Przejdź do sekcji głównej Przejdź do głównego menu Przejdź do stopki
  • Zarejestruj
  • Zaloguj
  • Język
    • Čeština
    • Deutsch
    • English
    • Español (España)
    • Français (France)
    • Français (Canada)
    • Italiano
    • Język Polski
    • Srpski
    • Українська
    • Hrvatski
  • Menu
  • Strona domowa
  • Aktualny numer
  • Archiwum
  • O czasopiśmie
  • Przesyłanie tekstów
  • Zespół redakcyjny
  • Kontakt
  • Zarejestruj
  • Zaloguj
  • Język:
  • Čeština
  • Deutsch
  • English
  • Español (España)
  • Français (France)
  • Français (Canada)
  • Italiano
  • Język Polski
  • Srpski
  • Українська
  • Hrvatski

Literatura Ludowa. Journal of Folklore and Popular Culture

O obliczach wampiryzmu
  • Strona domowa
  • /
  • O obliczach wampiryzmu
  1. Strona domowa /
  2. Archiwum /
  3. Tom 63 Nr 1 (2019): Literatura Ludowa /
  4. Recenzje i omówienia

O obliczach wampiryzmu

Autor

  • Blanka Pela Uniwersytet Warszawski

DOI:

https://doi.org/10.12775/LL.1.2019.006

Abstrakt

Recenzja książki:

Oblicza wampiryzmu, red. A. Depta, S. Cieśliński, M. Wolski, Stowarzyszenie Badaczy Popkultury i Edukacji Popkulturowej „Trickster”, Wrocław 2018.

Bibliografia

CHORĄŻY, A. (2018). Wampiryczne motywy we włoskim rapie jako hip-hopowe symbole idiosynkratyczne. Przykład „L’amore eternit” Fedeza. W: A. Depta, S. Cieśliński, M. Wolski (red.), Oblicza wampiryzmu (s. 169-181). Wrocław: Stowarzyszenie Badaczy Popkultury i Edukacji Popkulturowej „Trickster”.

DEPTA, A., CIEŚLIŃSKI, S., WOLSKI, M. (2018). Wstęp, albo nowe twarze starych upiorów. W: A. Depta, S. Cieśliński, M. Wolski (red.), Oblicza wampiryzmu (s. 7-12). Wrocław: Stowarzyszenie Badaczy Popkultury i Edukacji Popkulturowej „Trickster”.

FIŁONOWICZ, A. (2018). Stając się krwiopij-cą. Mit wampiryczny, a symbolika rytuałów przejścia. W: A. Depta, S. Cieśliński, M. Wolski (red.), Oblicza wampiryzmu (s. 43-56). Wrocław: Stowarzyszenie Badaczy Popkultury i Edukacji Popkulturowej „Trickster”.

GRABIAS, M. (2018). Pożegnanie z Draculą. Jak współczesne kino uśmierciło demona. W: A. Depta, S. Cieśliński, M. Wolski (red.), Oblicza wampiryzmu (s. 109-123). Wrocław: Stowarzyszenie Badaczy Popkultury i Edukacji Popkulturowej „Trickster”.

JACKOWSKA, M. (2018). Postwampir jako element złożoności narracyjnej i fabularnej serialu jakościowego. W: A. Depta, S. Cieśliński, M. Wolski (red.), Oblicza wampiryzmu (s. 79-97). Wrocław: Stowarzyszenie Badaczy Popkultury i Edukacji Popkulturo-wej „Trickster”.

JANION, M. (2008). Wampir: biografia symboliczna. Gdańsk: Wydawnictwo słowo/obraz terytoria.

KACZMAR, A. (2018). Śledztwo prowadzi Nieumarły. Wizerunek wampira-detektywa w amerykańskiej popkulturze. W: A. Depta, S. Cieśliński, M. Wolski (red.), Oblicza wampiryzmu (s. 57-78). Wrocław: Stowarzyszenie Badaczy Popkultury i Edukacji Popkulturo-wej „Trickster”.

KAJZER, P. (2018). Film o wampirach jako opowieść o czasie i jego wartości na przykładzie „Tylko kochankowie przeżyją” Jima Jarmuscha. W: A. Depta, S. Cieśliński, M. Wolski (red.), Oblicza wampiryzmu (s. 143-154). Wrocław: Stowarzyszenie Badaczy Popkultury i Edukacji Popkulturowej „Trickster”.

ŁUCZYŃSKA, K. (2018). „Co robimy w ukryciu”, czyli mockument w wampirycznym wydaniu. W: A. Depta, S. Cieśliński, M. Wolski (red.), Oblicza wampiryzmu (s. 125-141). Wrocław: Stowarzyszenie Badaczy Popkultury i Edukacji Popkulturowej „Trickster”.

NOLA DI, A.M. (2004). Wstęp (przeł. A. Pers). W: E. Petoia, Wampiry i wilkołaki. Źródła, historia, legendy od antyku do współczesności (przeł. A. Pers, J. Kornecka, M. Małecka, N. Korzycka, B. Bielańska). Kraków: TAiWPN Universitas.

PETOIA, E. (2004). Wampiry i wilkołaki. Źródła, historia, legendy od antyku do współczesności (przeł. A. Pers, J. Kornecka, M. Małecka, N. Korzycka, B. Bielańska). Kraków: TAiWPN Universitas.

POTENT-AMBROZIEWICZ, M. (2018). Skaza Krzyżowa i mlaski – zrekonstruowane wampiry w prozie Petera Wattsa. W: A. Depta, S. Cieśliński, M. Wolski (red.), Oblicza wampiryzmu (s. 183-194). Wrocław: Stowarzyszenie Badaczy Popkultury i Edukacji Popkulturowej „Trickster”.

Oblicza wampiryzmu (2018). Red. A. Depta, S. Cieśliński, M. Wolski. Wrocław: Stowarzyszenie Badaczy Popkultury i Edukacji Popkulturowej „Trickster”

SZYLIŃCZUK, A. (2018). Krew i wampiry w kulturze klasycznej. W: A. Depta, S. Cieśliński, M. Wolski (red.), Oblicza wampiryzmu (s. 35-41). Wrocław: Stowarzyszenie Bada-czy Popkultury i Edukacji Popkulturowej „Trickster”.

TYBLEWSKA, D. (2018). Współczesne wampiry a człowieczeństwo – analiza porównawcza Edwarda Cullena i Stefana Salvatore’a. W: A. Depta, S. Cieśliński, M. Wolski (red.), Oblicza wampiryzmu (s. 99-107). Wrocław: Stowarzyszenie Badaczy Popkultury i Edukacji Popkulturowej „Trickster”.

WOJTUCKI, D. (2018). Elementy wiary w szkodliwą, pośmiertną aktywność zmarłych na Śląsku i Morawach w świetle relacji i dokumentów z XVI–XVIII wieku (s. 13-33). Wrocław: Stowarzyszenie Badaczy Popkultury i Edukacji Popkulturowej „Trickster”.

Literatura Ludowa. Journal of Folklore and Popular Culture

Pobrania

  • PDF

Opublikowane

2019-06-03

Jak cytować

1.
PELA, Blanka. O obliczach wampiryzmu. Literatura Ludowa. Journal of Folklore and Popular Culture [online]. 3 czerwiec 2019, T. 63, nr 1, s. 55–58. [udostępniono 4.7.2025]. DOI 10.12775/LL.1.2019.006.
  • PN-ISO 690 (Polski)
  • ACM
  • ACS
  • APA
  • ABNT
  • Chicago
  • Harvard
  • IEEE
  • MLA
  • Turabian
  • Vancouver
Pobierz cytowania
  • Endnote/Zotero/Mendeley (RIS)
  • BibTeX

Numer

Tom 63 Nr 1 (2019): Literatura Ludowa

Dział

Recenzje i omówienia

Licencja

Prawa autorskie/Copyright Notice

1. Autorzy udzielają wydawcy (Polskiemu Towarzystwu Ludoznawczemu) licencji niewyłącznej na korzystanie z utworu w następujących polach eksploatacji:

a) utrwalanie Utworu/przedmiotu prawa pokrewnego;

b) reprodukowanie (zwielokrotnienie) Utworu/przedmiotu prawa pokrewnego drukiem i techniką cyfrową (ebook, audiobook);

c) wprowadzania do obrotu egzemplarzy zwielokrotnionego Utworu/przedmiotu prawa pokrewnego;

d) wprowadzenie Utworu/przedmiotu prawa pokrewnego do pamięci komputera;

e) rozpowszechnianie utworu w wersji elektronicznej w formule open access na licencji Creative Commons (CC BY - ND 3.0).

 2. Autorzy udzielają wydawcy licencji nieodpłatnie.

3. Korzystanie przez wydawcę z utworu na ww. polach nie jest ograniczone czasowo, ilościowo i terytorialnie.

 

Statystyki

Liczba wyświetleń i pobrań: 620
Liczba cytowań: 0

Wyszukiwanie

Wyszukiwanie

Przeglądaj

  • Indeks autorów
  • Lista archiwalnych numerów

Użytkownik

Użytkownik

Aktualny numer

  • Logo Atom
  • Logo RSS2
  • Logo RSS1

Informacje

  • dla czytelników
  • dla autorów
  • dla bibliotekarzy

Newsletter

Zapisz się Wypisz się

Język / Language

  • Čeština
  • Deutsch
  • English
  • Español (España)
  • Français (France)
  • Français (Canada)
  • Italiano
  • Język Polski
  • Srpski
  • Українська
  • Hrvatski
W górę

Akademicka Platforma Czasopism

Najlepsze czasopisma naukowe i akademickie w jednym miejscu

apcz.umk.pl

Partnerzy platformy czasopism

  • Akademia Ignatianum w Krakowie
  • Akademickie Towarzystwo Andragogiczne
  • Fundacja Copernicus na rzecz Rozwoju Badań Naukowych
  • Instytut Historii im. Tadeusza Manteuffla Polskiej Akademii Nauk
  • Instytut Kultur Śródziemnomorskich i Orientalnych PAN
  • Instytut Tomistyczny
  • Karmelitański Instytut Duchowości w Krakowie
  • Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego
  • Państwowa Akademia Nauk Stosowanych w Krośnie
  • Państwowa Akademia Nauk Stosowanych we Włocławku
  • Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa im. Stanisława Pigonia w Krośnie
  • Polska Fundacja Przemysłu Kosmicznego
  • Polskie Towarzystwo Ekonomiczne
  • Polskie Towarzystwo Ludoznawcze
  • Towarzystwo Miłośników Torunia
  • Towarzystwo Naukowe w Toruniu
  • Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu
  • Uniwersytet Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie
  • Uniwersytet Mikołaja Kopernika
  • Uniwersytet w Białymstoku
  • Uniwersytet Warszawski
  • Wojewódzka Biblioteka Publiczna - Książnica Kopernikańska
  • Wyższe Seminarium Duchowne w Pelplinie / Wydawnictwo Diecezjalne „Bernardinum" w Pelplinie

© 2021- Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu Deklaracja dostępności Sklep wydawnictwa