CSR as Marketing Communication Tool of TSL Sector Companies
DOI:
https://doi.org/10.12775/AUNC_ECON.2015.011Keywords
csr, marketing communication, corporate social responsibilityAbstract
The article focuses on identifying the idea and the role of corporate social responsibility in marketing communications of companies representing transport and logistics sector. Article describes how these entities communicate their CSR activities through the companies’ website. Moreover the areas of companies’ involvement in social activities are presented and relation that exists between social activities and marketing communication activities in transport and logistics sector.
References
Aniszewska G. (2010), CSR a kultura organizacyjna, „Marketing i rynek” 12, 2–8.
Friedman M. (1970), The Social Responsibility of Business is to Increase Its Profits, „The New York Times Magazine”, 33.
Gasparski L., Rutkowski I., Wrzosek W. (1992), Marketing. Punkt zwrotny nowoczesnej firmy, PWE, Warszawa.
Gontarczyk K. (2003), Firma prospołeczna, „Marketing w praktyce”, 1, 26–28.
Greszta M., Kozakiewicz M. (2009), Indeks BI-NGO 2009. Komunikowanie o społecznym zaangażowaniu firm w Internecie. Instrukcje dla badaczy, Instytut Partnerstwa Biznesu i Organizacji Pozarządowych BI_NGO, Łódź.
Kotler Ph., Keller K. L. (2012), Marketing, Rebis, Poznań.
Okoń M. (2009), Związek między PR a CSR, „Gazeta Finansowa”, 18.09, 23.
Piasta Ł. (1996), Public relations. Istota techniki, Centrum Informacji Menedżera, Warszawa.
Stopczyńska K. (2014), Rola społecznej odpowiedzialności biznesu jako czynnika w ocenie wiarygodności partnerów handlowych, [w:] Raczkowski K. (red.), Bezpieczeństwo ekonomiczne obrotu gospodarczego, Wolters Kluwer SA, Warszawa.
Weinstein K. (1994), Komunikowanie się, [w:] Stewart D.M. (red.), Praktyka kierowania, PWE, Warszawa.
Wieczorkowska M. (2003), Elementy marketingu społecznego i ich zastosowanie w kampanii antynikotynowej, „Marketing i rynek”, 3, 24–30.
Woźniakowski M. (2009), Wykorzystanie idei społecznej odpowiedzialności w działaniach public relations instytucji bankowych, [w:] Piotrowska-Piątek A., Ruczkowski P. (red.), Wyzwania w systemie bankowym w XXI wieku, Wyższa Szkoła Ekonomii i Prawa w Kielcach.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Autorzy, których teksty zostaną przyjęte do publikacji, po uzyskaniu pozytywnych recenzji wydawniczych oraz zaakceptowaniu do publikacji przez Komitet Redakcyjny, podpisują umowę licencyjną.
Stats
Number of views and downloads: 520
Number of citations: 0