Skip to main content Skip to main navigation menu Skip to site footer
  • Register
  • Login
  • Language
    • English
    • Język Polski
  • Menu
  • Home
  • Current
  • Archives
  • Announcements
  • About
    • About the Journal
    • Submissions
    • Editorial Team
    • Privacy Statement
    • Contact
  • Register
  • Login
  • Language:
  • English
  • Język Polski

Toruńskie Studia Bibliologiczne

Crowdsourcing. Jak angażować konsumentów w świat marek, pod red. J. Kasprzyckiego-Rosikonia i J. Piątkowskiego, Gliwice 2013
  • Home
  • /
  • Crowdsourcing. Jak angażować konsumentów w świat marek, pod red. J. Kasprzyckiego-Rosikonia i J. Piątkowskiego, Gliwice 2013
  1. Home /
  2. Archives /
  3. Vol. 7 No. 2 (13) (2014) /
  4. Reviews

Crowdsourcing. Jak angażować konsumentów w świat marek, pod red. J. Kasprzyckiego-Rosikonia i J. Piątkowskiego, Gliwice 2013

Authors

  • Małgorzata Kowalska Institute of Information Science and Book Studies, Nicolaus Copernicus University, Torun

DOI:

https://doi.org/10.12775/TSB.2014.027

Keywords

branding, co-creation, crowdsourcing, marketing

Abstract

Review of the first Polish book on crowdsourcing, carried out by specialists having experience in sales of content, advertising strategy development, market research and creating marketing communications. The authors explain that with a little imagination crowdsourcing can become both a method of acquiring innovation model of doing business, as well as spontaneous fun, talking to the consumer to the producer, and finally the way to creating an unprecedented number of solutions and content.

References

Brabham D. C., Crowdsourcing, Cambridge – Massachusetts 2013.

Brabham D. C., Crowdsourcing: A Model for Leveraging Online Communities. W: Daren C. Brahbam Ph. D. [Weblog] [online] 18.03.2011 [dostęp 30 września 2014]. Dostępny w World Wide Web: http://dbrabham.files.wordpress.com/2011/03/brabham_handbook_crowdsourcing.pdf.

Dawson R., Getting results from crowds: the definitive guide to using crowdsourcing to grow your business, Sydney–San Francisco 2011.

Doan A., Ramakrishnan R., Halevy A. Y., Crowdsourcing systems on the World-Wide Web, „Communications of the ACM” 2011, vol. 54, no. 4, s. 86–96.

Estellés-Arolas E., González-Ladrón-de-Guevara F., Towards an integrated crowdsourcing definition, „Journal of Information Science” 2012, no. XX (X), s. 1–14.

Geiger D., Seedorf S., Schader M., Managing the Crowd: Towards a Taxonomy of Crowdsourcing Processes, [w:] Proceedings of the Seventeenth Americas Conference on Information Systems, Detroit, Michigan, August 4th–7th 2011, Detroit–Michigan 2011, s. 1–11.

Howe J., Crowdsourcing. Why the power of the crowd is driving the future of business, New York 2008.

Howe J., Crowdsourcing. Why the Power of the Crowd is Driving the Future of Business [online]. The International Achievement Institute [dostęp 30 września 2014]. Dostępny w World Wide Web: http://www.bizbriefings.com/Samples/IntInst --- Crowdsourcing.PDF.

Howe J., The Rise of Crowdsourcing. „Wired” [online] 2006, vol. 15, no. 6 [dostęp 30 września 2014]. Dostępny w World Wide Web: http://www.wired.com/wired/archive/14.06/crowds.html.

Vukovic M., Bartolini C., Towards a Research Agenda for Enterprise crowdsourcing, [w:] Leveraging Applications of Formal Methods, Verification, and Validation, ed. by M. Tiziana, S. Bernhard, Berlin–Heidelberg 2010, s. 425–434 (Lecture Notes in Computer Science; 6415).

Vukovic M., Crowdsourcing for enterprises, [w:] Proceedings of the International Workshop on Cloud Services (IWCS2009) in conjunction with the 7th IEEE International Conference on Web Services (ICWS 2009), Los Angeles, July 10, 2009, Washington 2009, s. 686–692.

Toruńskie Studia Bibliologiczne

Downloads

  • PDF (Język Polski)

Published

2015-05-19

How to Cite

1.
KOWALSKA, Małgorzata. Crowdsourcing. Jak angażować konsumentów w świat marek, pod red. J. Kasprzyckiego-Rosikonia i J. Piątkowskiego, Gliwice 2013. Toruńskie Studia Bibliologiczne. Online. 19 May 2015. Vol. 7, no. 2 (13), pp. 215-221. [Accessed 5 July 2025]. DOI 10.12775/TSB.2014.027.
  • ISO 690
  • ACM
  • ACS
  • APA
  • ABNT
  • Chicago
  • Harvard
  • IEEE
  • MLA
  • Turabian
  • Vancouver
Download Citation
  • Endnote/Zotero/Mendeley (RIS)
  • BibTeX

Issue

Vol. 7 No. 2 (13) (2014)

Section

Reviews

Stats

Number of views and downloads: 506
Number of citations: 0

Search

Search

Browse

  • Browse Author Index
  • Issue archive

User

User

Current Issue

  • Atom logo
  • RSS2 logo
  • RSS1 logo

Information

  • For Readers
  • For Authors
  • For Librarians

Newsletter

Subscribe Unsubscribe

Language

  • English
  • Język Polski

Tags

Search using one of provided tags:

branding, co-creation, crowdsourcing, marketing
Up

Akademicka Platforma Czasopism

Najlepsze czasopisma naukowe i akademickie w jednym miejscu

apcz.umk.pl

Partners

  • Akademia Ignatianum w Krakowie
  • Akademickie Towarzystwo Andragogiczne
  • Fundacja Copernicus na rzecz Rozwoju Badań Naukowych
  • Instytut Historii im. Tadeusza Manteuffla Polskiej Akademii Nauk
  • Instytut Kultur Śródziemnomorskich i Orientalnych PAN
  • Instytut Tomistyczny
  • Karmelitański Instytut Duchowości w Krakowie
  • Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego
  • Państwowa Akademia Nauk Stosowanych w Krośnie
  • Państwowa Akademia Nauk Stosowanych we Włocławku
  • Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa im. Stanisława Pigonia w Krośnie
  • Polska Fundacja Przemysłu Kosmicznego
  • Polskie Towarzystwo Ekonomiczne
  • Polskie Towarzystwo Ludoznawcze
  • Towarzystwo Miłośników Torunia
  • Towarzystwo Naukowe w Toruniu
  • Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu
  • Uniwersytet Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie
  • Uniwersytet Mikołaja Kopernika
  • Uniwersytet w Białymstoku
  • Uniwersytet Warszawski
  • Wojewódzka Biblioteka Publiczna - Książnica Kopernikańska
  • Wyższe Seminarium Duchowne w Pelplinie / Wydawnictwo Diecezjalne „Bernardinum" w Pelplinie

© 2021- Nicolaus Copernicus University Accessibility statement Shop