Przejdź do sekcji głównej Przejdź do głównego menu Przejdź do stopki
  • Zarejestruj
  • Zaloguj
  • Język
    • Język Polski
    • English
  • Menu
  • Strona domowa
  • Aktualny numer
  • Archiwum
  • Ogłoszenia
  • Etyka
  • Dla Autorów
    • Zasady publikowania
    • Proces recenzji
    • Zasady edytorskie
  • O czasopiśmie
    • Zespół redakcyjny
    • Rada Naukowa
    • Recenzenci
    • Indeksacja
    • Polityka wydawnicza
    • Polityka Open Access
    • Polityka prywatności
    • Kontakt
  • Zarejestruj
  • Zaloguj
  • Język:
  • Język Polski
  • English

Zbliżenia Cywilizacyjne

Studium przypadku: Wykorzystanie Robota Emys w nauczaniu języka angielskiego dzieci
  • Strona domowa
  • /
  • Studium przypadku: Wykorzystanie Robota Emys w nauczaniu języka angielskiego dzieci
  1. Strona domowa /
  2. Archiwum /
  3. Tom 20 Nr 2 (2024) /
  4. Artykuły

Studium przypadku: Wykorzystanie Robota Emys w nauczaniu języka angielskiego dzieci

Autor

  • Lucyna Śmieszek-Formela Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu

DOI:

https://doi.org/10.21784/ZC.2024.009

Słowa kluczowe

nauczanie języka angielskiego, edukacja dzieci, nowoczesne metody nauczania, Robot Emys, studium przypadku

Abstrakt

Nauczanie języka obcego stawia przed nauczycielami wyzwania związane z utrzymaniem zainteresowania i zaangażowania dzieci podczas zajęć. Jednym z nowoczesnych narzędzi wspomagających naukę języka angielskiego jest Robot Emys – interaktywny robot stworzony przez polską firmę Flash Robotics. Celem artykułu jest analiza wykorzystania Robota Emys w edukacji dzieci w wieku przedszkolnym na podstawie opinii nauczycielki języka angielskiego, która jako jedna z pierwszych użytkowniczek korzysta z tego innowacyjnego narzędzia, a także rozpoznanie jego zalet i ograniczeń. W badaniu wykorzystano metodę studium indywidualnego przypadku (ang. case study) oraz wywiad z nauczycielką korzystającą z urządzenia. Wyniki badania wskazują, że jest to doskonały środek dydaktyczny, który nie tylko uatrakcyjni lekcje języka angielskiego, ale przede wszystkim ułatwi jego naukę w pełni angażując dzieci w zajęcia.

Bibliografia

Być jak Elon Musk. Polscy innowatorzy 2021 https://mycompanypolska.pl/artykul/byc-jak-elon-musk-polscy-innowatorzy-2021-%5Bzestawienie%5D/6961 (dostęp: 17.03.2024).

Dobroszek K., Dziergwa M.,: „EMYS to robot, który okazuje emocje, budzi relacje i uczy empatii” [WYWIAD], https://mycompanypolska.pl/artykul/michal-dziergwa:-%22emys-to-robot-ktory-okazuje-emocje-budzi-relacje-i-uczy-empatii%22-%5Bwywiad%5D/7111 (dostęp: 16.03.2024).

EMYS https://www.emys.co/pl/ourmission (dostęp: 16.03.2024).

EMYS, Specyfikacja https://www.emys.co/pl/specification (dostęp: 16.03.2024).

Moje Bambino, Robot edukacyjny Photon do placówek dydaktycznych https://mojebambino.pl/6827/Robot-edukacyjny-Photon (dostęp 26.03.2024).

Nauka w Polsce, Ponad 5 tys. sprzedanych edukacyjnych robotów Photon, https://naukawpolsce.pl/aktualnosci/news%2C30138%2Cponad-5-tys-sprzedanych-edukacyjnych-robotow-photon.html (dostęp:20.08.2024 r.).

Photon, Ekscytujące lekcje, o jakich marzą wszyscy uczniowie, https://photon.education/pl/ (dostęp: 20.03.2024).

Ratajczak J., Wrocławski Emys urodził się w Shenzhen https://www.wroclaw.pl/przedsiebiorczy-wroclaw/flash-robotics-robot-emys-for-kids (dostęp: 16.03.2024).

Robot lektor z Wrocławia ma podbić Chiny https://cyfrowa.rp.pl/biznes-ludzie-startupy/art18141831-robot-lektor-z-wroclawia-ma-podbic-chiny (dostęp: 29.03.2024).

Top Lista 25 Polskich Innowatorów, My Company Polska 11/2019 (50), https://mycompanypolska.pl/artykul/top-lista-25-polskich-innowatorw/3361 (dostęp: 16.03.2024).

Zabłocka A., One nie widzą tików i grymasów. Roboty to najsprawiedliwsi nauczyciele i przyszłość nauki, https://mamadu.pl/151957,roboty-w-edukacji-czemu-roboty-w-szkole-to-najlepsi-nauczyciele (30.08. 2024 r.).

Zbliżenia Cywilizacyjne

Pobrania

  • PDF

Opublikowane

28.06.2024

Jak cytować

1.
ŚMIESZEK-FORMELA, Lucyna. Studium przypadku: Wykorzystanie Robota Emys w nauczaniu języka angielskiego dzieci. Zbliżenia Cywilizacyjne [online]. 28 czerwiec 2024, T. 20, nr 2, s. 29–45. [udostępniono 7.7.2025]. DOI 10.21784/ZC.2024.009.
  • PN-ISO 690 (Polski)
  • ACM
  • ACS
  • APA
  • ABNT
  • Chicago
  • Harvard
  • IEEE
  • MLA
  • Turabian
  • Vancouver
Pobierz cytowania
  • Endnote/Zotero/Mendeley (RIS)
  • BibTeX

Numer

Tom 20 Nr 2 (2024)

Dział

Artykuły

Licencja

Prawa autorskie (c) 2024 Lucyna Śmieszek-Formela

Creative Commons License

Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Bez utworów zależnych 4.0 Międzynarodowe.

Statystyki

Liczba wyświetleń i pobrań: 160
Liczba cytowań: 0

Język / Language

  • Język Polski
  • English

Tagi

Szukaj przy pomocy tagu:

nauczanie języka angielskiego, edukacja dzieci, nowoczesne metody nauczania, Robot Emys, studium przypadku

Wyszukiwanie

Wyszukiwanie

Przeglądaj

  • Indeks autorów
  • Lista archiwalnych numerów
W górę

Akademicka Platforma Czasopism

Najlepsze czasopisma naukowe i akademickie w jednym miejscu

apcz.umk.pl

Partnerzy platformy czasopism

  • Akademia Ignatianum w Krakowie
  • Akademickie Towarzystwo Andragogiczne
  • Fundacja Copernicus na rzecz Rozwoju Badań Naukowych
  • Instytut Historii im. Tadeusza Manteuffla Polskiej Akademii Nauk
  • Instytut Kultur Śródziemnomorskich i Orientalnych PAN
  • Instytut Tomistyczny
  • Karmelitański Instytut Duchowości w Krakowie
  • Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego
  • Państwowa Akademia Nauk Stosowanych w Krośnie
  • Państwowa Akademia Nauk Stosowanych we Włocławku
  • Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa im. Stanisława Pigonia w Krośnie
  • Polska Fundacja Przemysłu Kosmicznego
  • Polskie Towarzystwo Ekonomiczne
  • Polskie Towarzystwo Ludoznawcze
  • Towarzystwo Miłośników Torunia
  • Towarzystwo Naukowe w Toruniu
  • Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu
  • Uniwersytet Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie
  • Uniwersytet Mikołaja Kopernika
  • Uniwersytet w Białymstoku
  • Uniwersytet Warszawski
  • Wojewódzka Biblioteka Publiczna - Książnica Kopernikańska
  • Wyższe Seminarium Duchowne w Pelplinie / Wydawnictwo Diecezjalne „Bernardinum" w Pelplinie

© 2021- Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu Deklaracja dostępności Sklep wydawnictwa