Casanova Federico Felliniego – w kierunku „kina totalnego”
DOI:
https://doi.org/10.12775/30234Słowa kluczowe
Fellini, kino totalne, scenariusz, XVIII wiek, język filmu, poetykaAbstrakt
Celem artykułu jest próba zdefiniowania pojęcia „kina totalnego”, którym Fellini posługiwał się w ostatnimokresie twórczości i do którego - jak się wydaje - najbardziej zbliżył się w filmie Casanova.
Bibliografia
Angelucci G., Betti L. (a cura di), Il Casanova di Federico Fellini, Bologna 1977.
Bazin A., Che cosa è il cinema? Il film come opera d’arte e come mito nella riflessione di un maestro della critica, Milano 1999 (trad. A. Aprà).
Borin F., Casanova, Palermo 2007.
Brunetta G.P., Cent’anni di cinema italiano, Roma-Bari 1991.
Fellini F., Fare un film, Einaudi, Torino 2015.
Kezich T., Federico Fellini, la vita e i film, Milano 2002.
Kornatowska M., Fellini, słowo / obraz / terytoria, Gdańsk 2003.
Millicent J. M., Filmmaking by the book: Italian cinema and literary adaptation, London 1993.
Pobrania
Opublikowane
2020-03-15
Jak cytować
1.
SURMA-GAWŁOWSKA, Monika. Casanova Federico Felliniego – w kierunku „kina totalnego”. Toruńskie Studia Polsko-Włoskie [online]. 15 marzec 2020, s. 149–158. [udostępniono 10.3.2025]. DOI 10.12775/30234.
Numer
Dział
Literaturoznawstwo
Statystyki
Liczba wyświetleń i pobrań: 1102
Liczba cytowań: 0