Marketing w social media
DOI:
https://doi.org/10.12775/NM.2012.003Słowa kluczowe
marketing, media społecznościowe, promocjaAbstrakt
Precyzyjna definicja marketingu w social media jest trudna do ustalenia, jednakże można stwierdzić, że jest to metodyczne wykorzystywanie nowych technologii oraz sieci społecznych w celu realizacji określonych zadań marketingowych. Marketing w social media oznacza promocję prowadzoną za pośrednictwem różnorodnych środków przekazu, skutkującą uzyskaniem jak największej rozpoznawalności. Marketing w social media może także odnosić się do promowania określonych celów społecznych, takich jak działalność organizacji pozarządowych czy promocja działań obywatelskich.
Bibliografia
Benkler Yochai. 2006. The wealth of networks. How social production transforms markets and freedom. New Haven: Yale University Press.
Brauer Markus, Bourhis Richard Y. 2006. Social power. „European Journal of Social Psychology” vol. 36, s. 355.
Kaplan Andreas M., Haenlein Michael. 2010. Users of the world, unite! The challenges and opportunities of Social Media. „Business Horizons” vol. 53, s. 59.
Keen Andrew. 2006. The Cult of the Amateur: How Today’s Internet Is Killing Our Culture. New York: Currency.
Rutledge Patrice-Anne. 2010. The Truth About Profi ting from Social Networking. New Jersey: Pearson Education.
Źródła internetowe
Berners-Lee Tim. 2010. Long Live the Web: A Call for Continued Open Standards and Neutrality. http://www.scientifi camerican.com/article.cfm?id=long-live-theweb, 1.04.2011.
Bryant Shannon. 2011. Retailers Can Win Back Unhappy Customers Through Social Media. http://www.marketingforecast.com/archives/10548, 1.04.2011.
Dzieduszycka-Jędrach Justyna. 2011. Przyszłość social media. [W:] M. Krzosek, A. Hupa (red.). Social Media Manual 2010. http://www.marketing-news.pl/ message.php?art=28775, 1.04.2011.
Gladwell Malcolm, Shirky Clay. 2011. From Innovation to Revolution. Do Social Media Make Protests Possible? „Foreign Aff airs” March/April 2011. http://www. foreignaff airs.com/articles/67325/malcolm-gladwell-and-clay-shirky/frominnovation- to-revolution, 1.04.2011.
Hupa Albert. 2011. Marki w social media – 2010 rok. [W:] M. Krzosek, A. Hupa (red.). Social Media Manual 2010. http://www.marketing-news.pl/message. php?art=28775, 1.04.2011.
Krzosek Marcin, Hupa Albert. 2011. Social Media Manual 2010. http://www.marketing- news.pl/message.php?art=28775, 1.04.2011.
Ksiądzyna Michał. 2011. Cała prawda o Facebook marketingu. http://www.topmenedzer. pl/2011/01/cala-prawda-o-facebook-marketingu/, 1.04.2011.
Leary Brent. 2010. Overemphasis on Brand Building Leads to Mistrust. http://technology. inc.com/2010/03/22/overemphasis-on-brand-building-leads-to-mistrust/, 1.04.2011.
Linnell Nathan. 2010. Social Media Infl uence on Consumer Behavior. http://searchenginewatch.com/3640221, 1.04.2011.
MEC. 2011. III Forum MEC Interaction. http://www.mecglobal.pl/iii-forum-mec-interaction, 1.04.2011.
Sosnowska Joanna. 2010a. 10 grzechów głównych marki w social media. http:// technologie.gazeta.pl/internet/1,104663,7834241,10_grzechow_glownych_ marki_w_social_media.html, 1.04.2011.
Sosnowska Joanna. 2010b. Auchan ofi arą klasycznego „efektu Streisand”. http:// technologie.gazeta.pl/technologie/1,81010,7538486,Auchan_ofiara_klasycznego__ efektu_Streisand_.html, 1.04.2011.
Pobrania
Opublikowane
Jak cytować
Numer
Dział
Statystyki
Liczba wyświetleń i pobrań: 18075
Liczba cytowań: 0