatis Nicolai Copernici. Management

Downloads

  • PDF (Język Polski)

Published

2014-02-21

How to Cite

Markiewicz, Jacek. 2014. “Customer Relationships As a Significant Component of SMEs Management During an Economic Crisis”. Acta Universitatis Nicolai Copernici. Management 40 (February):185-92. https://doi.org/10.12775/AUNC_ZARZ.2013.015.
  • ACM
  • ACS
  • APA
  • ABNT
  • Chicago
  • Harvard
  • IEEE
  • MLA
  • Turabian
  • Vancouver
Download Citation
  • Endnote/Zotero/Mendeley (RIS)
  • BibTeX

Issue

Vol. 40 (2013)

Section

Articles

Stats

Number of views and downloads: 768
Number of citations: 0

Crossref
Scopus
Google Scholar
Europe PMC

Search

Search

Browse

  • Browse Author Index
  • Issue archive

User

User

Current Issue

  • Atom logo
  • RSS2 logo
  • RSS1 logo

Information

  • For Readers
  • For Authors
  • For Librarians

Newsletter

Subscribe Unsubscribe

Language

  • English
  • Język Polski

Tags

Search using one of provided tags:

management, relationships, value, customer
Up

Akademicka Platforma Czasopism

Najlepsze czasopisma naukowe i akademickie w jednym miejscu

apcz.umk.pl

Partners

  • Akademia Ignatianum w Krakowie
  • Akademickie Towarzystwo Andragogiczne
  • Fundacja Copernicus na rzecz Rozwoju Badań Naukowych
  • Instytut Historii im. Tadeusza Manteuffla Polskiej Akademii Nauk
  • Instytut Kultur Śródziemnomorskich i Orientalnych PAN
  • Instytut Tomistyczny
  • Karmelitański Instytut Duchowości w Krakowie
  • Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego
  • Państwowa Akademia Nauk Stosowanych w Krośnie
  • Państwowa Akademia Nauk Stosowanych we Włocławku
  • Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa im. Stanisława Pigonia w Krośnie
  • Polska Fundacja Przemysłu Kosmicznego
  • Polskie Towarzystwo Ekonomiczne
  • Polskie Towarzystwo Ludoznawcze
  • Towarzystwo Miłośników Torunia
  • Towarzystwo Naukowe w Toruniu
  • Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu
  • Uniwersytet Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie
  • Uniwersytet Mikołaja Kopernika
  • Uniwersytet w Białymstoku
  • Uniwersytet Warszawski
  • Wojewódzka Biblioteka Publiczna - Książnica Kopernikańska
  • Wyższe Seminarium Duchowne w Pelplinie / Wydawnictwo Diecezjalne „Bernardinum" w Pelplinie

© 2021- Nicolaus Copernicus University Accessibility statement Shop