Skip to main content Skip to main navigation menu Skip to site footer
  • Register
  • Login
  • Language
    • Język Polski
    • English
  • Menu
  • Home
  • Current
  • Archives
  • Announcements
  • Ethics
  • For Authors
    • Publishing terms
    • Review procedure
    • Editorial guidelines
  • About
    • Editorial Team
    • Scientific Council
    • Reviewers
    • Indexation
    • Publishing policy
    • Open Access policy
    • Privacy Statement
    • Contact
  • Register
  • Login
  • Language:
  • Język Polski
  • English

Civilization Rapprochements

Key factors of choosing a higher school based on the analysis of keywords searched on Google
  • Home
  • /
  • Key factors of choosing a higher school based on the analysis of keywords searched on Google
  1. Home /
  2. Archives /
  3. Vol. 19 No. 1 (2023) /
  4. Artykuły

Key factors of choosing a higher school based on the analysis of keywords searched on Google

Authors

  • Patryk Ciechanowski State University of Applied Sciences in Wloclawek
  • Alan Sarbinowski State University of Applied Sciences in Wloclawek

DOI:

https://doi.org/10.21784/ZC.2023.001

Keywords

digital marketing, search engine marketing, decision making, consumer behavior

Abstract

Internet is not just technological progress. It’s also business development and open for new ways to analyze consumer needs. One of the most important channels of modern marketing is undoubtedly the Google search engine. Visibility in search results is often a key aspect that determines the success of promotional activities. The possibilities of analyzing phrases entered by search engine users gives a picture of their needs and desires. This article has indicated what factors may be important for people looking for higher school via the Internet. It presents how Googles search engine works together with theirs advertising systems and analytical tools. Then reference was made to the theory of consumer decision making. Last part of the work was concerned the analysis of phrases entered search engine. The data came from two tools: Google Search Console and the Google Ads advertising system and concerned the website of the State Vocational University in Wloclawek (currently the State Academy of Applied Sciences in Wloclawek).

References

Literatura:

Andrzejczyk A., SEO Marketing. Bądź widoczny w Internecie, Wyd. Helion, Gliwice 2022.

Ciborowska A., Lipiński J., SEO dla początkujących, Wyd. Helion, Gliwice 2022.

Kahnemann D., Pułapki myślenia. O myśleniu szybkim I wolnym., Wyd. Media Rodzina 2012

Kapoor K., Dwivedi Y. K., Piercy N. C., Pay-Per-Click Advertising: A Literature Review [w:] The Marketing Review, 2016

Kotler P, Marketing, Wyd. Rebis, Poznań 2019.

Małecki B, Marketing i reklama w Internecie, Wyd. PARP, Warszawa 2008.

Marzec K, Trzósło T, Marketing internetowy w Google. Pozycjonowanie, Ads&Analytics dla biznesu, e-commerce i marketerów., Wyd. Helion, Gliwice 2021.

Mazurek G. (red.), E-marketing, Wyd. Poltext, Warszawa 2022

Samuelson P. A., Nordhaus W. D., Ekonomia, Dom Wydawniczy REBIS, Poznań 2019

Skiera B., Eckert J., Hinz o., An analysis of the importance of the long tail in search engine marketing, Electronic Commerce Research and Applications 9, 2010.

Stasiuk K., Maison D, Psychologia konsumenta, Wyd. PWN, Warszawa 2020

Trzcieliński S., Frontczak T., Wykorzystanie potencjału wyszukiwarek internetowych w marketingu. Zeszyty Naukowe Politechniki Poznańskiej, Organizacja i Zarządzanie 37, Poznań 2003

Tversky A., Kahnemann D., Osądy w warunkach niepewności: heurystyki i błędy poznawcze [w:] Science, Tom 185, 1974

Wrycza-Bekier, Webwriting – profesjonalne tworzenie tekstów dla internetu, Wyd. Onepress, Gliwice 2013.

Źródła internetowe:

Advertising revenue of Facebook and Google Compared, https://statstic.com/advertising-revenue-of-facebook-and-google-compared (dostęp: 19.09.2022 r.)

Centrum Pomocy Google Ads https://ads.google.com/intl/en_id/home/resources/what-is-paid-search/ (dostęp: 19.09.2022 r.)

Centrum Pomocy Google Ads https://ads.google.com/intl/en_id/home/resources/what-is-paid-search/ (dostęp: 19.09.2022 r.)

Centrum Pomocy Google Ads, Jak przebiega aukcja w Google? https://support.google.com/google-ads/answer/6366577?hl=pl (dostęp: 02.08.2022 r.)

Centrum Pomocy Google Ads, Słowniczek: aukcja, https://support.google.com/google-ads/answer/142918?hl=pl (dostęp: 02.08.2022 r.)

Centrum Wyszukiwarki Google, https://developers.google.com/search/docs (dostęp: 30.07.2022 r.)

Search Console - Pomoc, https://support.google.com/webmasters/answer/40349?hl=pl (dostęp: 30.07.2022 r.)

paweltkaczyk.com (blog), Jak mierzyć skuteczność reklamy?, https://paweltkaczyk.com/pl/jak-mierzyc-skutecznosc-reklamy, (dostęp: 26.06.2022 r.)

Słownik e-marketingu, www.marketingwsieci.pl (dostęp: 26.06.2022 r.) https://marketingwsieci.pl/slownik-e-marketingu/serp/

Zack P., Measurement Myopia, Drucker Institute https://www.drucker.institute/thedx/measurement-myopia/ (dostęp 19.09.2022 r.)

Civilization Rapprochements

Downloads

  • PDF (Język Polski)

Published

2023-03-31

How to Cite

1.
CIECHANOWSKI, Patryk and SARBINOWSKI, Alan. Key factors of choosing a higher school based on the analysis of keywords searched on Google. Civilization Rapprochements. Online. 31 March 2023. Vol. 19, no. 1, pp. 11-33. [Accessed 6 July 2025]. DOI 10.21784/ZC.2023.001.
  • ISO 690
  • ACM
  • ACS
  • APA
  • ABNT
  • Chicago
  • Harvard
  • IEEE
  • MLA
  • Turabian
  • Vancouver
Download Citation
  • Endnote/Zotero/Mendeley (RIS)
  • BibTeX

Issue

Vol. 19 No. 1 (2023)

Section

Artykuły

License

Creative Commons License

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NoDerivatives 4.0 International License.

Stats

Number of views and downloads: 100
Number of citations: 0

Language

  • Język Polski
  • English

Tags

Search using one of provided tags:

digital marketing, search engine marketing, decision making, consumer behavior

Search

Search

Browse

  • Browse Author Index
  • Issue archive
Up

Akademicka Platforma Czasopism

Najlepsze czasopisma naukowe i akademickie w jednym miejscu

apcz.umk.pl

Partners

  • Akademia Ignatianum w Krakowie
  • Akademickie Towarzystwo Andragogiczne
  • Fundacja Copernicus na rzecz Rozwoju Badań Naukowych
  • Instytut Historii im. Tadeusza Manteuffla Polskiej Akademii Nauk
  • Instytut Kultur Śródziemnomorskich i Orientalnych PAN
  • Instytut Tomistyczny
  • Karmelitański Instytut Duchowości w Krakowie
  • Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego
  • Państwowa Akademia Nauk Stosowanych w Krośnie
  • Państwowa Akademia Nauk Stosowanych we Włocławku
  • Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa im. Stanisława Pigonia w Krośnie
  • Polska Fundacja Przemysłu Kosmicznego
  • Polskie Towarzystwo Ekonomiczne
  • Polskie Towarzystwo Ludoznawcze
  • Towarzystwo Miłośników Torunia
  • Towarzystwo Naukowe w Toruniu
  • Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu
  • Uniwersytet Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie
  • Uniwersytet Mikołaja Kopernika
  • Uniwersytet w Białymstoku
  • Uniwersytet Warszawski
  • Wojewódzka Biblioteka Publiczna - Książnica Kopernikańska
  • Wyższe Seminarium Duchowne w Pelplinie / Wydawnictwo Diecezjalne „Bernardinum" w Pelplinie

© 2021- Nicolaus Copernicus University Accessibility statement Shop