Przejdź do sekcji głównej Przejdź do głównego menu Przejdź do stopki
  • Zarejestruj
  • Zaloguj
  • Język
    • English
    • Język Polski
  • Menu
  • Strona domowa
  • Aktualny numer
  • Archiwum
  • Ogłoszenia
  • O czasopiśmie
    • O czasopiśmie
    • Przesyłanie tekstów
    • Zespół redakcyjny
    • Polityka prywatności
    • Kontakt
  • Zarejestruj
  • Zaloguj
  • Język:
  • English
  • Język Polski

Toruńskie Studia Bibliologiczne

Sposób promocji książki i czytelnictwa w programach telewizyjnych o książkach
  • Strona domowa
  • /
  • Sposób promocji książki i czytelnictwa w programach telewizyjnych o książkach
  1. Strona domowa /
  2. Archiwum /
  3. Tom 11 Nr 1 (20) (2018) /
  4. Artykuły

Sposób promocji książki i czytelnictwa w programach telewizyjnych o książkach

Autor

  • Sebastian Dawid Kotuła Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie Instytut Informacji Naukowej i Bibliotekoznawstwa

DOI:

https://doi.org/10.12775/TSB.2018.003

Słowa kluczowe

program telewizyjny o książkach, promocja książki, telewizja

Abstrakt

Celem artykułu jest próba przedstawienia sposobu wykonania telewizyjnej promocji książki na materiale odcinków programu telewizyjnego o książkach „Książki z górnej półki”, wyemitowanych w latach 2004–2005 na kanałach TVP. W pracy wykorzystano ustalenia aksjolingwistyki. Analizom poddano więc warstwę werbalną rzeczonego programu, a ściślej początkowe wypowiedzi.

Bibliografia

Awdiejew A., Wartościowanie wymuszone a szacunek dla odbiorcy w dyskursie politycznym,

[w:] Język a Kultura. T. 11, red. J. Anusiewicz, B. Siciński, Wrocław 1994, s. 49-55.

Borowski H., Wartość jako przeżycie. Wprowadzenie do aksjologii, Lublin 1992.

Braun-Gałkowska M., Treść programów telewizyjnych jako czynnik oddziaływania na

widzów. Wprowadzenie i strategie badań, [w:] Czas pusty. Analiza treści programów telewizyjnych czterech nadawców polskich, red. A. Gała, I. Ulfik-Jaworska, Lublin 2006, s. 11-30.

Fortuna P., Wokalne elementy struktury przekazu telewizyjnego, [w:] Psychologiczne aspekty

odbioru telewizji, red. P. Francuz, Lublin 1999, s. 25-52.

Gajda J., Język mediów jako system komunikacji i jego kulturowe uwarunkowania, [w:] Kultura i język mediów, red. M. Tanaś, Kraków 2007, s. 15-25.

Karwatowska M., Prawda i kłamstwo w języku młodzieży licealnej lat dziewięćdziesiątych,

Lublin 2001.

Kosmalska B., Telewizja – nierzeczywista rzeczywistość, [w:] Definiowanie McLuhana.

Media a perspektywy rozwoju rzeczywistości wirtualnej, red. M. Sokołowski, Olsztyn 2006, s. 275-284.

Kotuła S.D., Wartościowanie książki w programie telewizyjnym „Książki z górnej półki”, [w:]

Język a komunikacja 17. Język polski XXI wieku. Analizy, oceny, perspektywy, red. G. Szpila, Kraków 2007, s. 249-254.

Kotuła S.D., Czy programy telewizyjne o książkach mogą być przedmiotem zainteresowań

bibliologii?, [w:] Od książki dawnej do biblioteki wirtualnej. Przeobrażenia bibliologii polskiej. Na marginesie trzydziestolecia Instytutu Informacji Naukowej i Bibliologii UMK w Toruniu, red. D. Degen, M. Fedorowicz, Toruń 2009, s. 237-244.

Krzeszowski T.P., Aksjologiczne aspekty semantyki językoznawczej, Toruń 1999.

Książki z górnej półki, „Nowy Kurier” 2004, nr 23, s. 2, 19.

Leszczak O., Metodologiczne zasady wartościowania i wartość jako koncept metodologiczny,

[w:] Dialog. Komparatystyka. Literatura. Profesorowi Eugeniuszowi Czaplejewiczowi w czterdziestolecie pracy naukowej i dydaktycznej, Warszawa 2002, s. 35-65.

McQuail D., Teoria komunikowania masowego, Warszawa 2007.

Murawski K., Nauka i wartości moralne, [w:] Język a Kultura. T. 3. Wartości w języku i

tekście, red. J. Puzynina, J. Anusiewicz, Wrocław 1991, s. 163-176.

Ossowska M., O człowieku, moralności i nauce. Miscellanea, Warszawa 1983.

Pajdzińska A., Wartościowanie we frazeologii, [w:] Język a Kultura. T. 3. Wartości w języku i

tekście, red. J. Puzynina, J. Anusiewicz, Wrocław 1991, s. 15-28.

Puzynina J., Jak pracować nad językiem wartości?, [w:] Język a Kultura. T. 2. Zagadnienia

leksykalne i aksjologiczne, red. J. Puzynina, J. Bartmiński, Wrocław, 1991, s.129-136.

Puzynina J., Język wartości, Warszawa 1992.

Puzynina J., Słowo. Wartość. Kultura, Lublin 1997.

Puzynina J., Problemy wartościowania w języku i tekście, „Etnolingwistyka” 2004, nr 16, s.

-189.

Skoczek T., Telewizja publiczna, Kraków 2004.

TVP [online], [dostęp: 20.02.2009], dostępny w WWW:

http://www.tvp.pl/prasa/programTVPol/2006/p0907_4.txt.

Wieczorek U., Wartościowanie. Perswazja. Język, Kraków 1999.

Wierzbicka A., Kocha, lubi, szanuje. Medytacje semantyczne, Warszawa 1971.

Toruńskie Studia Bibliologiczne

Pobrania

  • PDF

Opublikowane

2017-12-29

Jak cytować

1.
KOTUŁA, Sebastian Dawid. Sposób promocji książki i czytelnictwa w programach telewizyjnych o książkach. Toruńskie Studia Bibliologiczne [online]. 29 grudzień 2017, T. 11, nr 1 (20), s. 55–66. [udostępniono 30.3.2023]. DOI 10.12775/TSB.2018.003.
  • PN-ISO 690 (Polski)
  • ACM
  • ACS
  • APA
  • ABNT
  • Chicago
  • Harvard
  • IEEE
  • MLA
  • Turabian
  • Vancouver
Pobierz cytowania
  • Endnote/Zotero/Mendeley (RIS)
  • BibTeX

Numer

Tom 11 Nr 1 (20) (2018)

Dział

Artykuły

Statystyki

Liczba wyświetleń i pobrań: 283
Liczba cytowań: 0

Wyszukiwanie

Wyszukiwanie

Przeglądaj

  • Indeks autorów
  • Lista archiwalnych numerów

Użytkownik

Użytkownik

Aktualny numer

  • Logo Atom
  • Logo RSS2
  • Logo RSS1

Informacje

  • dla czytelników
  • dla autorów
  • dla bibliotekarzy

Newsletter

Zapisz się Wypisz się

Język / Language

  • English
  • Język Polski

Tagi

Szukaj przy pomocy tagu:

program telewizyjny o książkach, promocja książki, telewizja
W górę

Akademicka Platforma Czasopism

Najlepsze czasopisma naukowe i akademickie w jednym miejscu

apcz.umk.pl

Partnerzy platformy czasopism

  • Akademia Ignatianum w Krakowie
  • Akademickie Towarzystwo Andragogiczne
  • Fundacja Copernicus na rzecz Rozwoju Badań Naukowych
  • Instytut Historii im. Tadeusza Manteuffla Polskiej Akademii Nauk
  • Instytut Kultur Śródziemnomorskich i Orientalnych PAN
  • Karmelitański Instytut Duchowości w Krakowie
  • Państwowa Akademia Nauk Stosowanych w Krośnie
  • Państwowa Akademia Nauk Stosowanych we Włocławku
  • Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa im. Stanisława Pigonia w Krośnie
  • Polskie Towarzystwo Ekonomiczne
  • Polskie Towarzystwo Ludoznawcze
  • Towarzystwo Miłośników Torunia
  • Towarzystwo Naukowe w Toruniu
  • Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu
  • Uniwersytet Mikołaja Kopernika
  • Uniwersytet w Białymstoku
  • Uniwersytet Warszawski
  • Wojewódzka Biblioteka Publiczna - Książnica Kopernikańska
  • Wyższe Seminarium Duchowne w Pelplinie / Wydawnictwo Diecezjalne „Bernardinum" w Pelplinie

© 2021- Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu Deklaracja dostępności Sklep wydawnictwa