Koncepcja komizmu między sprzecznością a niemożnością porozumienia. Podłoże literackie filmu “Tu Ridi”
DOI:
https://doi.org/10.12775/TSP-W.2014.008Słowa kluczowe
Luigi Pirandello, koncepcja komizmu, "Tu ridi"Abstrakt
Po kilku słowach wstępu, który poświęcony został pirandellowskiej koncepcji komizmu i jego idei kina, w niniejszym artykule skupiono się na analizie podłoża literackiego filmu pt. „Tu ridi” („You laugh”), filmowej adaptacji opowiadań Luigi Pirandello, zrealizowanej w 1998 roku w oparciu o scenariusz Paola i Vittoria Tavianich. W dalszej część esej zamierza do refleksji na temat znaczenia komizmu który, wyrażony poprzez śmiech, jest nie tylko przedmiotem narracji, ale także narzędziem filmowego przedstawienia.
Pobrania
Opublikowane
2014-12-09
Jak cytować
1.
CICALA, Domenica Elisa. Koncepcja komizmu między sprzecznością a niemożnością porozumienia. Podłoże literackie filmu “Tu Ridi”. Toruńskie Studia Polsko-Włoskie [online]. 9 grudzień 2014, s. 151–170. [udostępniono 10.12.2024]. DOI 10.12775/TSP-W.2014.008.
Numer
Dział
Literaturoznawstwo
Statystyki
Liczba wyświetleń i pobrań: 703
Liczba cytowań: 0