Przejdź do sekcji głównej Przejdź do głównego menu Przejdź do stopki
  • Zarejestruj
  • Zaloguj
  • Język
    • Język Polski
    • English
  • Menu
  • Strona domowa
  • Aktualny numer
  • Archiwum
  • Ogłoszenia
  • Etyka
  • Dla Autorów
    • Zasady publikowania
    • Proces recenzji
    • Zasady edytorskie
  • O czasopiśmie
    • Zespół redakcyjny
    • Rada Naukowa
    • Recenzenci
    • Indeksacja
    • Polityka wydawnicza
    • Polityka Open Access
    • Polityka prywatności
    • Kontakt
  • Zarejestruj
  • Zaloguj
  • Język:
  • Język Polski
  • English

Zbliżenia Cywilizacyjne

Obszary i formy współpracy przedszkola i szkoły z rodzicami
  • Strona domowa
  • /
  • Obszary i formy współpracy przedszkola i szkoły z rodzicami
  1. Strona domowa /
  2. Archiwum /
  3. Tom 17 Nr 4 (2021) /
  4. Artykuły

Obszary i formy współpracy przedszkola i szkoły z rodzicami

Autor

  • Magdalena Kubiak-Skrzyńska Prywatne Przedszkole Krasnal w Toruniu

DOI:

https://doi.org/10.21784/ZC.2021.024

Słowa kluczowe

współpraca, partnerstwo, zaangażowanie, relacja, postawy, partycypacja i dialog, rodzice w przedszkolu i szkole

Abstrakt

W poniższym artykule zaprezentowano obszary i formy współpracy z rodzicami, które są niezbędne do stworzenia optymalnych warunków rozwoju dziecka. Realizacja tychże form, pozwoli na zrealizowanie w pełni wymagania stawianego placówce przez ustawodawcę, tak, by rodzice stali się partnerami placówki, współdecydowali w jej sprawach i uczestniczyli w podejmowanych działaniach, na rzecz rozwoju dzieci, a placówka by pozyskiwała i wykorzystywała opinie rodziców do swojej pracy.

Bibliografia

Broszkiewicz B., Teatr szkolny, Wydawnictwo Europa, Warszawa 2003.

Encyklopedia Pedagogiczna XXI wieku t. IV, wyd. Żak, Warszawa 2005.

Łobocki M., Współdziałanie nauczycieli i rodziców w procesie wychowania, Nasza Księgarnia, Warszawa 1985.

Łobocki M., W trosce o wychowanie w szkole, wyd. Impuls, Kraków 2007.

Okoń W., Słownik pedagogiczny, PWN, Warszawa 1992.

Ravn B., Rodzice w edukacji – z europejskiej perspektywy. W: Ku partnerstwu szkoła – rodzice, pod redakcją J. Kropiwnickiego. Wydawnictwo Nauczycielskie. Jelenia Góra 1999.

Relacje interpersonalne w edukacji, [w:] Encyklopedia Pedagogiczna XXI wieku t. V, wyd. Żak, Warszawa, 2006.

Rościszewska – Woźniak M., Organizacja współpracy z rodzicami w przedszkolu. W: Management w przedszkolu. Wydawnictwo RAABE. Warszawa 1999.

Sawicka A., Współpraca przedszkola z rodzicami. WSiP. Warszawa 1991.

Szczepański J., Rola rodziny w procesie uspołecznienia dziecka. Wychowanie w Przedszkolu 1978, nr 2.

Trzcińska-Król M. (pod red.), Rodzice i nauczyciele. Komunikacja. Relacje. Współpraca., wyd. Akademii Pedagogiki Specjalnej, Warszawa 2014.

Wiech, Z., Poradnik dla wychowawców świetlic szkolnych, WSiP, Warszawa 1975.

Wojciechowska I., Udział rodziców w życiu przedszkola. W: Management w przedszkolu. Wydawnictwo RAABE. Warszawa 1997.

Wójcicki M., Pojęcie, istota i formy partycypacji społecznej w procesie planowania przestrzennego, [w:] Rozwój Regionalny i Polityka Regionalna, t. 24, Poznań 2014.

Ziółkowski P., Pedagogizacja rodziców - potrzeby i uwarunkowania, wyd. Uczelniane Wyższej Szkoły Gospodarki, Bydgoszcz 2016.

Zbliżenia Cywilizacyjne

Pobrania

  • PDF

Opublikowane

30.12.2021

Jak cytować

1.
KUBIAK-SKRZYŃSKA, Magdalena. Obszary i formy współpracy przedszkola i szkoły z rodzicami. Zbliżenia Cywilizacyjne [online]. 30 grudzień 2021, T. 17, nr 4, s. 149–174. [udostępniono 28.6.2025]. DOI 10.21784/ZC.2021.024.
  • PN-ISO 690 (Polski)
  • ACM
  • ACS
  • APA
  • ABNT
  • Chicago
  • Harvard
  • IEEE
  • MLA
  • Turabian
  • Vancouver
Pobierz cytowania
  • Endnote/Zotero/Mendeley (RIS)
  • BibTeX

Numer

Tom 17 Nr 4 (2021)

Dział

Artykuły

Licencja

Creative Commons License

Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Bez utworów zależnych 4.0 Międzynarodowe.

Statystyki

Liczba wyświetleń i pobrań: 1453
Liczba cytowań: 0

Język / Language

  • Język Polski
  • English

Tagi

Szukaj przy pomocy tagu:

współpraca, partnerstwo, zaangażowanie, relacja, postawy, partycypacja i dialog, rodzice w przedszkolu i szkole

Wyszukiwanie

Wyszukiwanie

Przeglądaj

  • Indeks autorów
  • Lista archiwalnych numerów
W górę

Akademicka Platforma Czasopism

Najlepsze czasopisma naukowe i akademickie w jednym miejscu

apcz.umk.pl

Partnerzy platformy czasopism

  • Akademia Ignatianum w Krakowie
  • Akademickie Towarzystwo Andragogiczne
  • Fundacja Copernicus na rzecz Rozwoju Badań Naukowych
  • Instytut Historii im. Tadeusza Manteuffla Polskiej Akademii Nauk
  • Instytut Kultur Śródziemnomorskich i Orientalnych PAN
  • Instytut Tomistyczny
  • Karmelitański Instytut Duchowości w Krakowie
  • Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego
  • Państwowa Akademia Nauk Stosowanych w Krośnie
  • Państwowa Akademia Nauk Stosowanych we Włocławku
  • Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa im. Stanisława Pigonia w Krośnie
  • Polska Fundacja Przemysłu Kosmicznego
  • Polskie Towarzystwo Ekonomiczne
  • Polskie Towarzystwo Ludoznawcze
  • Towarzystwo Miłośników Torunia
  • Towarzystwo Naukowe w Toruniu
  • Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu
  • Uniwersytet Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie
  • Uniwersytet Mikołaja Kopernika
  • Uniwersytet w Białymstoku
  • Uniwersytet Warszawski
  • Wojewódzka Biblioteka Publiczna - Książnica Kopernikańska
  • Wyższe Seminarium Duchowne w Pelplinie / Wydawnictwo Diecezjalne „Bernardinum" w Pelplinie

© 2021- Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu Deklaracja dostępności Sklep wydawnictwa