Przejdź do sekcji głównej Przejdź do głównego menu Przejdź do stopki
  • Zarejestruj
  • Zaloguj
  • Język
    • English
    • Język Polski
  • Menu
  • Strona domowa
  • Aktualny numer
  • Archiwum
  • O czasopiśmie
    • O czasopiśmie
    • Przesyłanie tekstów
    • Zespół redakcyjny
    • Polityka prywatności
    • Kontakt
  • Zarejestruj
  • Zaloguj
  • Język:
  • English
  • Język Polski

Acta Universitatis Nicolai Copernici Ekonomia

CSR jako narzędzie komunikacji marketingowej firm sektora TSL
  • Strona domowa
  • /
  • CSR jako narzędzie komunikacji marketingowej firm sektora TSL
  1. Strona domowa /
  2. Archiwum /
  3. Tom 46 Nr 2 (2015) /
  4. Artykuły

CSR jako narzędzie komunikacji marketingowej firm sektora TSL

Autor

  • Mariusz Woźniakowski Uniwersytet Łódzki, Wydział Zarządzania, Katedra Marketingu

DOI:

https://doi.org/10.12775/AUNC_ECON.2015.011

Słowa kluczowe

csr, komunikacja marketingowa, społeczne zaangażowanie

Abstrakt

W artykule skupiono się na określeniu idei i roli jaką może odgrywać społeczna odpowiedzialność biznesu w komunikacji marketingowej przedsiębiorstw sektora TSL. Opisano sposób komunikowania przez wymienione podmioty działalności z zakresu CSR poprzez firmowe strony internetowe. Pokazano wybrane obszary zaangażowania oraz związek jaki istnieje pomiędzy działaniami o charakterze prospołecznym, a aktywnością z zakresu komunikacji marketingowej w firmach logistycznych.

Bibliografia

Aniszewska G. (2010), CSR a kultura organizacyjna, „Marketing i rynek” 12, 2–8.

Friedman M. (1970), The Social Responsibility of Business is to Increase Its Profits, „The New York Times Magazine”, 33.

Gasparski L., Rutkowski I., Wrzosek W. (1992), Marketing. Punkt zwrotny nowoczesnej firmy, PWE, Warszawa.

Gontarczyk K. (2003), Firma prospołeczna, „Marketing w praktyce”, 1, 26–28.

Greszta M., Kozakiewicz M. (2009), Indeks BI-NGO 2009. Komunikowanie o społecznym zaangażowaniu firm w Internecie. Instrukcje dla badaczy, Instytut Partnerstwa Biznesu i Organizacji Pozarządowych BI_NGO, Łódź.

Kotler Ph., Keller K. L. (2012), Marketing, Rebis, Poznań.

Okoń M. (2009), Związek między PR a CSR, „Gazeta Finansowa”, 18.09, 23.

Piasta Ł. (1996), Public relations. Istota techniki, Centrum Informacji Menedżera, Warszawa.

Stopczyńska K. (2014), Rola społecznej odpowiedzialności biznesu jako czynnika w ocenie wiarygodności partnerów handlowych, [w:] Raczkowski K. (red.), Bezpieczeństwo ekonomiczne obrotu gospodarczego, Wolters Kluwer SA, Warszawa.

Weinstein K. (1994), Komunikowanie się, [w:] Stewart D.M. (red.), Praktyka kierowania, PWE, Warszawa.

Wieczorkowska M. (2003), Elementy marketingu społecznego i ich zastosowanie w kampanii antynikotynowej, „Marketing i rynek”, 3, 24–30.

Woźniakowski M. (2009), Wykorzystanie idei społecznej odpowiedzialności w działaniach public relations instytucji bankowych, [w:] Piotrowska-Piątek A., Ruczkowski P. (red.), Wyzwania w systemie bankowym w XXI wieku, Wyższa Szkoła Ekonomii i Prawa w Kielcach.

Acta Universitatis Nicolai Copernici Ekonomia

Pobrania

  • PDF

Opublikowane

2016-02-05

Jak cytować

1.
WOŹNIAKOWSKI, Mariusz. CSR jako narzędzie komunikacji marketingowej firm sektora TSL. Acta Universitatis Nicolai Copernici Ekonomia [online]. 5 luty 2016, T. 46, nr 2, s. 195–203. [udostępniono 1.7.2025]. DOI 10.12775/AUNC_ECON.2015.011.
  • PN-ISO 690 (Polski)
  • ACM
  • ACS
  • APA
  • ABNT
  • Chicago
  • Harvard
  • IEEE
  • MLA
  • Turabian
  • Vancouver
Pobierz cytowania
  • Endnote/Zotero/Mendeley (RIS)
  • BibTeX

Numer

Tom 46 Nr 2 (2015)

Dział

Artykuły

Licencja

Autorzy, których teksty zostaną przyjęte do publikacji, po uzyskaniu pozytywnych recenzji wydawniczych oraz zaakceptowaniu do publikacji przez Komitet Redakcyjny, podpisują umowę licencyjną.

Umowa wydawnicza z autorem artykułu

Statystyki

Liczba wyświetleń i pobrań: 720
Liczba cytowań: 0

Wyszukiwanie

Wyszukiwanie

Przeglądaj

  • Indeks autorów
  • Lista archiwalnych numerów

Użytkownik

Użytkownik

Aktualny numer

  • Logo Atom
  • Logo RSS2
  • Logo RSS1

Informacje

  • dla autorów
  • dla bibliotekarzy

Newsletter

Zapisz się Wypisz się

Język / Language

  • English
  • Język Polski

Tagi

Szukaj przy pomocy tagu:

csr, komunikacja marketingowa, społeczne zaangażowanie
W górę

Akademicka Platforma Czasopism

Najlepsze czasopisma naukowe i akademickie w jednym miejscu

apcz.umk.pl

Partnerzy platformy czasopism

  • Akademia Ignatianum w Krakowie
  • Akademickie Towarzystwo Andragogiczne
  • Fundacja Copernicus na rzecz Rozwoju Badań Naukowych
  • Instytut Historii im. Tadeusza Manteuffla Polskiej Akademii Nauk
  • Instytut Kultur Śródziemnomorskich i Orientalnych PAN
  • Instytut Tomistyczny
  • Karmelitański Instytut Duchowości w Krakowie
  • Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego
  • Państwowa Akademia Nauk Stosowanych w Krośnie
  • Państwowa Akademia Nauk Stosowanych we Włocławku
  • Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa im. Stanisława Pigonia w Krośnie
  • Polska Fundacja Przemysłu Kosmicznego
  • Polskie Towarzystwo Ekonomiczne
  • Polskie Towarzystwo Ludoznawcze
  • Towarzystwo Miłośników Torunia
  • Towarzystwo Naukowe w Toruniu
  • Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu
  • Uniwersytet Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie
  • Uniwersytet Mikołaja Kopernika
  • Uniwersytet w Białymstoku
  • Uniwersytet Warszawski
  • Wojewódzka Biblioteka Publiczna - Książnica Kopernikańska
  • Wyższe Seminarium Duchowne w Pelplinie / Wydawnictwo Diecezjalne „Bernardinum" w Pelplinie

© 2021- Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu Deklaracja dostępności Sklep wydawnictwa