Przejdź do sekcji głównej Przejdź do głównego menu Przejdź do stopki
  • Zarejestruj
  • Zaloguj
  • Język
    • Język Polski
    • English
  • Menu
  • Strona domowa
  • Aktualny numer
  • Archiwum
  • Ogłoszenia
  • Etyka
  • Dla Autorów
    • Zasady publikowania
    • Proces recenzji
    • Zasady edytorskie
  • O czasopiśmie
    • Zespół redakcyjny
    • Rada Naukowa
    • Recenzenci
    • Indeksacja
    • Polityka wydawnicza
    • Polityka Open Access
    • Polityka prywatności
    • Kontakt
  • Zarejestruj
  • Zaloguj
  • Język:
  • Język Polski
  • English

Zbliżenia Cywilizacyjne

Nowoczesna komunikacja marketingowa jako sposób na utrzymanie relacji z klientami kawiarni w trakcie pandemii Covid-19
  • Strona domowa
  • /
  • Nowoczesna komunikacja marketingowa jako sposób na utrzymanie relacji z klientami kawiarni w trakcie pandemii Covid-19
  1. Strona domowa /
  2. Archiwum /
  3. Tom 19 Nr 1 (2023) /
  4. Artykuły

Nowoczesna komunikacja marketingowa jako sposób na utrzymanie relacji z klientami kawiarni w trakcie pandemii Covid-19

Autor

  • Zuzanna Ziółkowska Państwowa Akademia Nauk Stosowanych we Włocławku

DOI:

https://doi.org/10.21784/ZC.2023.002

Słowa kluczowe

marketing internetowy, budowanie relacji, marketing kawiarni, marketing gastronomii, nowoczesny marketing

Abstrakt

Gdy na początku marca 2020 roku pojawił się koronawirus, świat „stanął na głowie", a życie przeszło do formy zdalnej. Obudziliśmy się w świecie zachwianych relacji międzyludzkich, ograniczonych przez zakazy wyjścia i dystans społeczny. Bardzo mocno ucierpiały w tej sytuacji firmy, a zwłaszcza branża gastronomiczna. Okazało się, że świat wirtualny pomógł przetrwać wielu z nich najtrudniejsze chwile, co na przykładzie kawiarni Spoko Cafe z Włocławka zostało przedstawione w niniejszym artykule.

Bibliografia

Literatura:

Armstrong, G., Kotler, P., Marketing. Wprowadzenie, Wydawnictwo Nieoczywiste – imprint GAB Media, 2016.

Bukowska A., Rzyman K, Coffee Spots, Warszawa 2018.

Graboń I., Kawa. Instrukcja obsługi najpopularniejszego napoju na świecie, Kraków 2017.

Godin S., To jest marketing!, Warszawa 2019.

Garbarski L., I. Rutkowski, W.Wrzosek, Marketing. Punkt zwrotny nowoczesnej firmy. PWE, Warszawa 2001, [w:] Marketing. Koncepcja skutecznych działań, Warszawa 2011.

Mitręga M, Marketing relacji. Teoria i praktyka., Warszawa 2019.

Kotarbiński J, Marka 5.0. Człowiek i technologie: jak tworzą nowe wartości?, Wydawnictwo naukowe PWN, Warszawa 2021.

Neumeier M, “Odwrócenie marki”, Wydawnictwo Studio EMKA 2017.

Kenzelmann P., Kształtowanie dobrych relacji z klientami, Wydawnictwo BC.edu, 2008.

Źródła internetowe:

Pomysł na biznes: Jak otworzyć kawiarnię?, https://www.ifirma.pl/blog/poradnik-przedsiebiorcy/jak-otworzyc-kawiarnie.html#10 (odczyt 02.02.2022).

Dawid Zadara, Co to jest kawa speciality? – O jakości w kawie, https://haybcoffee.pl/co-to-jest-kawa-speciality-o-jakosci-w-kawie/ (odczyt 02.02.2022).

Co jest spoko w kawiarni Spoko Cafe, https://spokocafe.pl/co-jest-spoko-w-spoko/ (odczyt 04.02.2022).

Starbucks, https://www.starbucks.pl/ (odczyt 04.02.2022).

Adam, Kawa na ławę, https://jak-otworzyc-restauracje.pl/kawa-na-lawe/ (odczyt 04.02.2022).

Ilona Renner, Kawiarniana śmietanka. Analiza rynku kawiarni, https://ouichef.pl/artykuly/240998,kawiarniana-smietanka-analiza-rynku-kawiarni (odczyt 01.02.22).

TooGoodToGo, https://toogoodtogo.pl/pl/business/restaurant (odczyt 05.02.2022).

Jak covid zmienił rynek kawy, https://kawowy.guru/jak-covid-zmienil-rynek-kawy/ (odczyt 02.02.2022).

https://www.researchgate.net/publication/357478472_The_Effect_Of_Covid-19_Pandemic_On_Cafe-Bar_Bistro_and_Night_Clubs (odczyt 05.02.2022).

All 4 Comms - informacja prasowa, Światowy rynek kawy w dobie Covid-19, https://foodfakty.pl/swiatowy-rynek-kawy-w-dobie-covid-19 (odczyt 05.02.2022).

horecatrends.pl, W pandemii Polacy stali się home baristami, https://horecatrends.pl/kawiarnie_oraz_puby_coctail_bary/115/w_pandemii_polacy_stali_sie_home_baristami,8106.html (odczyt 05.02.2022).

Agnieszka Bukowska, Przyszłość kawy w e-commerce, https://ewp.pl/przyszlosc-kawy-w-e-commerce/ (odczyt 05.02.2022).

Karolina Kowasz, Wkrótce może zabraknąć kawy. Wszystko przez pandemię, https://tech.wp.pl/rynek-kawy-ma-spore-problemy-powodem-ograniczenia-pandemiczne-w-wietnamie,6678508174744416a (odczyt 06.02.2022).

polsatnews.pl, Światowy dzień kawy. Wyższe koszty upraw i pandemia wpłyną na ceny, https://www.polsatnews.pl/wiadomosc/2021-09-29/cenna-filizanka-kawy-wyzsze-koszty-upraw-i-pandemia-wplyna-na-ceny-kawy/ (odczyt 06.02.2022).

PMR: HoReCa pod wpływem COVID-19 zmalała o 32% w 2020 r., https://retailmarketexperts.com/aktualnosci/horeca-covid-19/ (odczyt 05.02.2022).

Czemu kawa drożeje?, https://kawawbiurze.pl/czemu-kawa-drozeje/ (odczyt 06.02.2022).

Co to Istota marketingu (ważna koncepcja, filozofia i definicja), https://uniqueseo.pl/istota-marketingu/ (odczyt 21.03.2022).

Budowanie relacji z klientem-ważne wskazówki, https://dmsales.com/blog/budowanie-relacji-z-klientem-wazne-wskazowki/ (odczyt 13.04.2022).

Budowanie relacji z klientami z wykorzystaniem systemu CRM, https://synergiuscrm.pl/budowanie-relacji-z-klientem-czyli-o-co-chodzi-z-tym-crm/ (odczyt 13.04.2022).

Maciej Bielak, Marketing relacji, czyli jak zbudować trwały związek z klientami, https://www.corazlepszafirma.pl/blog/marketing-relacji (odczyt 13.04.2022).

PWN, https://sjp.pwn.pl/slowniki/lojalno%C5%9B%C4%87.html (odczyt 07.07.2022).

Encyklopedia zarządzania, https://mfiles.pl/pl/index.php/Lojalno%C5%9B%C4%87_klienta (odczyt 07.07.2022).

Co możemy zyskać, posiadając lojalnych Klientów?, https://marketingrelacji.com/49-co-mozemy-zyskac-posiadajac-lojalnych-klientow/ (odczyt 07.07.2022).

Co to jest marketing relacji, https://www.nazwa.pl/blog/co-to-jest-marketing-relacji (odczyt 07.07.2022).

marketingwsieci.pl, https://marketingwsieci.pl/slownik-e-marketingu/clv-customer-lifetime-value/ (odczyt 08.07.2022).

Ola Rybacka, Ocena rentowności klientów – jak i dlaczego należy ją robić, https://www.timecamp.com/pl/blog/ocena-rentownosci-klientow/ (odczyt 08.07.2022).

Jak firmy mają zdobywać klientów w czasie pandemii?, https://firma.rp.pl/marketing-sprzedaz/art17051901-jak-firmy-maja-zdobywac-klientow-w-czasie-pandemii (odczyt 08.07.2022).

Stali klienci podporą finansową firm? Ta analiza nie pozostawia złudzeń, https://www.wnp.pl/finanse/stali-klienci-podpora-finansowa-firm-ta-analiza-nie-pozostawia-zludzen,466879.html (odczyt 08.07.2022).

Narzędzia marketingowe – 40 znakomitych rozwiązań dla Twojej firmy, https://pl.wix.com/blog/artykul/narzedzia-marketingowe (odczyt 17.07.22).

YouTube, https://www.youtube.com/watch?v=e3txaql2zUU (odczyt 17.07.22).

Facebook, Spoko Cafe, https://www.facebook.com/spokocafe/photos/a.396763297801845/706661776811994 (odczyt 07.08.22).

Social media w Polsce i na świecie. Raport Digital 2022, https://grupainfomax.com/social-media/social-media-w-polsce-i-na-swiecie-raport-digital-2022/ (odczyt 07.08.22).

Facebook, Spoko Cafe, https://www.facebook.com/groups/spokocafe (odczyt 08.08.22).

Restauracja w czasie epidemii – 7 wskazówek, jak działać w nowych realiach, https://polskabezgotowkowa.pl/restauracja-w-czasie-epidemii-7-wskazowek-jak-dzialac-w-nowych-realiach-old (odczyt 10.08.22).

Zosia Górska, Polscy użytkownicy social media na koniec 2018: Messenger i Instagram rosły szybciej niż Facebook, https://napoleoncat.com/pl/blog/polscy-uzytkownicy-social-media-na-koniec-2018-messenger-i-instagram-rosna-szybciej-niz-facebook/ (odczyt 10.08.22).

Użytkownicy social media w Polsce i na świecie, https://www.whysosocial.pl/uzytkownicy-social-media-w-polsce-i-na-swiecie/ (odczyt 10.08.22).

NapoleonCat., https://napoleoncat.com/stats/instagram-users-in-poland/2020/04/ (odczyt 10.08.22).

Social Media #wczasachzarazy, http://covid.iab.org.pl/wp-content/uploads/2020/04/Social-Media-wczasachzarazy_20.04.2020.pdf (odczyt 11.08.22).

Zbliżenia Cywilizacyjne

Pobrania

  • PDF

Opublikowane

31.03.2023

Jak cytować

1.
ZIÓŁKOWSKA, Zuzanna. Nowoczesna komunikacja marketingowa jako sposób na utrzymanie relacji z klientami kawiarni w trakcie pandemii Covid-19. Zbliżenia Cywilizacyjne [online]. 31 marzec 2023, T. 19, nr 1, s. 35–65. [udostępniono 6.7.2025]. DOI 10.21784/ZC.2023.002.
  • PN-ISO 690 (Polski)
  • ACM
  • ACS
  • APA
  • ABNT
  • Chicago
  • Harvard
  • IEEE
  • MLA
  • Turabian
  • Vancouver
Pobierz cytowania
  • Endnote/Zotero/Mendeley (RIS)
  • BibTeX

Numer

Tom 19 Nr 1 (2023)

Dział

Artykuły

Licencja

Creative Commons License

Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Bez utworów zależnych 4.0 Międzynarodowe.

Statystyki

Liczba wyświetleń i pobrań: 272
Liczba cytowań: 0

Język / Language

  • Język Polski
  • English

Tagi

Szukaj przy pomocy tagu:

marketing internetowy, budowanie relacji, marketing kawiarni, marketing gastronomii, nowoczesny marketing

Wyszukiwanie

Wyszukiwanie

Przeglądaj

  • Indeks autorów
  • Lista archiwalnych numerów
W górę

Akademicka Platforma Czasopism

Najlepsze czasopisma naukowe i akademickie w jednym miejscu

apcz.umk.pl

Partnerzy platformy czasopism

  • Akademia Ignatianum w Krakowie
  • Akademickie Towarzystwo Andragogiczne
  • Fundacja Copernicus na rzecz Rozwoju Badań Naukowych
  • Instytut Historii im. Tadeusza Manteuffla Polskiej Akademii Nauk
  • Instytut Kultur Śródziemnomorskich i Orientalnych PAN
  • Instytut Tomistyczny
  • Karmelitański Instytut Duchowości w Krakowie
  • Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego
  • Państwowa Akademia Nauk Stosowanych w Krośnie
  • Państwowa Akademia Nauk Stosowanych we Włocławku
  • Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa im. Stanisława Pigonia w Krośnie
  • Polska Fundacja Przemysłu Kosmicznego
  • Polskie Towarzystwo Ekonomiczne
  • Polskie Towarzystwo Ludoznawcze
  • Towarzystwo Miłośników Torunia
  • Towarzystwo Naukowe w Toruniu
  • Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu
  • Uniwersytet Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie
  • Uniwersytet Mikołaja Kopernika
  • Uniwersytet w Białymstoku
  • Uniwersytet Warszawski
  • Wojewódzka Biblioteka Publiczna - Książnica Kopernikańska
  • Wyższe Seminarium Duchowne w Pelplinie / Wydawnictwo Diecezjalne „Bernardinum" w Pelplinie

© 2021- Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu Deklaracja dostępności Sklep wydawnictwa