Znaczenie martwej natury w poezji i eseistyce Czesława Miłosza
DOI:
https://doi.org/10.12775/AE.2011.006Słowa kluczowe
Cz. Miłosz, poetry, essay, still life, art correspondenceAbstrakt
The article provides a glance perspective on Miłosz’s poetry and essay writing through an issue of a relation with fine arts. The Author takes up a problem of both the method (realism; thesis of world’s reality—against nothingness) and the subject (generic scenes); she turns towards Miłosz’s interest in Chardin, Dutch still lives, Cézanne and passion for haiku, introducing a meditative motif. First of all, what is worthy of emphasizing here is the hypotyposis consideration (e.g. type of painting imagining) remaining in conflict with ecphrasis (work description itself).
Pobrania
Opublikowane
2011-12-04
Jak cytować
1.
DRYGLAS-KOMOROWSKA, Ewa. Znaczenie martwej natury w poezji i eseistyce Czesława Miłosza. Archiwum Emigracji [online]. 4 grudzień 2011, s. 94–102. [udostępniono 19.4.2024]. DOI 10.12775/AE.2011.006.
Numer
Dział
CZESŁAW MIŁOSZ - W STULECIE URODZIN
Statystyki
Liczba wyświetleń i pobrań: 319
Liczba cytowań: 0