Key factors of choosing a higher school based on the analysis of keywords searched on Google
DOI:
https://doi.org/10.21784/ZC.2023.001Keywords
digital marketing, search engine marketing, decision making, consumer behaviorAbstract
Internet is not just technological progress. It’s also business development and open for new ways to analyze consumer needs. One of the most important channels of modern marketing is undoubtedly the Google search engine. Visibility in search results is often a key aspect that determines the success of promotional activities. The possibilities of analyzing phrases entered by search engine users gives a picture of their needs and desires. This article has indicated what factors may be important for people looking for higher school via the Internet. It presents how Googles search engine works together with theirs advertising systems and analytical tools. Then reference was made to the theory of consumer decision making. Last part of the work was concerned the analysis of phrases entered search engine. The data came from two tools: Google Search Console and the Google Ads advertising system and concerned the website of the State Vocational University in Wloclawek (currently the State Academy of Applied Sciences in Wloclawek).
References
Literatura:
Andrzejczyk A., SEO Marketing. Bądź widoczny w Internecie, Wyd. Helion, Gliwice 2022.
Ciborowska A., Lipiński J., SEO dla początkujących, Wyd. Helion, Gliwice 2022.
Kahnemann D., Pułapki myślenia. O myśleniu szybkim I wolnym., Wyd. Media Rodzina 2012
Kapoor K., Dwivedi Y. K., Piercy N. C., Pay-Per-Click Advertising: A Literature Review [w:] The Marketing Review, 2016
Kotler P, Marketing, Wyd. Rebis, Poznań 2019.
Małecki B, Marketing i reklama w Internecie, Wyd. PARP, Warszawa 2008.
Marzec K, Trzósło T, Marketing internetowy w Google. Pozycjonowanie, Ads&Analytics dla biznesu, e-commerce i marketerów., Wyd. Helion, Gliwice 2021.
Mazurek G. (red.), E-marketing, Wyd. Poltext, Warszawa 2022
Samuelson P. A., Nordhaus W. D., Ekonomia, Dom Wydawniczy REBIS, Poznań 2019
Skiera B., Eckert J., Hinz o., An analysis of the importance of the long tail in search engine marketing, Electronic Commerce Research and Applications 9, 2010.
Stasiuk K., Maison D, Psychologia konsumenta, Wyd. PWN, Warszawa 2020
Trzcieliński S., Frontczak T., Wykorzystanie potencjału wyszukiwarek internetowych w marketingu. Zeszyty Naukowe Politechniki Poznańskiej, Organizacja i Zarządzanie 37, Poznań 2003
Tversky A., Kahnemann D., Osądy w warunkach niepewności: heurystyki i błędy poznawcze [w:] Science, Tom 185, 1974
Wrycza-Bekier, Webwriting – profesjonalne tworzenie tekstów dla internetu, Wyd. Onepress, Gliwice 2013.
Źródła internetowe:
Advertising revenue of Facebook and Google Compared, https://statstic.com/advertising-revenue-of-facebook-and-google-compared (dostęp: 19.09.2022 r.)
Centrum Pomocy Google Ads https://ads.google.com/intl/en_id/home/resources/what-is-paid-search/ (dostęp: 19.09.2022 r.)
Centrum Pomocy Google Ads https://ads.google.com/intl/en_id/home/resources/what-is-paid-search/ (dostęp: 19.09.2022 r.)
Centrum Pomocy Google Ads, Jak przebiega aukcja w Google? https://support.google.com/google-ads/answer/6366577?hl=pl (dostęp: 02.08.2022 r.)
Centrum Pomocy Google Ads, Słowniczek: aukcja, https://support.google.com/google-ads/answer/142918?hl=pl (dostęp: 02.08.2022 r.)
Centrum Wyszukiwarki Google, https://developers.google.com/search/docs (dostęp: 30.07.2022 r.)
Search Console - Pomoc, https://support.google.com/webmasters/answer/40349?hl=pl (dostęp: 30.07.2022 r.)
paweltkaczyk.com (blog), Jak mierzyć skuteczność reklamy?, https://paweltkaczyk.com/pl/jak-mierzyc-skutecznosc-reklamy, (dostęp: 26.06.2022 r.)
Słownik e-marketingu, www.marketingwsieci.pl (dostęp: 26.06.2022 r.) https://marketingwsieci.pl/slownik-e-marketingu/serp/
Zack P., Measurement Myopia, Drucker Institute https://www.drucker.institute/thedx/measurement-myopia/ (dostęp 19.09.2022 r.)
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NoDerivatives 4.0 International License.
Stats
Number of views and downloads: 100
Number of citations: 0