Skip to main content Skip to main navigation menu Skip to site footer
  • Register
  • Login
  • Language
    • Język Polski
    • English
  • Menu
  • Home
  • Current
  • Archives
  • Announcements
  • Ethics
  • For Authors
    • Publishing terms
    • Review procedure
    • Editorial guidelines
  • About
    • Editorial Team
    • Scientific Council
    • Reviewers
    • Indexation
    • Publishing policy
    • Open Access policy
    • Privacy Statement
    • Contact
  • Register
  • Login
  • Language:
  • Język Polski
  • English

Civilization Rapprochements

Areas and forms of cooperation between kindergartens and schools with parents
  • Home
  • /
  • Areas and forms of cooperation between kindergartens and schools with parents
  1. Home /
  2. Archives /
  3. Vol. 17 No. 4 (2021) /
  4. Artykuły

Areas and forms of cooperation between kindergartens and schools with parents

Authors

  • Magdalena Kubiak-Skrzyńska "Krasnal" Private Kindergarten in Torun

DOI:

https://doi.org/10.21784/ZC.2021.024

Keywords

cooperation, partnership, commitment, relationship, attitudes, participation and dialogue, parents in kindergarten and school

Abstract

The following article presents the forms of cooperation with parents that are necessary to create optimal conditions for a child's development. The implementation of these forms will allow the legislator to fully meet the requirements set for the educational establishmrnt, so that the parents become partners of the establishment, they co-decide on its matters and participated in the activities undertaken for the development of children, and the instytution will acquires and uses their opinions for its work.

References

Broszkiewicz B., Teatr szkolny, Wydawnictwo Europa, Warszawa 2003.

Encyklopedia Pedagogiczna XXI wieku t. IV, wyd. Żak, Warszawa 2005.

Łobocki M., Współdziałanie nauczycieli i rodziców w procesie wychowania, Nasza Księgarnia, Warszawa 1985.

Łobocki M., W trosce o wychowanie w szkole, wyd. Impuls, Kraków 2007.

Okoń W., Słownik pedagogiczny, PWN, Warszawa 1992.

Ravn B., Rodzice w edukacji – z europejskiej perspektywy. W: Ku partnerstwu szkoła – rodzice, pod redakcją J. Kropiwnickiego. Wydawnictwo Nauczycielskie. Jelenia Góra 1999.

Relacje interpersonalne w edukacji, [w:] Encyklopedia Pedagogiczna XXI wieku t. V, wyd. Żak, Warszawa, 2006.

Rościszewska – Woźniak M., Organizacja współpracy z rodzicami w przedszkolu. W: Management w przedszkolu. Wydawnictwo RAABE. Warszawa 1999.

Sawicka A., Współpraca przedszkola z rodzicami. WSiP. Warszawa 1991.

Szczepański J., Rola rodziny w procesie uspołecznienia dziecka. Wychowanie w Przedszkolu 1978, nr 2.

Trzcińska-Król M. (pod red.), Rodzice i nauczyciele. Komunikacja. Relacje. Współpraca., wyd. Akademii Pedagogiki Specjalnej, Warszawa 2014.

Wiech, Z., Poradnik dla wychowawców świetlic szkolnych, WSiP, Warszawa 1975.

Wojciechowska I., Udział rodziców w życiu przedszkola. W: Management w przedszkolu. Wydawnictwo RAABE. Warszawa 1997.

Wójcicki M., Pojęcie, istota i formy partycypacji społecznej w procesie planowania przestrzennego, [w:] Rozwój Regionalny i Polityka Regionalna, t. 24, Poznań 2014.

Ziółkowski P., Pedagogizacja rodziców - potrzeby i uwarunkowania, wyd. Uczelniane Wyższej Szkoły Gospodarki, Bydgoszcz 2016.

Civilization Rapprochements

Downloads

  • PDF (Język Polski)

Published

2021-12-30

How to Cite

1.
KUBIAK-SKRZYŃSKA, Magdalena. Areas and forms of cooperation between kindergartens and schools with parents. Civilization Rapprochements. Online. 30 December 2021. Vol. 17, no. 4, pp. 149-174. [Accessed 11 December 2025]. DOI 10.21784/ZC.2021.024.
  • ISO 690
  • ACM
  • ACS
  • APA
  • ABNT
  • Chicago
  • Harvard
  • IEEE
  • MLA
  • Turabian
  • Vancouver
Download Citation
  • Endnote/Zotero/Mendeley (RIS)
  • BibTeX

Issue

Vol. 17 No. 4 (2021)

Section

Artykuły

License

Creative Commons License

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NoDerivatives 4.0 International License.

Stats

Number of views and downloads: 2443
Number of citations: 0

Language

  • Język Polski
  • English

Tags

Search using one of provided tags:

cooperation, partnership, commitment, relationship, attitudes, participation and dialogue, parents in kindergarten and school

Search

Search

Browse

  • Browse Author Index
  • Issue archive
Up

Akademicka Platforma Czasopism

Najlepsze czasopisma naukowe i akademickie w jednym miejscu

apcz.umk.pl

Partners

  • Akademia Ignatianum w Krakowie
  • Akademickie Towarzystwo Andragogiczne
  • Fundacja Copernicus na rzecz Rozwoju Badań Naukowych
  • Instytut Historii im. Tadeusza Manteuffla Polskiej Akademii Nauk
  • Instytut Kultur Śródziemnomorskich i Orientalnych PAN
  • Instytut Tomistyczny
  • Karmelitański Instytut Duchowości w Krakowie
  • Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego
  • Państwowa Akademia Nauk Stosowanych w Krośnie
  • Państwowa Akademia Nauk Stosowanych we Włocławku
  • Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa im. Stanisława Pigonia w Krośnie
  • Polska Fundacja Przemysłu Kosmicznego
  • Polskie Towarzystwo Ekonomiczne
  • Polskie Towarzystwo Ludoznawcze
  • Towarzystwo Miłośników Torunia
  • Towarzystwo Naukowe w Toruniu
  • Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu
  • Uniwersytet Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie
  • Uniwersytet Mikołaja Kopernika
  • Uniwersytet w Białymstoku
  • Uniwersytet Warszawski
  • Wojewódzka Biblioteka Publiczna - Książnica Kopernikańska
  • Wyższe Seminarium Duchowne w Pelplinie / Wydawnictwo Diecezjalne „Bernardinum" w Pelplinie

© 2021- Nicolaus Copernicus University Accessibility statement Shop