Sposób promocji książki i czytelnictwa w programach telewizyjnych o książkach
DOI:
https://doi.org/10.12775/TSB.2018.003Słowa kluczowe
program telewizyjny o książkach, promocja książki, telewizjaAbstrakt
Celem artykułu jest próba przedstawienia sposobu wykonania telewizyjnej promocji książki na materiale odcinków programu telewizyjnego o książkach „Książki z górnej półki”, wyemitowanych w latach 2004–2005 na kanałach TVP. W pracy wykorzystano ustalenia aksjolingwistyki. Analizom poddano więc warstwę werbalną rzeczonego programu, a ściślej początkowe wypowiedzi.Bibliografia
Awdiejew A., Wartościowanie wymuszone a szacunek dla odbiorcy w dyskursie politycznym,
[w:] Język a Kultura. T. 11, red. J. Anusiewicz, B. Siciński, Wrocław 1994, s. 49-55.
Borowski H., Wartość jako przeżycie. Wprowadzenie do aksjologii, Lublin 1992.
Braun-Gałkowska M., Treść programów telewizyjnych jako czynnik oddziaływania na
widzów. Wprowadzenie i strategie badań, [w:] Czas pusty. Analiza treści programów telewizyjnych czterech nadawców polskich, red. A. Gała, I. Ulfik-Jaworska, Lublin 2006, s. 11-30.
Fortuna P., Wokalne elementy struktury przekazu telewizyjnego, [w:] Psychologiczne aspekty
odbioru telewizji, red. P. Francuz, Lublin 1999, s. 25-52.
Gajda J., Język mediów jako system komunikacji i jego kulturowe uwarunkowania, [w:] Kultura i język mediów, red. M. Tanaś, Kraków 2007, s. 15-25.
Karwatowska M., Prawda i kłamstwo w języku młodzieży licealnej lat dziewięćdziesiątych,
Lublin 2001.
Kosmalska B., Telewizja – nierzeczywista rzeczywistość, [w:] Definiowanie McLuhana.
Media a perspektywy rozwoju rzeczywistości wirtualnej, red. M. Sokołowski, Olsztyn 2006, s. 275-284.
Kotuła S.D., Wartościowanie książki w programie telewizyjnym „Książki z górnej półki”, [w:]
Język a komunikacja 17. Język polski XXI wieku. Analizy, oceny, perspektywy, red. G. Szpila, Kraków 2007, s. 249-254.
Kotuła S.D., Czy programy telewizyjne o książkach mogą być przedmiotem zainteresowań
bibliologii?, [w:] Od książki dawnej do biblioteki wirtualnej. Przeobrażenia bibliologii polskiej. Na marginesie trzydziestolecia Instytutu Informacji Naukowej i Bibliologii UMK w Toruniu, red. D. Degen, M. Fedorowicz, Toruń 2009, s. 237-244.
Krzeszowski T.P., Aksjologiczne aspekty semantyki językoznawczej, Toruń 1999.
Książki z górnej półki, „Nowy Kurier” 2004, nr 23, s. 2, 19.
Leszczak O., Metodologiczne zasady wartościowania i wartość jako koncept metodologiczny,
[w:] Dialog. Komparatystyka. Literatura. Profesorowi Eugeniuszowi Czaplejewiczowi w czterdziestolecie pracy naukowej i dydaktycznej, Warszawa 2002, s. 35-65.
McQuail D., Teoria komunikowania masowego, Warszawa 2007.
Murawski K., Nauka i wartości moralne, [w:] Język a Kultura. T. 3. Wartości w języku i
tekście, red. J. Puzynina, J. Anusiewicz, Wrocław 1991, s. 163-176.
Ossowska M., O człowieku, moralności i nauce. Miscellanea, Warszawa 1983.
Pajdzińska A., Wartościowanie we frazeologii, [w:] Język a Kultura. T. 3. Wartości w języku i
tekście, red. J. Puzynina, J. Anusiewicz, Wrocław 1991, s. 15-28.
Puzynina J., Jak pracować nad językiem wartości?, [w:] Język a Kultura. T. 2. Zagadnienia
leksykalne i aksjologiczne, red. J. Puzynina, J. Bartmiński, Wrocław, 1991, s.129-136.
Puzynina J., Język wartości, Warszawa 1992.
Puzynina J., Słowo. Wartość. Kultura, Lublin 1997.
Puzynina J., Problemy wartościowania w języku i tekście, „Etnolingwistyka” 2004, nr 16, s.
-189.
Skoczek T., Telewizja publiczna, Kraków 2004.
TVP [online], [dostęp: 20.02.2009], dostępny w WWW:
http://www.tvp.pl/prasa/programTVPol/2006/p0907_4.txt.
Wieczorek U., Wartościowanie. Perswazja. Język, Kraków 1999.
Wierzbicka A., Kocha, lubi, szanuje. Medytacje semantyczne, Warszawa 1971.
Pobrania
Opublikowane
Jak cytować
Numer
Dział
Statystyki
Liczba wyświetleń i pobrań: 545
Liczba cytowań: 0