The method of book and reading promotion in television programs about books
DOI:
https://doi.org/10.12775/TSB.2018.003Keywords
book promotion, television, television program about booksAbstract
The purpose of this article is an attempt to demonstrate the mechanism of the books promotion on television. For this purpose I used the chosen episodes of a television program about books “Książki z górnej półki” (ang. Books from the top shelf). The work is based on the achievements of linguistics. Analyzes examined the verbal layer of that program, and more specifically, the introductory sections of evaluative statements conducting by the host of the program.References
Awdiejew A., Wartościowanie wymuszone a szacunek dla odbiorcy w dyskursie politycznym,
[w:] Język a Kultura. T. 11, red. J. Anusiewicz, B. Siciński, Wrocław 1994, s. 49-55.
Borowski H., Wartość jako przeżycie. Wprowadzenie do aksjologii, Lublin 1992.
Braun-Gałkowska M., Treść programów telewizyjnych jako czynnik oddziaływania na
widzów. Wprowadzenie i strategie badań, [w:] Czas pusty. Analiza treści programów telewizyjnych czterech nadawców polskich, red. A. Gała, I. Ulfik-Jaworska, Lublin 2006, s. 11-30.
Fortuna P., Wokalne elementy struktury przekazu telewizyjnego, [w:] Psychologiczne aspekty
odbioru telewizji, red. P. Francuz, Lublin 1999, s. 25-52.
Gajda J., Język mediów jako system komunikacji i jego kulturowe uwarunkowania, [w:] Kultura i język mediów, red. M. Tanaś, Kraków 2007, s. 15-25.
Karwatowska M., Prawda i kłamstwo w języku młodzieży licealnej lat dziewięćdziesiątych,
Lublin 2001.
Kosmalska B., Telewizja – nierzeczywista rzeczywistość, [w:] Definiowanie McLuhana.
Media a perspektywy rozwoju rzeczywistości wirtualnej, red. M. Sokołowski, Olsztyn 2006, s. 275-284.
Kotuła S.D., Wartościowanie książki w programie telewizyjnym „Książki z górnej półki”, [w:]
Język a komunikacja 17. Język polski XXI wieku. Analizy, oceny, perspektywy, red. G. Szpila, Kraków 2007, s. 249-254.
Kotuła S.D., Czy programy telewizyjne o książkach mogą być przedmiotem zainteresowań
bibliologii?, [w:] Od książki dawnej do biblioteki wirtualnej. Przeobrażenia bibliologii polskiej. Na marginesie trzydziestolecia Instytutu Informacji Naukowej i Bibliologii UMK w Toruniu, red. D. Degen, M. Fedorowicz, Toruń 2009, s. 237-244.
Krzeszowski T.P., Aksjologiczne aspekty semantyki językoznawczej, Toruń 1999.
Książki z górnej półki, „Nowy Kurier” 2004, nr 23, s. 2, 19.
Leszczak O., Metodologiczne zasady wartościowania i wartość jako koncept metodologiczny,
[w:] Dialog. Komparatystyka. Literatura. Profesorowi Eugeniuszowi Czaplejewiczowi w czterdziestolecie pracy naukowej i dydaktycznej, Warszawa 2002, s. 35-65.
McQuail D., Teoria komunikowania masowego, Warszawa 2007.
Murawski K., Nauka i wartości moralne, [w:] Język a Kultura. T. 3. Wartości w języku i
tekście, red. J. Puzynina, J. Anusiewicz, Wrocław 1991, s. 163-176.
Ossowska M., O człowieku, moralności i nauce. Miscellanea, Warszawa 1983.
Pajdzińska A., Wartościowanie we frazeologii, [w:] Język a Kultura. T. 3. Wartości w języku i
tekście, red. J. Puzynina, J. Anusiewicz, Wrocław 1991, s. 15-28.
Puzynina J., Jak pracować nad językiem wartości?, [w:] Język a Kultura. T. 2. Zagadnienia
leksykalne i aksjologiczne, red. J. Puzynina, J. Bartmiński, Wrocław, 1991, s.129-136.
Puzynina J., Język wartości, Warszawa 1992.
Puzynina J., Słowo. Wartość. Kultura, Lublin 1997.
Puzynina J., Problemy wartościowania w języku i tekście, „Etnolingwistyka” 2004, nr 16, s.
-189.
Skoczek T., Telewizja publiczna, Kraków 2004.
TVP [online], [dostęp: 20.02.2009], dostępny w WWW:
http://www.tvp.pl/prasa/programTVPol/2006/p0907_4.txt.
Wieczorek U., Wartościowanie. Perswazja. Język, Kraków 1999.
Wierzbicka A., Kocha, lubi, szanuje. Medytacje semantyczne, Warszawa 1971.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
Stats
Number of views and downloads: 549
Number of citations: 0