Skip to main content Skip to main navigation menu Skip to site footer
  • Register
  • Login
  • Language
    • English
    • Język Polski
  • Menu
  • Home
  • Current
  • Archives
  • Announcements
  • About
    • About the Journal
    • Submissions
    • Editorial Team
    • Privacy Statement
    • Contact
  • Register
  • Login
  • Language:
  • English
  • Język Polski

Ruch Filozoficzny

Kultura popularna jako semiologia codzienności
  • Home
  • /
  • Kultura popularna jako semiologia codzienności
  1. Home /
  2. Archives /
  3. Vol. 71 No. 1 (2014) /
  4. Articles

Kultura popularna jako semiologia codzienności

Authors

  • Michał Sikora

DOI:

https://doi.org/10.12775/RF.2014.004

Keywords

Popular culture, sign, difference, dispersion, consumption, creativity, medialisation, modern society

Abstract

The article presents meaning of popular culture. Category of popularity in culture shows how human’s creativity could express obscene, silly and vulgar things. Society actively participles in popular culture, changed famous works of art, music, movies, literature, discovered a new senses and uses. Social practices could too surrender of the media’s performance or being on opposition to cultural mainstream. On the other level popular culture means specific m a t e r i a l m e t a p h y s i c s, representing of difference. In this vision sign losing signification. Everything belong to anarchy of interpretations. The reality is a endless series copy of copies, without root. All is a imitation, simulation, the game of convention, kitsch and parody. Infinitive, where everyone made up of experts, zealots, spectators and artificers.

Ruch Filozoficzny

Downloads

  • PDF (Język Polski)

Published

2015-04-09

How to Cite

1.
SIKORA, Michał. Kultura popularna jako semiologia codzienności. Ruch Filozoficzny. Online. 9 April 2015. Vol. 71, no. 1, pp. 59-73. [Accessed 7 July 2025]. DOI 10.12775/RF.2014.004.
  • ISO 690
  • ACM
  • ACS
  • APA
  • ABNT
  • Chicago
  • Harvard
  • IEEE
  • MLA
  • Turabian
  • Vancouver
Download Citation
  • Endnote/Zotero/Mendeley (RIS)
  • BibTeX

Issue

Vol. 71 No. 1 (2014)

Section

Articles

Stats

Number of views and downloads: 1754
Number of citations: 0

Search

Search

Browse

  • Browse Author Index
  • Issue archive

User

User

Current Issue

  • Atom logo
  • RSS2 logo
  • RSS1 logo

Information

  • For Readers
  • For Authors
  • For Librarians

Newsletter

Subscribe Unsubscribe

Language

  • English
  • Język Polski

Tags

Search using one of provided tags:

Popular culture, sign, difference, dispersion, consumption, creativity, medialisation, modern society
Up

Akademicka Platforma Czasopism

Najlepsze czasopisma naukowe i akademickie w jednym miejscu

apcz.umk.pl

Partners

  • Akademia Ignatianum w Krakowie
  • Akademickie Towarzystwo Andragogiczne
  • Fundacja Copernicus na rzecz Rozwoju Badań Naukowych
  • Instytut Historii im. Tadeusza Manteuffla Polskiej Akademii Nauk
  • Instytut Kultur Śródziemnomorskich i Orientalnych PAN
  • Instytut Tomistyczny
  • Karmelitański Instytut Duchowości w Krakowie
  • Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego
  • Państwowa Akademia Nauk Stosowanych w Krośnie
  • Państwowa Akademia Nauk Stosowanych we Włocławku
  • Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa im. Stanisława Pigonia w Krośnie
  • Polska Fundacja Przemysłu Kosmicznego
  • Polskie Towarzystwo Ekonomiczne
  • Polskie Towarzystwo Ludoznawcze
  • Towarzystwo Miłośników Torunia
  • Towarzystwo Naukowe w Toruniu
  • Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu
  • Uniwersytet Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie
  • Uniwersytet Mikołaja Kopernika
  • Uniwersytet w Białymstoku
  • Uniwersytet Warszawski
  • Wojewódzka Biblioteka Publiczna - Książnica Kopernikańska
  • Wyższe Seminarium Duchowne w Pelplinie / Wydawnictwo Diecezjalne „Bernardinum" w Pelplinie

© 2021- Nicolaus Copernicus University Accessibility statement Shop