Specyfika i znaczenie wewnętrznego wizerunku przedsiębiorstwa
DOI:
https://doi.org/10.12775/AUNC_ZARZ.2013.005Słowa kluczowe
wizerunek przedsiębiorstwa, wizerunek wewnętrzny, pracownicyAbstrakt
W artykule podjęto rozważania na temat wizerunku przedsiębiorstwa. Wizerunek przedsiębiorstwa jest dziś jedną z najcenniejszych przewag konkurencyjnych na rynku. Wynika to z faktu, że pozwala rozpoznać ofertę konkretnej organizacji wśród wielu podobnych ofert. Autor skoncentrował się na wizerunku wewnętrznym, jego istocie i znaczeniu dla każdej organizacji. Jest to wizerunek postrzegany przede wszystkim przez pracowników. W związku z tym, że pracownicy są jednym z bardziej wiarygodnych źródeł informacji na temat przedsiębiorstwa, wizerunek przez nich postrzegany staje się udziałem innych grup interesariuszy. W związku z tym bardzo istotne jest poznanie mechanizmów kształtowania wewnętrznego wizerunku organizacji.Bibliografia
Altkorn J., (2002), Kształtowanie rynkowego wizerunku firmy, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej w Krakowie, Kraków.
Baruk A. I., (2006), Marketing personalny jako instrument kreowania wizerunku firmy, Difin, Warszawa.
Bernstein D., (1986), Company Image and Reality. A Critique of Corporate Communications, Holt, Reinhart and Winston Ltd., Eastbourne.
Biały A., (29.09.2008), Bojkoty bardziej realne, „Rzeczpospolita”.
Britt S. H., (1971), Psychological Principles of the Corporate Imagery Mix, „Business Horizons”, June, Vol. 14; DOI: http://dx.doi.org/10.1016/0007-6813(71)90118-2
Budzyński W., (2008), Wizerunek równoległy. Nowa szansa promocji firmy i marki, POLTEXT, Warszawa.
Christiansen L. T., Askegaard S., (2001), Corporate identity and corporate image revisited.
A semiotic perspective, „European Journal of Marketing”, 3–4, Vol. 35; DOI: http://dx.doi.org/10.1108/03090560110381814
Cornelissen J. P., (2000), Corporate image: an audience centred model, „Corporate Communications: An International Journal”, 2, Vol. 5; DOI: http://dx.doi.org/ 10.1108/13563280010372540
Cornelissen J. P., Elving W. J. L., (2003), Managing corporate identity: an integrative framework of dimensions and determinants, „Corporate Communications: An International Journal”, 2, Vol. 8; DOI: http://dx.doi.org/10.1108/1356328031047553
Fiedler L., Becker J. U., Kirchgeorg M., (2009), Unternehmens- und Stakeholderkommunikation als Einflussfaktoren des Unternehmensmarkenimages, „Marketing Zeitschrift für Forschung und Praxis”, 3.
Flaviàn C., Guinalíu M., Torres E., (2005), The influence of corporate image on consumer trust.
A comparative analysis in traditional versus internet banking, „Internet Research”, 4,
Vol. 15, DOI: http://dx.doi.org/10.1108/10662240510615191
Hatch M. J., Schultz M., (1997), Relations between organizational culture, identity and image, „European Journal of Marketing”, 5–6, Vol. 31, DOI: http://dx.doi.org/ 10.1108/03090569710167583
Hultén B., Broweus N., van Dijk M., (2011), Marketing sensoryczny, PWE, Warszawa.
Kennedy S. H., (1977), Nurturing corporate images. Total communication or ego trip?, „European Journal of Marketing”, 1, Vol. 11, DOI: http://dx.doi.org/10.1108/EUM0000000005007
Martineau P., (1958), Sharper Focus for the Corporate Image, „Harvard Business Review” November–December, Vol. 36.
Schmitt B. H., Simonson A., Marcus J., (1995), Managing Corporate Image and Identity, „Long Range Planning” October, Vol. 28, DOI: http://dx.doi.org/10.1016/0024-6301(95)00040-P
Schwan K., Seipel K. G., (1997), Marketing kadrowy, Wydawnictwo C. H. Beck, Warszawa.
Urbaniak M., (2003), Wizerunek dostawcy na rynku dóbr produkcyjnych, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź.
Pobrania
Opublikowane
Jak cytować
Numer
Dział
Statystyki
Liczba wyświetleń i pobrań: 476
Liczba cytowań: 0