Skip to main content Skip to main navigation menu Skip to site footer
  • Register
  • Login
  • Language
    • Język Polski
    • English
  • Menu
  • Home
  • Current
  • Archives
  • Announcements
  • Ethics
  • For Authors
    • Publishing terms
    • Review procedure
    • Editorial guidelines
  • About
    • Editorial Team
    • Scientific Council
    • Reviewers
    • Indexation
    • Publishing policy
    • Open Access policy
    • Privacy Statement
    • Contact
  • Register
  • Login
  • Language:
  • Język Polski
  • English

Civilization Rapprochements

Modern marketing communication as a way to maintain relationships with café customers during the Covid-19 pandemic
  • Home
  • /
  • Modern marketing communication as a way to maintain relationships with café customers during the Covid-19 pandemic
  1. Home /
  2. Archives /
  3. Vol. 19 No. 1 (2023) /
  4. Artykuły

Modern marketing communication as a way to maintain relationships with café customers during the Covid-19 pandemic

Authors

  • Zuzanna Ziółkowska State University of Applied Sciences in Wloclawek

DOI:

https://doi.org/10.21784/ZC.2023.002

Keywords

digital marketing, Internet marketing, building relationships, customer relationship management, gastronomy marketing

Abstract

When the coronavirus appeared at the beginning of March 2020, the world "turned upside down" and life moved to a remote form. We woke up in a world of shaky interpersonal relationships, limited by exit bans and social distance. Companies suffered a lot in this situation, especially catering industry It turned out that the virtual world helped to survive many of their most difficult moments, which is presented in this article on the example of Spoko Cafe in Włocławek.

References

Literatura:

Armstrong, G., Kotler, P., Marketing. Wprowadzenie, Wydawnictwo Nieoczywiste – imprint GAB Media, 2016.

Bukowska A., Rzyman K, Coffee Spots, Warszawa 2018.

Graboń I., Kawa. Instrukcja obsługi najpopularniejszego napoju na świecie, Kraków 2017.

Godin S., To jest marketing!, Warszawa 2019.

Garbarski L., I. Rutkowski, W.Wrzosek, Marketing. Punkt zwrotny nowoczesnej firmy. PWE, Warszawa 2001, [w:] Marketing. Koncepcja skutecznych działań, Warszawa 2011.

Mitręga M, Marketing relacji. Teoria i praktyka., Warszawa 2019.

Kotarbiński J, Marka 5.0. Człowiek i technologie: jak tworzą nowe wartości?, Wydawnictwo naukowe PWN, Warszawa 2021.

Neumeier M, “Odwrócenie marki”, Wydawnictwo Studio EMKA 2017.

Kenzelmann P., Kształtowanie dobrych relacji z klientami, Wydawnictwo BC.edu, 2008.

Źródła internetowe:

Pomysł na biznes: Jak otworzyć kawiarnię?, https://www.ifirma.pl/blog/poradnik-przedsiebiorcy/jak-otworzyc-kawiarnie.html#10 (odczyt 02.02.2022).

Dawid Zadara, Co to jest kawa speciality? – O jakości w kawie, https://haybcoffee.pl/co-to-jest-kawa-speciality-o-jakosci-w-kawie/ (odczyt 02.02.2022).

Co jest spoko w kawiarni Spoko Cafe, https://spokocafe.pl/co-jest-spoko-w-spoko/ (odczyt 04.02.2022).

Starbucks, https://www.starbucks.pl/ (odczyt 04.02.2022).

Adam, Kawa na ławę, https://jak-otworzyc-restauracje.pl/kawa-na-lawe/ (odczyt 04.02.2022).

Ilona Renner, Kawiarniana śmietanka. Analiza rynku kawiarni, https://ouichef.pl/artykuly/240998,kawiarniana-smietanka-analiza-rynku-kawiarni (odczyt 01.02.22).

TooGoodToGo, https://toogoodtogo.pl/pl/business/restaurant (odczyt 05.02.2022).

Jak covid zmienił rynek kawy, https://kawowy.guru/jak-covid-zmienil-rynek-kawy/ (odczyt 02.02.2022).

https://www.researchgate.net/publication/357478472_The_Effect_Of_Covid-19_Pandemic_On_Cafe-Bar_Bistro_and_Night_Clubs (odczyt 05.02.2022).

All 4 Comms - informacja prasowa, Światowy rynek kawy w dobie Covid-19, https://foodfakty.pl/swiatowy-rynek-kawy-w-dobie-covid-19 (odczyt 05.02.2022).

horecatrends.pl, W pandemii Polacy stali się home baristami, https://horecatrends.pl/kawiarnie_oraz_puby_coctail_bary/115/w_pandemii_polacy_stali_sie_home_baristami,8106.html (odczyt 05.02.2022).

Agnieszka Bukowska, Przyszłość kawy w e-commerce, https://ewp.pl/przyszlosc-kawy-w-e-commerce/ (odczyt 05.02.2022).

Karolina Kowasz, Wkrótce może zabraknąć kawy. Wszystko przez pandemię, https://tech.wp.pl/rynek-kawy-ma-spore-problemy-powodem-ograniczenia-pandemiczne-w-wietnamie,6678508174744416a (odczyt 06.02.2022).

polsatnews.pl, Światowy dzień kawy. Wyższe koszty upraw i pandemia wpłyną na ceny, https://www.polsatnews.pl/wiadomosc/2021-09-29/cenna-filizanka-kawy-wyzsze-koszty-upraw-i-pandemia-wplyna-na-ceny-kawy/ (odczyt 06.02.2022).

PMR: HoReCa pod wpływem COVID-19 zmalała o 32% w 2020 r., https://retailmarketexperts.com/aktualnosci/horeca-covid-19/ (odczyt 05.02.2022).

Czemu kawa drożeje?, https://kawawbiurze.pl/czemu-kawa-drozeje/ (odczyt 06.02.2022).

Co to Istota marketingu (ważna koncepcja, filozofia i definicja), https://uniqueseo.pl/istota-marketingu/ (odczyt 21.03.2022).

Budowanie relacji z klientem-ważne wskazówki, https://dmsales.com/blog/budowanie-relacji-z-klientem-wazne-wskazowki/ (odczyt 13.04.2022).

Budowanie relacji z klientami z wykorzystaniem systemu CRM, https://synergiuscrm.pl/budowanie-relacji-z-klientem-czyli-o-co-chodzi-z-tym-crm/ (odczyt 13.04.2022).

Maciej Bielak, Marketing relacji, czyli jak zbudować trwały związek z klientami, https://www.corazlepszafirma.pl/blog/marketing-relacji (odczyt 13.04.2022).

PWN, https://sjp.pwn.pl/slowniki/lojalno%C5%9B%C4%87.html (odczyt 07.07.2022).

Encyklopedia zarządzania, https://mfiles.pl/pl/index.php/Lojalno%C5%9B%C4%87_klienta (odczyt 07.07.2022).

Co możemy zyskać, posiadając lojalnych Klientów?, https://marketingrelacji.com/49-co-mozemy-zyskac-posiadajac-lojalnych-klientow/ (odczyt 07.07.2022).

Co to jest marketing relacji, https://www.nazwa.pl/blog/co-to-jest-marketing-relacji (odczyt 07.07.2022).

marketingwsieci.pl, https://marketingwsieci.pl/slownik-e-marketingu/clv-customer-lifetime-value/ (odczyt 08.07.2022).

Ola Rybacka, Ocena rentowności klientów – jak i dlaczego należy ją robić, https://www.timecamp.com/pl/blog/ocena-rentownosci-klientow/ (odczyt 08.07.2022).

Jak firmy mają zdobywać klientów w czasie pandemii?, https://firma.rp.pl/marketing-sprzedaz/art17051901-jak-firmy-maja-zdobywac-klientow-w-czasie-pandemii (odczyt 08.07.2022).

Stali klienci podporą finansową firm? Ta analiza nie pozostawia złudzeń, https://www.wnp.pl/finanse/stali-klienci-podpora-finansowa-firm-ta-analiza-nie-pozostawia-zludzen,466879.html (odczyt 08.07.2022).

Narzędzia marketingowe – 40 znakomitych rozwiązań dla Twojej firmy, https://pl.wix.com/blog/artykul/narzedzia-marketingowe (odczyt 17.07.22).

YouTube, https://www.youtube.com/watch?v=e3txaql2zUU (odczyt 17.07.22).

Facebook, Spoko Cafe, https://www.facebook.com/spokocafe/photos/a.396763297801845/706661776811994 (odczyt 07.08.22).

Social media w Polsce i na świecie. Raport Digital 2022, https://grupainfomax.com/social-media/social-media-w-polsce-i-na-swiecie-raport-digital-2022/ (odczyt 07.08.22).

Facebook, Spoko Cafe, https://www.facebook.com/groups/spokocafe (odczyt 08.08.22).

Restauracja w czasie epidemii – 7 wskazówek, jak działać w nowych realiach, https://polskabezgotowkowa.pl/restauracja-w-czasie-epidemii-7-wskazowek-jak-dzialac-w-nowych-realiach-old (odczyt 10.08.22).

Zosia Górska, Polscy użytkownicy social media na koniec 2018: Messenger i Instagram rosły szybciej niż Facebook, https://napoleoncat.com/pl/blog/polscy-uzytkownicy-social-media-na-koniec-2018-messenger-i-instagram-rosna-szybciej-niz-facebook/ (odczyt 10.08.22).

Użytkownicy social media w Polsce i na świecie, https://www.whysosocial.pl/uzytkownicy-social-media-w-polsce-i-na-swiecie/ (odczyt 10.08.22).

NapoleonCat., https://napoleoncat.com/stats/instagram-users-in-poland/2020/04/ (odczyt 10.08.22).

Social Media #wczasachzarazy, http://covid.iab.org.pl/wp-content/uploads/2020/04/Social-Media-wczasachzarazy_20.04.2020.pdf (odczyt 11.08.22).

Civilization Rapprochements

Downloads

  • PDF (Język Polski)

Published

2023-03-31

How to Cite

1.
ZIÓŁKOWSKA, Zuzanna. Modern marketing communication as a way to maintain relationships with café customers during the Covid-19 pandemic. Civilization Rapprochements. Online. 31 March 2023. Vol. 19, no. 1, pp. 35-65. [Accessed 7 July 2025]. DOI 10.21784/ZC.2023.002.
  • ISO 690
  • ACM
  • ACS
  • APA
  • ABNT
  • Chicago
  • Harvard
  • IEEE
  • MLA
  • Turabian
  • Vancouver
Download Citation
  • Endnote/Zotero/Mendeley (RIS)
  • BibTeX

Issue

Vol. 19 No. 1 (2023)

Section

Artykuły

License

Creative Commons License

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NoDerivatives 4.0 International License.

Stats

Number of views and downloads: 274
Number of citations: 0

Language

  • Język Polski
  • English

Tags

Search using one of provided tags:

digital marketing, Internet marketing, building relationships, customer relationship management, gastronomy marketing

Search

Search

Browse

  • Browse Author Index
  • Issue archive
Up

Akademicka Platforma Czasopism

Najlepsze czasopisma naukowe i akademickie w jednym miejscu

apcz.umk.pl

Partners

  • Akademia Ignatianum w Krakowie
  • Akademickie Towarzystwo Andragogiczne
  • Fundacja Copernicus na rzecz Rozwoju Badań Naukowych
  • Instytut Historii im. Tadeusza Manteuffla Polskiej Akademii Nauk
  • Instytut Kultur Śródziemnomorskich i Orientalnych PAN
  • Instytut Tomistyczny
  • Karmelitański Instytut Duchowości w Krakowie
  • Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego
  • Państwowa Akademia Nauk Stosowanych w Krośnie
  • Państwowa Akademia Nauk Stosowanych we Włocławku
  • Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa im. Stanisława Pigonia w Krośnie
  • Polska Fundacja Przemysłu Kosmicznego
  • Polskie Towarzystwo Ekonomiczne
  • Polskie Towarzystwo Ludoznawcze
  • Towarzystwo Miłośników Torunia
  • Towarzystwo Naukowe w Toruniu
  • Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu
  • Uniwersytet Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie
  • Uniwersytet Mikołaja Kopernika
  • Uniwersytet w Białymstoku
  • Uniwersytet Warszawski
  • Wojewódzka Biblioteka Publiczna - Książnica Kopernikańska
  • Wyższe Seminarium Duchowne w Pelplinie / Wydawnictwo Diecezjalne „Bernardinum" w Pelplinie

© 2021- Nicolaus Copernicus University Accessibility statement Shop