Skip to main content Skip to main navigation menu Skip to site footer
  • Register
  • Login
  • Language
    • English
    • Język Polski
  • Menu
  • Home
  • Current
  • Archives
  • About
    • About the Journal
    • Submissions
    • Editorial Team
    • Privacy Statement
    • Contact
  • Register
  • Login
  • Language:
  • English
  • Język Polski

New Media. Academic Journal

How brands handle a social media crisis. Examples of crisis managemt
  • Home
  • /
  • How brands handle a social media crisis. Examples of crisis managemt
  1. Home /
  2. Archives /
  3. Vol. 5 (2014): Udział mediów społecznościowych w rozwoju kultury i przedsiębiorczości /
  4. Studia i Rozprawy

How brands handle a social media crisis. Examples of crisis managemt

Authors

  • Alina Jaworska badacz niezależny

DOI:

https://doi.org/10.12775/NM.2014.003

Keywords

social media, crisis, Facebook

Abstract

Social media can be an excellent tool to support a dialog with customers. Some companies minimize The risk of entering The social game with The help of companies and people who specialize In moderating social media channels. But there are so many examples of brands who have found themselves under social media attack. Any bad comment can become now The seed of a huge social media crisis. Whether The crisis was instigated internally or externally, it’s important to develop a social media crisis plan before engaging with brand’s community.

References

Książki

Sadowski Michał. 2013. Rewolucja social media. Gliwice: Wydawnictwo Helion.

Wojcik Krystyna. 2009. Public Relations. Wiarygodny dialog z otoczeniem. Warszawa: Wydawnictwo Placet.

Raporty z badań

Crisis preparation survey 2011. Burson-Marsteller, Penn Schoen Berland.

Digital Influence Report 2013, Technorati Media.

Global Social Media Check-up 2012. Burson-Marsteller.

Kryzys w czasach Facebooka. Raport o kryzysach PR w mediach społecznościowych. 2013. Sotrender.

Kryzys w social media, webkomunikacja.pl, SW Research, Internet Standard.

Polski Facebook 2012, Sotrender.

Social Business Readiness: How Advanced Companies Prepare Internally 2011. Altimeter Group.

Społeczeństwo informacyjne w Polsce w 2013 r. październik 2013. Warszawa: Główny Urząd Statystyczny.

State of digital marketing 2012 Report. Webmarketing123.

Źródła internetowe

Coke CEO: Social media marketing more than 20 of budget. 2011.

http://www.brafton.com/news/coke-ceo-social-media-marketingmore-than-20-of-budget, 22.03.2013.

Dallas Lawrence. 2011. A Digital Crisis Is Coming Your Way. Are You Ready?, http://www.forbes.com/sites/forbesleadershipforum/2011/07/06/a-digital-crisisis-coming-your-way-are-you-ready/, 23.03.2013.

Dębski Łukasz. 2012. Rodzaje mediów społecznościowych i ich udział w polskim rynku,.[za:] Roszkowski Jarosław. 20. . Rodzaje mediów społecznościowych i ich udział w polskim rynku. Analiza Brand24. http://infosocialmedia.blogspot.com/2012/10/rodzaje-mediow-spoecznosciowych-i-ich.html, 25.04.2013.

List od prezesa nc+ podwoił zasięg Anty nc+. Reklamy windują profil nc+. 2013, http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/list-od-prezesa-nc-podwoil-zasieg-antync-reklamy-winduja-profil-nc 05.03.2013.

Pallus Patryk. 2013. 150 tys. wypowiedzeń umów nc+ w pierwszych tygodniach, http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/150-tys-wypowiedzen-umow-w-nc-wpierwszych-tygodniach, 25.04.2013.

Tomaszczuk Dominik. 2013. Tysiące wściekłych klientów nC+ chce wypowiedzieć umowy. Dyrektor marketingu rozstał się z firmą, http://wiadomosci.gazeta.pl/wiadomosci/1,130438,13648563,Tysiace_wscieklych_klientow_nC__chce_wypowiedziec.html, 30.03.2013.

Top100 serwisów w Polsce. 201K „http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/top100-serwisow-w-polsce-kto-stracil-a-kto-zyskal, 21.03.2013.

Will Co- –Cola drive your social media strategy?, 2011 http://customerrespect.com/blog/will-coca-cola-drive-your-social-media-strategy/, 22.03.2013.

Statystyki

Statystyki dla fanpage Kocha gGotować, źródło: Sotrender.

Statystyki dla fanpage NC+, źródło: Sotreneder.

Statystyki dla fanpage Anty NC+, źródło: Sotrender.

Statystyi YouTube dla materiału: „KG ocenia Sokołów Tatar Wołowy 23be”http://www.youtube.com/watch?v=QWdjYIL6hF4&feature=youtu.be, 28.03.2013.

New Media. Academic Journal

Downloads

  • PDF (Język Polski)

Published

2015-06-24

How to Cite

1.
JAWORSKA, Alina. How brands handle a social media crisis. Examples of crisis managemt. New Media. Academic Journal. Online. 24 June 2015. Vol. 5, pp. 59-87. [Accessed 6 July 2025]. DOI 10.12775/NM.2014.003.
  • ISO 690
  • ACM
  • ACS
  • APA
  • ABNT
  • Chicago
  • Harvard
  • IEEE
  • MLA
  • Turabian
  • Vancouver
Download Citation
  • Endnote/Zotero/Mendeley (RIS)
  • BibTeX

Issue

Vol. 5 (2014): Udział mediów społecznościowych w rozwoju kultury i przedsiębiorczości

Section

Studia i Rozprawy

Stats

Number of views and downloads: 5394
Number of citations: 0

Search

Search

Browse

  • Browse Author Index
  • Issue archive

User

User

Current Issue

  • Atom logo
  • RSS2 logo
  • RSS1 logo

Information

  • For Readers
  • For Authors
  • For Librarians

Newsletter

Subscribe Unsubscribe

Language

  • English
  • Język Polski

Tags

Search using one of provided tags:

social media, crisis, Facebook
Up

Akademicka Platforma Czasopism

Najlepsze czasopisma naukowe i akademickie w jednym miejscu

apcz.umk.pl

Partners

  • Akademia Ignatianum w Krakowie
  • Akademickie Towarzystwo Andragogiczne
  • Fundacja Copernicus na rzecz Rozwoju Badań Naukowych
  • Instytut Historii im. Tadeusza Manteuffla Polskiej Akademii Nauk
  • Instytut Kultur Śródziemnomorskich i Orientalnych PAN
  • Instytut Tomistyczny
  • Karmelitański Instytut Duchowości w Krakowie
  • Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego
  • Państwowa Akademia Nauk Stosowanych w Krośnie
  • Państwowa Akademia Nauk Stosowanych we Włocławku
  • Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa im. Stanisława Pigonia w Krośnie
  • Polska Fundacja Przemysłu Kosmicznego
  • Polskie Towarzystwo Ekonomiczne
  • Polskie Towarzystwo Ludoznawcze
  • Towarzystwo Miłośników Torunia
  • Towarzystwo Naukowe w Toruniu
  • Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu
  • Uniwersytet Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie
  • Uniwersytet Mikołaja Kopernika
  • Uniwersytet w Białymstoku
  • Uniwersytet Warszawski
  • Wojewódzka Biblioteka Publiczna - Książnica Kopernikańska
  • Wyższe Seminarium Duchowne w Pelplinie / Wydawnictwo Diecezjalne „Bernardinum" w Pelplinie

© 2021- Nicolaus Copernicus University Accessibility statement Shop