Przejdź do sekcji głównej Przejdź do głównego menu Przejdź do stopki
  • Zarejestruj
  • Zaloguj
  • Język
    • Język Polski
    • English
  • Menu
  • Strona domowa
  • Aktualny numer
  • Archiwum
  • Ogłoszenia
  • Etyka
  • Dla Autorów
    • Zasady publikowania
    • Proces recenzji
    • Zasady edytorskie
  • O czasopiśmie
    • Zespół redakcyjny
    • Rada Naukowa
    • Recenzenci
    • Indeksacja
    • Polityka wydawnicza
    • Polityka Open Access
    • Polityka prywatności
    • Kontakt
  • Zarejestruj
  • Zaloguj
  • Język:
  • Język Polski
  • English

Zbliżenia Cywilizacyjne

Twórcze podejście do nauczania i wspieranie rozwoju twórczego myślenia u uczniów w edukacji tradycyjnej oraz w edukacji zdalnej podczas pandemii Covid-19
  • Strona domowa
  • /
  • Twórcze podejście do nauczania i wspieranie rozwoju twórczego myślenia u uczniów w edukacji tradycyjnej oraz w edukacji zdalnej podczas pandemii Covid-19
  1. Strona domowa /
  2. Archiwum /
  3. Tom 17 Nr 4 (2021) /
  4. Artykuły

Twórcze podejście do nauczania i wspieranie rozwoju twórczego myślenia u uczniów w edukacji tradycyjnej oraz w edukacji zdalnej podczas pandemii Covid-19

Autor

  • Marta Słomińska Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu

DOI:

https://doi.org/10.21784/ZC.2021.022

Słowa kluczowe

twórczość, twórcze nauczanie, twórcze myślenie, edukacja zdalna, twórcze rozwiązywanie problemów

Abstrakt

Zagadnienie twórczości jest szeroko rozumiane i omawiane pod kątem edukacji. Artykuł ten omawia twórcze podejście do nauczania oraz metody rozwijające twórczość uczniów. Uwaga została skupiona wokół zagadnień twórczego myślenia i twórczego rozwiązywania problemów. Podane zostały przykłady zastosowań metod rozwijających te kompetencje w praktyce zarówno w edukacji przedszkolnej, jak i wczesnoszkolnej. Problematyka artykułu rozpatrywana jest pod kątem edukacji tradycyjnej oraz zdalnej.

Bibliografia

Długosz, A., Rozwijanie aktywności twórczej uczniów poprzez gry dydaktyczne, „Edukacja – Technika – Informatyka”, 2019, nr 4.

Jankowiak-Siuda, K., Komorowska, M., Ciekawość świata. O pamięci i twórczości małego dziecka, Wyd. Harmonia, Gdańsk 2010.

Kędra, M, Zatorska, M., Razem z dzieckiem, ORE.

Kožuh, A., Kreatywność w pracy nauczyciela i jego uczniów, Wyd. Towarzystwo Naukowe Societas Vistulana, Kraków 2021.

Magda-Adamowicz, M., Wizerunek twórczego pedagogicznie nauczyciela klas I-III, Wyd. Oficyna Wydawnicza Uniwersytetu Zielonogórskiego, Zielona Góra 2007.

Nęcka, E., Psychologia twórczości, Wyd. Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, Gdańsk 2005.

Nęcka, E., Trening twórczości. Podręcznik dla psychologów, pedagogów i nauczycieli, Wyd. Impuls, Kraków 1998.

Okoń, W., Słownik pedagogiczny, Wyd. PWN, Warszawa 1987.

Pyżalski, J., Walter, N., Edukacja zdalna w czasie pandemii COVID-19 w Polsce–mapa głównych szans i zagrożeń. Przegląd i omówienie wyników najważniejszych badan związanych z kryzysową edukacją zdalną w Polsce, 2021.

Schmidt, K. J., Pedagogika twórczości, Wyd. Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, Gdańsk 2007.

Schmidt, K. J., Trening kreatywności. Podręcznik dla pedagogów, psychologów i trenerów grupowych, Wyd. HELION, 2008.

Surma, B., Teoretyczne założenia kształtowania postawy twórczej dzieci w wieku przedszkolnym, „Edukacja elementarna w teorii i praktyce” 2012, nr 26/4.

Ścibor, J., Wstrzymaj siebie, rusz ucznia: e-nauczanie a e-twórczość, [w:] J. Pyżalski (red.), Edukacja w czasach pandemii wirusa COVID-19. Z dystansem o tym, co robimy obecnie jako nauczyciele, Wyd. EduAkcja, Warszawa 2020.

Walter, N., Mamy (za) duży wybór – jak nie zgubić się wśród narzędzi cyfrowych, [w:] J. Pyżalski (red.), Edukacja w czasach pandemii wirusa COVID-19. Z dystansem o tym, co robimy obecnie jako nauczyciele, Wyd. EduAkcja, Warszawa 2020.

O nas, Leśna Szkoła Puszczyk, https://www.szkola.puszczyk.edu.pl/onas [dostęp: 02-01-2022].

Wrocławska Szkoła Przyszłości, http://www.wsp.wroc.pl/strona-glowna/ [dostęp: 10-01-2022].

Co nas wyróżnia, Cogito. Publiczna Szkoła Podstawowa, https://spcogito-poznan.operator.edu.pl/o-nas/ [dostęp: 10-01-2022].

Zbliżenia Cywilizacyjne

Pobrania

  • PDF

Opublikowane

30.12.2021

Jak cytować

1.
SŁOMIŃSKA, Marta. Twórcze podejście do nauczania i wspieranie rozwoju twórczego myślenia u uczniów w edukacji tradycyjnej oraz w edukacji zdalnej podczas pandemii Covid-19. Zbliżenia Cywilizacyjne [online]. 30 grudzień 2021, T. 17, nr 4, s. 110–128. [udostępniono 6.7.2025]. DOI 10.21784/ZC.2021.022.
  • PN-ISO 690 (Polski)
  • ACM
  • ACS
  • APA
  • ABNT
  • Chicago
  • Harvard
  • IEEE
  • MLA
  • Turabian
  • Vancouver
Pobierz cytowania
  • Endnote/Zotero/Mendeley (RIS)
  • BibTeX

Numer

Tom 17 Nr 4 (2021)

Dział

Artykuły

Licencja

Creative Commons License

Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Bez utworów zależnych 4.0 Międzynarodowe.

Statystyki

Liczba wyświetleń i pobrań: 510
Liczba cytowań: 0

Język / Language

  • Język Polski
  • English

Tagi

Szukaj przy pomocy tagu:

twórczość, twórcze nauczanie, twórcze myślenie, edukacja zdalna, twórcze rozwiązywanie problemów

Wyszukiwanie

Wyszukiwanie

Przeglądaj

  • Indeks autorów
  • Lista archiwalnych numerów
W górę

Akademicka Platforma Czasopism

Najlepsze czasopisma naukowe i akademickie w jednym miejscu

apcz.umk.pl

Partnerzy platformy czasopism

  • Akademia Ignatianum w Krakowie
  • Akademickie Towarzystwo Andragogiczne
  • Fundacja Copernicus na rzecz Rozwoju Badań Naukowych
  • Instytut Historii im. Tadeusza Manteuffla Polskiej Akademii Nauk
  • Instytut Kultur Śródziemnomorskich i Orientalnych PAN
  • Instytut Tomistyczny
  • Karmelitański Instytut Duchowości w Krakowie
  • Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego
  • Państwowa Akademia Nauk Stosowanych w Krośnie
  • Państwowa Akademia Nauk Stosowanych we Włocławku
  • Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa im. Stanisława Pigonia w Krośnie
  • Polska Fundacja Przemysłu Kosmicznego
  • Polskie Towarzystwo Ekonomiczne
  • Polskie Towarzystwo Ludoznawcze
  • Towarzystwo Miłośników Torunia
  • Towarzystwo Naukowe w Toruniu
  • Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu
  • Uniwersytet Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie
  • Uniwersytet Mikołaja Kopernika
  • Uniwersytet w Białymstoku
  • Uniwersytet Warszawski
  • Wojewódzka Biblioteka Publiczna - Książnica Kopernikańska
  • Wyższe Seminarium Duchowne w Pelplinie / Wydawnictwo Diecezjalne „Bernardinum" w Pelplinie

© 2021- Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu Deklaracja dostępności Sklep wydawnictwa