How brands handle a social media crisis. Examples of crisis managemt
DOI:
https://doi.org/10.12775/NM.2014.003Keywords
social media, crisis, FacebookAbstract
Social media can be an excellent tool to support a dialog with customers. Some companies minimize The risk of entering The social game with The help of companies and people who specialize In moderating social media channels. But there are so many examples of brands who have found themselves under social media attack. Any bad comment can become now The seed of a huge social media crisis. Whether The crisis was instigated internally or externally, it’s important to develop a social media crisis plan before engaging with brand’s community.
References
Książki
Sadowski Michał. 2013. Rewolucja social media. Gliwice: Wydawnictwo Helion.
Wojcik Krystyna. 2009. Public Relations. Wiarygodny dialog z otoczeniem. Warszawa: Wydawnictwo Placet.
Raporty z badań
Crisis preparation survey 2011. Burson-Marsteller, Penn Schoen Berland.
Digital Influence Report 2013, Technorati Media.
Global Social Media Check-up 2012. Burson-Marsteller.
Kryzys w czasach Facebooka. Raport o kryzysach PR w mediach społecznościowych. 2013. Sotrender.
Kryzys w social media, webkomunikacja.pl, SW Research, Internet Standard.
Polski Facebook 2012, Sotrender.
Social Business Readiness: How Advanced Companies Prepare Internally 2011. Altimeter Group.
Społeczeństwo informacyjne w Polsce w 2013 r. październik 2013. Warszawa: Główny Urząd Statystyczny.
State of digital marketing 2012 Report. Webmarketing123.
Źródła internetowe
Coke CEO: Social media marketing more than 20 of budget. 2011.
http://www.brafton.com/news/coke-ceo-social-media-marketingmore-than-20-of-budget, 22.03.2013.
Dallas Lawrence. 2011. A Digital Crisis Is Coming Your Way. Are You Ready?, http://www.forbes.com/sites/forbesleadershipforum/2011/07/06/a-digital-crisisis-coming-your-way-are-you-ready/, 23.03.2013.
Dębski Łukasz. 2012. Rodzaje mediów społecznościowych i ich udział w polskim rynku,.[za:] Roszkowski Jarosław. 20. . Rodzaje mediów społecznościowych i ich udział w polskim rynku. Analiza Brand24. http://infosocialmedia.blogspot.com/2012/10/rodzaje-mediow-spoecznosciowych-i-ich.html, 25.04.2013.
List od prezesa nc+ podwoił zasięg Anty nc+. Reklamy windują profil nc+. 2013, http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/list-od-prezesa-nc-podwoil-zasieg-antync-reklamy-winduja-profil-nc 05.03.2013.
Pallus Patryk. 2013. 150 tys. wypowiedzeń umów nc+ w pierwszych tygodniach, http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/150-tys-wypowiedzen-umow-w-nc-wpierwszych-tygodniach, 25.04.2013.
Tomaszczuk Dominik. 2013. Tysiące wściekłych klientów nC+ chce wypowiedzieć umowy. Dyrektor marketingu rozstał się z firmą, http://wiadomosci.gazeta.pl/wiadomosci/1,130438,13648563,Tysiace_wscieklych_klientow_nC__chce_wypowiedziec.html, 30.03.2013.
Top100 serwisów w Polsce. 201K „http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/top100-serwisow-w-polsce-kto-stracil-a-kto-zyskal, 21.03.2013.
Will Co- –Cola drive your social media strategy?, 2011 http://customerrespect.com/blog/will-coca-cola-drive-your-social-media-strategy/, 22.03.2013.
Statystyki
Statystyki dla fanpage Kocha gGotować, źródło: Sotrender.
Statystyki dla fanpage NC+, źródło: Sotreneder.
Statystyki dla fanpage Anty NC+, źródło: Sotrender.
Statystyi YouTube dla materiału: „KG ocenia Sokołów Tatar Wołowy 23be”http://www.youtube.com/watch?v=QWdjYIL6hF4&feature=youtu.be, 28.03.2013.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
Stats
Number of views and downloads: 5394
Number of citations: 0