Przejdź do sekcji głównej Przejdź do głównego menu Przejdź do stopki
  • Zarejestruj
  • Zaloguj
  • Język
    • English
    • Język Polski
  • Menu
  • Strona domowa
  • Aktualny numer
  • Archiwum
  • Ogłoszenia
  • O czasopiśmie
    • O czasopiśmie
    • Przesyłanie tekstów
    • Zespół redakcyjny
    • Rada Programowa
    • Lista recenzentów
    • Polityka prywatności
    • Kontakt
  • Zarejestruj
  • Zaloguj
  • Język:
  • English
  • Język Polski

Acta Universitatis Nicolai Copernici. Zarządzanie

Specyfika i znaczenie wewnętrznego wizerunku przedsiębiorstwa
  • Strona domowa
  • /
  • Specyfika i znaczenie wewnętrznego wizerunku przedsiębiorstwa
  1. Strona domowa /
  2. Archiwum /
  3. Tom 40 (2013) /
  4. Artykuły

Specyfika i znaczenie wewnętrznego wizerunku przedsiębiorstwa

Autor

  • Dawid Szostek Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu, Wydział Nauk Ekonomicznych i Zarządzania, Katedra Marketingu i Handlu, ul. Gagarina 13a, 87-100 Toruń

DOI:

https://doi.org/10.12775/AUNC_ZARZ.2013.005

Słowa kluczowe

wizerunek przedsiębiorstwa, wizerunek wewnętrzny, pracownicy

Abstrakt

W artykule podjęto rozważania na temat wizerunku przedsiębiorstwa. Wizerunek przedsiębiorstwa jest dziś jedną z najcenniejszych przewag konkurencyjnych na rynku. Wynika to z faktu, że pozwala rozpoznać ofertę konkretnej organizacji wśród wielu podobnych ofert. Autor skoncentrował się na wizerunku wewnętrznym, jego istocie i znaczeniu dla każdej organizacji. Jest to wizerunek postrzegany przede wszystkim przez pracowników. W związku z tym, że pracownicy są jednym z bardziej wiarygodnych źródeł informacji na temat przedsiębiorstwa, wizerunek przez nich postrzegany staje się udziałem innych grup interesariuszy. W związku z tym bardzo istotne jest poznanie mechanizmów kształtowania wewnętrznego wizerunku organizacji.

Bibliografia

Altkorn J., (2002), Kształtowanie rynkowego wizerunku firmy, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej w Krakowie, Kraków.

Baruk A. I., (2006), Marketing personalny jako instrument kreowania wizerunku firmy, Difin, Warszawa.

Bernstein D., (1986), Company Image and Reality. A Critique of Corporate Communications, Holt, Reinhart and Winston Ltd., Eastbourne.

Biały A., (29.09.2008), Bojkoty bardziej realne, „Rzeczpospolita”.

Britt S. H., (1971), Psychological Principles of the Corporate Imagery Mix, „Business Horizons”, June, Vol. 14; DOI: http://dx.doi.org/10.1016/0007-6813(71)90118-2

Budzyński W., (2008), Wizerunek równoległy. Nowa szansa promocji firmy i marki, POLTEXT, Warszawa.

Christiansen L. T., Askegaard S., (2001), Corporate identity and corporate image revisited.

A semiotic perspective, „European Journal of Marketing”, 3–4, Vol. 35; DOI: http://dx.doi.org/10.1108/03090560110381814

Cornelissen J. P., (2000), Corporate image: an audience centred model, „Corporate Communications: An International Journal”, 2, Vol. 5; DOI: http://dx.doi.org/ 10.1108/13563280010372540

Cornelissen J. P., Elving W. J. L., (2003), Managing corporate identity: an integrative framework of dimensions and determinants, „Corporate Communications: An International Journal”, 2, Vol. 8; DOI: http://dx.doi.org/10.1108/1356328031047553

Fiedler L., Becker J. U., Kirchgeorg M., (2009), Unternehmens- und Stakeholderkommunikation als Einflussfaktoren des Unternehmensmarkenimages, „Marketing Zeitschrift für Forschung und Praxis”, 3.

Flaviàn C., Guinalíu M., Torres E., (2005), The influence of corporate image on consumer trust.

A comparative analysis in traditional versus internet banking, „Internet Research”, 4,

Vol. 15, DOI: http://dx.doi.org/10.1108/10662240510615191

Hatch M. J., Schultz M., (1997), Relations between organizational culture, identity and image, „European Journal of Marketing”, 5–6, Vol. 31, DOI: http://dx.doi.org/ 10.1108/03090569710167583

Hultén B., Broweus N., van Dijk M., (2011), Marketing sensoryczny, PWE, Warszawa.

Kennedy S. H., (1977), Nurturing corporate images. Total communication or ego trip?, „European Journal of Marketing”, 1, Vol. 11, DOI: http://dx.doi.org/10.1108/EUM0000000005007

Martineau P., (1958), Sharper Focus for the Corporate Image, „Harvard Business Review” November–December, Vol. 36.

Schmitt B. H., Simonson A., Marcus J., (1995), Managing Corporate Image and Identity, „Long Range Planning” October, Vol. 28, DOI: http://dx.doi.org/10.1016/0024-6301(95)00040-P

Schwan K., Seipel K. G., (1997), Marketing kadrowy, Wydawnictwo C. H. Beck, Warszawa.

Urbaniak M., (2003), Wizerunek dostawcy na rynku dóbr produkcyjnych, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź.

Acta Universitatis Nicolai Copernici. Zarządzanie

Pobrania

  • PDF

Opublikowane

2014-02-21

Jak cytować

Szostek, Dawid. 2014. „Specyfika I Znaczenie wewnętrznego Wizerunku przedsiębiorstwa”. Acta Universitatis Nicolai Copernici. Zarządzanie 40 (luty):59-70. https://doi.org/10.12775/AUNC_ZARZ.2013.005.
  • PN-ISO 690 (Polski)
  • ACM
  • ACS
  • APA
  • ABNT
  • Chicago
  • Harvard
  • IEEE
  • MLA
  • Turabian
  • Vancouver
Pobierz cytowania
  • Endnote/Zotero/Mendeley (RIS)
  • BibTeX

Numer

Tom 40 (2013)

Dział

Artykuły

Statystyki

Liczba wyświetleń i pobrań: 789
Liczba cytowań: 0

Crossref
Scopus
Google Scholar
Europe PMC

Wyszukiwanie

Wyszukiwanie

Przeglądaj

  • Indeks autorów
  • Lista archiwalnych numerów

Użytkownik

Użytkownik

Aktualny numer

  • Logo Atom
  • Logo RSS2
  • Logo RSS1

Informacje

  • dla czytelników
  • dla autorów
  • dla bibliotekarzy

Newsletter

Zapisz się Wypisz się

Język / Language

  • English
  • Język Polski

Tagi

Szukaj przy pomocy tagu:

wizerunek przedsiębiorstwa, wizerunek wewnętrzny, pracownicy
W górę

Akademicka Platforma Czasopism

Najlepsze czasopisma naukowe i akademickie w jednym miejscu

apcz.umk.pl

Partnerzy platformy czasopism

  • Akademia Ignatianum w Krakowie
  • Akademickie Towarzystwo Andragogiczne
  • Fundacja Copernicus na rzecz Rozwoju Badań Naukowych
  • Instytut Historii im. Tadeusza Manteuffla Polskiej Akademii Nauk
  • Instytut Kultur Śródziemnomorskich i Orientalnych PAN
  • Instytut Tomistyczny
  • Karmelitański Instytut Duchowości w Krakowie
  • Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego
  • Państwowa Akademia Nauk Stosowanych w Krośnie
  • Państwowa Akademia Nauk Stosowanych we Włocławku
  • Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa im. Stanisława Pigonia w Krośnie
  • Polska Fundacja Przemysłu Kosmicznego
  • Polskie Towarzystwo Ekonomiczne
  • Polskie Towarzystwo Ludoznawcze
  • Towarzystwo Miłośników Torunia
  • Towarzystwo Naukowe w Toruniu
  • Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu
  • Uniwersytet Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie
  • Uniwersytet Mikołaja Kopernika
  • Uniwersytet w Białymstoku
  • Uniwersytet Warszawski
  • Wojewódzka Biblioteka Publiczna - Książnica Kopernikańska
  • Wyższe Seminarium Duchowne w Pelplinie / Wydawnictwo Diecezjalne „Bernardinum" w Pelplinie

© 2021- Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu Deklaracja dostępności Sklep wydawnictwa