Przejdź do sekcji głównej Przejdź do głównego menu Przejdź do stopki
  • Zarejestruj
  • Zaloguj
  • Język
    • English
    • Język Polski
  • Menu
  • Strona domowa
  • Aktualny numer
  • Archiwum
  • Ogłoszenia
  • O czasopiśmie
    • O czasopiśmie
    • Przesyłanie tekstów
    • Zespół redakcyjny
    • Rada Programowa
    • Lista recenzentów
    • Polityka prywatności
    • Kontakt
  • Zarejestruj
  • Zaloguj
  • Język:
  • English
  • Język Polski

Acta Universitatis Nicolai Copernici. Zarządzanie

Relacje z klientami jako istotny element zarządzania MŚP w czasach dekoniunktury gospodarczej
  • Strona domowa
  • /
  • Relacje z klientami jako istotny element zarządzania MŚP w czasach dekoniunktury gospodarczej
  1. Strona domowa /
  2. Archiwum /
  3. Tom 40 (2013) /
  4. Artykuły

Relacje z klientami jako istotny element zarządzania MŚP w czasach dekoniunktury gospodarczej

Autor

  • Jacek Markiewicz Adres do korespondencji: ul. Kołobrzeska 6c/1, 78-400 Szczecinek

DOI:

https://doi.org/10.12775/AUNC_ZARZ.2013.015

Słowa kluczowe

zarządzanie, relacje, wartość, klient

Abstrakt

Sytuacja dekoniunktury gospodarczej wymaga od przedsiębiorstw stosowania coraz nowszych i efektywniejszych metod wykorzystywanych w procesie zarządzania. W szczególności dotyczy to sektora MŚP, dla którego prawidłowe relacje z klientami powinny stanowić istotny element tego procesu. Jednym z nich jest tworzenie i zarządzanie portfelem klientów skoncentrowanym na wartość. Celem niniejszego artykułu jest wskazanie znaczenia relacji oraz korzyści z nich płynących.

Bibliografia

Bławat T., (2003), Przedsiębiorca w teorii przedsiębiorczości i praktyce małych firm, Gdańskie Wydawnictwo Naukowe, Gdańsk.

Burlita A., Maniak G., Zelek A., (2011), Przetrwać dekoniunkturę. Przedsiębiorstwa i gospodarstwa domowe wobec kryzysu, Wydawnictwo Naukowe Zachodniopomorskiej Szkoły Biznesu w Szczecinie, Szczecin.

Flejtarska E., Gracz L., Smalec A., (2008), Marketing partnerski. Wybrane problemy, Uniwersytet Szczeciński, Szczecin.

Gordon I. H., (2001), Relacje z klientem. Marketing partnerski, PWE, Warszawa.

Grönroos Ch., (2011), Value Co-Creation In Service Logic. A Critical Analysis, Marketing Theory, Vol. 11. DOI: http://dx.doi.org/10.1177%2F1470593111408177

Homburg Ch., Steiner V., Totzek D., (2009), Managing dynamic in a customer portfolio, „Journal of Marketing”, Vol. 37, DOI: http://dx.doi.org/10.1509%2Fjmkg.73.5.70

Jarosz M., (2001), Słownik wyrazów obcych, Wyd. Europa, Wrocław.

Jiao J., Zhang Y., (2005), Product portfolio planning with customer – engineering interaction, IIE Transactions, Vol. 37, DOI: http://dx.doi.org/10.1080%2F07408170590917011

Johnson M. D., Selnes F., (2004), Customer Portfolio Management: Toward a Dynamic Theory of Exchange Relationship, „Journal of Marketing”, Vol. 68, No. 2, DOI: http://dx.doi.org/ 10.1509%2Fjmkg.68.2.1.27786

Markiewicz J., (2013), Koncepcja zarządzania portfelem klientów w polskich MSP – szanse i bariery, [w:] E. Urbańczyk (red.), Współczesne problemy gospodarki polskiej. Materiały z IX Konferencji Doktorantów, Szczecin 11 maja 2013, Wydział Nauk Ekonomicznych i Zarządzania Uniwersytetu Szczecińskiego.

Raport o stanie sektora małych i średnich przedsiębiorstw w Polsce w latach 2010–2011, (2013), PARP, Warszawa.

Rudawska E., (2008), Znaczenie relacji z klientami w procesie kształtowania wartości przedsiębiorstwa, Uniwersytet Szczeciński.

Acta Universitatis Nicolai Copernici. Zarządzanie

Pobrania

  • PDF

Opublikowane

2014-02-21

Jak cytować

Markiewicz, Jacek. 2014. „Relacje Z Klientami Jako Istotny Element zarządzania MŚP W Czasach Dekoniunktury Gospodarczej”. Acta Universitatis Nicolai Copernici. Zarządzanie 40 (luty):185-92. https://doi.org/10.12775/AUNC_ZARZ.2013.015.
  • PN-ISO 690 (Polski)
  • ACM
  • ACS
  • APA
  • ABNT
  • Chicago
  • Harvard
  • IEEE
  • MLA
  • Turabian
  • Vancouver
Pobierz cytowania
  • Endnote/Zotero/Mendeley (RIS)
  • BibTeX

Numer

Tom 40 (2013)

Dział

Artykuły

Statystyki

Liczba wyświetleń i pobrań: 768
Liczba cytowań: 0

Crossref
Scopus
Google Scholar
Europe PMC

Wyszukiwanie

Wyszukiwanie

Przeglądaj

  • Indeks autorów
  • Lista archiwalnych numerów

Użytkownik

Użytkownik

Aktualny numer

  • Logo Atom
  • Logo RSS2
  • Logo RSS1

Informacje

  • dla czytelników
  • dla autorów
  • dla bibliotekarzy

Newsletter

Zapisz się Wypisz się

Język / Language

  • English
  • Język Polski

Tagi

Szukaj przy pomocy tagu:

zarządzanie, relacje, wartość, klient
W górę

Akademicka Platforma Czasopism

Najlepsze czasopisma naukowe i akademickie w jednym miejscu

apcz.umk.pl

Partnerzy platformy czasopism

  • Akademia Ignatianum w Krakowie
  • Akademickie Towarzystwo Andragogiczne
  • Fundacja Copernicus na rzecz Rozwoju Badań Naukowych
  • Instytut Historii im. Tadeusza Manteuffla Polskiej Akademii Nauk
  • Instytut Kultur Śródziemnomorskich i Orientalnych PAN
  • Instytut Tomistyczny
  • Karmelitański Instytut Duchowości w Krakowie
  • Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego
  • Państwowa Akademia Nauk Stosowanych w Krośnie
  • Państwowa Akademia Nauk Stosowanych we Włocławku
  • Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa im. Stanisława Pigonia w Krośnie
  • Polska Fundacja Przemysłu Kosmicznego
  • Polskie Towarzystwo Ekonomiczne
  • Polskie Towarzystwo Ludoznawcze
  • Towarzystwo Miłośników Torunia
  • Towarzystwo Naukowe w Toruniu
  • Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu
  • Uniwersytet Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie
  • Uniwersytet Mikołaja Kopernika
  • Uniwersytet w Białymstoku
  • Uniwersytet Warszawski
  • Wojewódzka Biblioteka Publiczna - Książnica Kopernikańska
  • Wyższe Seminarium Duchowne w Pelplinie / Wydawnictwo Diecezjalne „Bernardinum" w Pelplinie

© 2021- Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu Deklaracja dostępności Sklep wydawnictwa