Przejdź do sekcji głównej Przejdź do głównego menu Przejdź do stopki
  • Zarejestruj
  • Zaloguj
  • Język
    • English
    • Język Polski
  • Menu
  • Strona domowa
  • Aktualny numer
  • Archiwum
  • Ogłoszenia
  • O czasopiśmie
    • O czasopiśmie
    • Przesyłanie tekstów
    • Zespół redakcyjny
    • Polityka prywatności
    • Kontakt
  • Zarejestruj
  • Zaloguj
  • Język:
  • English
  • Język Polski

Ruch Filozoficzny

Kultura popularna jako semiologia codzienności
  • Strona domowa
  • /
  • Kultura popularna jako semiologia codzienności
  1. Strona domowa /
  2. Archiwum /
  3. Tom 71 Nr 1 (2014) /
  4. Artykuły

Kultura popularna jako semiologia codzienności

Autor

  • Michał Sikora

DOI:

https://doi.org/10.12775/RF.2014.004

Słowa kluczowe

Popular culture, sign, difference, dispersion, consumption, creativity, medialisation, modern society

Abstrakt

The article presents meaning of popular culture. Category of popularity in culture shows how human’s creativity could express obscene, silly and vulgar things. Society actively participles in popular culture, changed famous works of art, music, movies, literature, discovered a new senses and uses. Social practices could too surrender of the media’s performance or being on opposition to cultural mainstream. On the other level popular culture means specific m a t e r i a l m e t a p h y s i c s, representing of difference. In this vision sign losing signification. Everything belong to anarchy of interpretations. The reality is a endless series copy of copies, without root. All is a imitation, simulation, the game of convention, kitsch and parody. Infinitive, where everyone made up of experts, zealots, spectators and artificers.

Ruch Filozoficzny

Pobrania

  • PDF

Opublikowane

2015-04-09

Jak cytować

1.
SIKORA, Michał. Kultura popularna jako semiologia codzienności. Ruch Filozoficzny [online]. 9 kwiecień 2015, T. 71, nr 1, s. 59–73. [udostępniono 21.5.2025]. DOI 10.12775/RF.2014.004.
  • PN-ISO 690 (Polski)
  • ACM
  • ACS
  • APA
  • ABNT
  • Chicago
  • Harvard
  • IEEE
  • MLA
  • Turabian
  • Vancouver
Pobierz cytowania
  • Endnote/Zotero/Mendeley (RIS)
  • BibTeX

Numer

Tom 71 Nr 1 (2014)

Dział

Artykuły

Statystyki

Liczba wyświetleń i pobrań: 1682
Liczba cytowań: 0

Wyszukiwanie

Wyszukiwanie

Przeglądaj

  • Indeks autorów
  • Lista archiwalnych numerów

Użytkownik

Użytkownik

Aktualny numer

  • Logo Atom
  • Logo RSS2
  • Logo RSS1

Informacje

  • dla czytelników
  • dla autorów
  • dla bibliotekarzy

Newsletter

Zapisz się Wypisz się

Język / Language

  • English
  • Język Polski

Tagi

Szukaj przy pomocy tagu:

Popular culture, sign, difference, dispersion, consumption, creativity, medialisation, modern society
W górę

Akademicka Platforma Czasopism

Najlepsze czasopisma naukowe i akademickie w jednym miejscu

apcz.umk.pl

Partnerzy platformy czasopism

  • Akademia Ignatianum w Krakowie
  • Akademickie Towarzystwo Andragogiczne
  • Fundacja Copernicus na rzecz Rozwoju Badań Naukowych
  • Instytut Historii im. Tadeusza Manteuffla Polskiej Akademii Nauk
  • Instytut Kultur Śródziemnomorskich i Orientalnych PAN
  • Instytut Tomistyczny
  • Karmelitański Instytut Duchowości w Krakowie
  • Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego
  • Państwowa Akademia Nauk Stosowanych w Krośnie
  • Państwowa Akademia Nauk Stosowanych we Włocławku
  • Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa im. Stanisława Pigonia w Krośnie
  • Polska Fundacja Przemysłu Kosmicznego
  • Polskie Towarzystwo Ekonomiczne
  • Polskie Towarzystwo Ludoznawcze
  • Towarzystwo Miłośników Torunia
  • Towarzystwo Naukowe w Toruniu
  • Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu
  • Uniwersytet Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie
  • Uniwersytet Mikołaja Kopernika
  • Uniwersytet w Białymstoku
  • Uniwersytet Warszawski
  • Wojewódzka Biblioteka Publiczna - Książnica Kopernikańska
  • Wyższe Seminarium Duchowne w Pelplinie / Wydawnictwo Diecezjalne „Bernardinum" w Pelplinie

© 2021- Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu Deklaracja dostępności Sklep wydawnictwa