Skip to main content Skip to main navigation menu Skip to site footer
  • Register
  • Login
  • Language
    • Język Polski
    • English
  • Menu
  • Home
  • Current
  • Archives
  • Announcements
  • Ethics
  • For Authors
    • Publishing terms
    • Review procedure
    • Editorial guidelines
  • About
    • Editorial Team
    • Scientific Council
    • Reviewers
    • Indexation
    • Publishing policy
    • Open Access policy
    • Privacy Statement
    • Contact
  • Register
  • Login
  • Language:
  • Język Polski
  • English

Civilization Rapprochements

Case study: Using the Emys Robot in teaching English to children
  • Home
  • /
  • Case study: Using the Emys Robot in teaching English to children
  1. Home /
  2. Archives /
  3. Vol. 20 No. 2 (2024) /
  4. Artykuły

Case study: Using the Emys Robot in teaching English to children

Authors

  • Lucyna Śmieszek-Formela Nicolaus Copernicus University in Torun

DOI:

https://doi.org/10.21784/ZC.2024.009

Keywords

English language teaching, children’s education, modern teaching methods, Robot Emys, case study

Abstract

Teaching a foreign language poses challenges for teachers to of keeping children interested and engaged during class. One of the modern tools supporting English language learning is the Emys Robot, an interactive robot developed by the Polish company Flash Robotics. The purpose of this article is to analyze the use of the Emys Robot in the education of preschool children based on the opinion of an English teacher who is one of the first users of this innovative tool, as well as to identify its advantages and limitations The study used the case study method and an interview with the teacher using the device. The results of the study indicate that it is an excellent teaching tool that will not only make English lessons more attractive, but, above all, facilitate its learning by fully involving children in the classroom.

References

Być jak Elon Musk. Polscy innowatorzy 2021 https://mycompanypolska.pl/artykul/byc-jak-elon-musk-polscy-innowatorzy-2021-%5Bzestawienie%5D/6961 (dostęp: 17.03.2024).

Dobroszek K., Dziergwa M.,: „EMYS to robot, który okazuje emocje, budzi relacje i uczy empatii” [WYWIAD], https://mycompanypolska.pl/artykul/michal-dziergwa:-%22emys-to-robot-ktory-okazuje-emocje-budzi-relacje-i-uczy-empatii%22-%5Bwywiad%5D/7111 (dostęp: 16.03.2024).

EMYS https://www.emys.co/pl/ourmission (dostęp: 16.03.2024).

EMYS, Specyfikacja https://www.emys.co/pl/specification (dostęp: 16.03.2024).

Moje Bambino, Robot edukacyjny Photon do placówek dydaktycznych https://mojebambino.pl/6827/Robot-edukacyjny-Photon (dostęp 26.03.2024).

Nauka w Polsce, Ponad 5 tys. sprzedanych edukacyjnych robotów Photon, https://naukawpolsce.pl/aktualnosci/news%2C30138%2Cponad-5-tys-sprzedanych-edukacyjnych-robotow-photon.html (dostęp:20.08.2024 r.).

Photon, Ekscytujące lekcje, o jakich marzą wszyscy uczniowie, https://photon.education/pl/ (dostęp: 20.03.2024).

Ratajczak J., Wrocławski Emys urodził się w Shenzhen https://www.wroclaw.pl/przedsiebiorczy-wroclaw/flash-robotics-robot-emys-for-kids (dostęp: 16.03.2024).

Robot lektor z Wrocławia ma podbić Chiny https://cyfrowa.rp.pl/biznes-ludzie-startupy/art18141831-robot-lektor-z-wroclawia-ma-podbic-chiny (dostęp: 29.03.2024).

Top Lista 25 Polskich Innowatorów, My Company Polska 11/2019 (50), https://mycompanypolska.pl/artykul/top-lista-25-polskich-innowatorw/3361 (dostęp: 16.03.2024).

Zabłocka A., One nie widzą tików i grymasów. Roboty to najsprawiedliwsi nauczyciele i przyszłość nauki, https://mamadu.pl/151957,roboty-w-edukacji-czemu-roboty-w-szkole-to-najlepsi-nauczyciele (30.08. 2024 r.).

Civilization Rapprochements

Downloads

  • PDF (Język Polski)

Published

2024-06-28

How to Cite

1.
ŚMIESZEK-FORMELA, Lucyna. Case study: Using the Emys Robot in teaching English to children. Civilization Rapprochements. Online. 28 June 2024. Vol. 20, no. 2, pp. 29-45. [Accessed 7 July 2025]. DOI 10.21784/ZC.2024.009.
  • ISO 690
  • ACM
  • ACS
  • APA
  • ABNT
  • Chicago
  • Harvard
  • IEEE
  • MLA
  • Turabian
  • Vancouver
Download Citation
  • Endnote/Zotero/Mendeley (RIS)
  • BibTeX

Issue

Vol. 20 No. 2 (2024)

Section

Artykuły

License

Copyright (c) 2024 Lucyna Śmieszek-Formela

Creative Commons License

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NoDerivatives 4.0 International License.

Stats

Number of views and downloads: 160
Number of citations: 0

Language

  • Język Polski
  • English

Tags

Search using one of provided tags:

English language teaching, children’s education, modern teaching methods, Robot Emys, case study

Search

Search

Browse

  • Browse Author Index
  • Issue archive
Up

Akademicka Platforma Czasopism

Najlepsze czasopisma naukowe i akademickie w jednym miejscu

apcz.umk.pl

Partners

  • Akademia Ignatianum w Krakowie
  • Akademickie Towarzystwo Andragogiczne
  • Fundacja Copernicus na rzecz Rozwoju Badań Naukowych
  • Instytut Historii im. Tadeusza Manteuffla Polskiej Akademii Nauk
  • Instytut Kultur Śródziemnomorskich i Orientalnych PAN
  • Instytut Tomistyczny
  • Karmelitański Instytut Duchowości w Krakowie
  • Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego
  • Państwowa Akademia Nauk Stosowanych w Krośnie
  • Państwowa Akademia Nauk Stosowanych we Włocławku
  • Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa im. Stanisława Pigonia w Krośnie
  • Polska Fundacja Przemysłu Kosmicznego
  • Polskie Towarzystwo Ekonomiczne
  • Polskie Towarzystwo Ludoznawcze
  • Towarzystwo Miłośników Torunia
  • Towarzystwo Naukowe w Toruniu
  • Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu
  • Uniwersytet Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie
  • Uniwersytet Mikołaja Kopernika
  • Uniwersytet w Białymstoku
  • Uniwersytet Warszawski
  • Wojewódzka Biblioteka Publiczna - Książnica Kopernikańska
  • Wyższe Seminarium Duchowne w Pelplinie / Wydawnictwo Diecezjalne „Bernardinum" w Pelplinie

© 2021- Nicolaus Copernicus University Accessibility statement Shop