O obliczach wampiryzmu
DOI:
https://doi.org/10.12775/LL.1.2019.006Abstrakt
Recenzja książki:
Oblicza wampiryzmu, red. A. Depta, S. Cieśliński, M. Wolski, Stowarzyszenie Badaczy Popkultury i Edukacji Popkulturowej „Trickster”, Wrocław 2018.
Bibliografia
CHORĄŻY, A. (2018). Wampiryczne motywy we włoskim rapie jako hip-hopowe symbole idiosynkratyczne. Przykład „L’amore eternit” Fedeza. W: A. Depta, S. Cieśliński, M. Wolski (red.), Oblicza wampiryzmu (s. 169-181). Wrocław: Stowarzyszenie Badaczy Popkultury i Edukacji Popkulturowej „Trickster”.
DEPTA, A., CIEŚLIŃSKI, S., WOLSKI, M. (2018). Wstęp, albo nowe twarze starych upiorów. W: A. Depta, S. Cieśliński, M. Wolski (red.), Oblicza wampiryzmu (s. 7-12). Wrocław: Stowarzyszenie Badaczy Popkultury i Edukacji Popkulturowej „Trickster”.
FIŁONOWICZ, A. (2018). Stając się krwiopij-cą. Mit wampiryczny, a symbolika rytuałów przejścia. W: A. Depta, S. Cieśliński, M. Wolski (red.), Oblicza wampiryzmu (s. 43-56). Wrocław: Stowarzyszenie Badaczy Popkultury i Edukacji Popkulturowej „Trickster”.
GRABIAS, M. (2018). Pożegnanie z Draculą. Jak współczesne kino uśmierciło demona. W: A. Depta, S. Cieśliński, M. Wolski (red.), Oblicza wampiryzmu (s. 109-123). Wrocław: Stowarzyszenie Badaczy Popkultury i Edukacji Popkulturowej „Trickster”.
JACKOWSKA, M. (2018). Postwampir jako element złożoności narracyjnej i fabularnej serialu jakościowego. W: A. Depta, S. Cieśliński, M. Wolski (red.), Oblicza wampiryzmu (s. 79-97). Wrocław: Stowarzyszenie Badaczy Popkultury i Edukacji Popkulturo-wej „Trickster”.
JANION, M. (2008). Wampir: biografia symboliczna. Gdańsk: Wydawnictwo słowo/obraz terytoria.
KACZMAR, A. (2018). Śledztwo prowadzi Nieumarły. Wizerunek wampira-detektywa w amerykańskiej popkulturze. W: A. Depta, S. Cieśliński, M. Wolski (red.), Oblicza wampiryzmu (s. 57-78). Wrocław: Stowarzyszenie Badaczy Popkultury i Edukacji Popkulturo-wej „Trickster”.
KAJZER, P. (2018). Film o wampirach jako opowieść o czasie i jego wartości na przykładzie „Tylko kochankowie przeżyją” Jima Jarmuscha. W: A. Depta, S. Cieśliński, M. Wolski (red.), Oblicza wampiryzmu (s. 143-154). Wrocław: Stowarzyszenie Badaczy Popkultury i Edukacji Popkulturowej „Trickster”.
ŁUCZYŃSKA, K. (2018). „Co robimy w ukryciu”, czyli mockument w wampirycznym wydaniu. W: A. Depta, S. Cieśliński, M. Wolski (red.), Oblicza wampiryzmu (s. 125-141). Wrocław: Stowarzyszenie Badaczy Popkultury i Edukacji Popkulturowej „Trickster”.
NOLA DI, A.M. (2004). Wstęp (przeł. A. Pers). W: E. Petoia, Wampiry i wilkołaki. Źródła, historia, legendy od antyku do współczesności (przeł. A. Pers, J. Kornecka, M. Małecka, N. Korzycka, B. Bielańska). Kraków: TAiWPN Universitas.
PETOIA, E. (2004). Wampiry i wilkołaki. Źródła, historia, legendy od antyku do współczesności (przeł. A. Pers, J. Kornecka, M. Małecka, N. Korzycka, B. Bielańska). Kraków: TAiWPN Universitas.
POTENT-AMBROZIEWICZ, M. (2018). Skaza Krzyżowa i mlaski – zrekonstruowane wampiry w prozie Petera Wattsa. W: A. Depta, S. Cieśliński, M. Wolski (red.), Oblicza wampiryzmu (s. 183-194). Wrocław: Stowarzyszenie Badaczy Popkultury i Edukacji Popkulturowej „Trickster”.
Oblicza wampiryzmu (2018). Red. A. Depta, S. Cieśliński, M. Wolski. Wrocław: Stowarzyszenie Badaczy Popkultury i Edukacji Popkulturowej „Trickster”
SZYLIŃCZUK, A. (2018). Krew i wampiry w kulturze klasycznej. W: A. Depta, S. Cieśliński, M. Wolski (red.), Oblicza wampiryzmu (s. 35-41). Wrocław: Stowarzyszenie Bada-czy Popkultury i Edukacji Popkulturowej „Trickster”.
TYBLEWSKA, D. (2018). Współczesne wampiry a człowieczeństwo – analiza porównawcza Edwarda Cullena i Stefana Salvatore’a. W: A. Depta, S. Cieśliński, M. Wolski (red.), Oblicza wampiryzmu (s. 99-107). Wrocław: Stowarzyszenie Badaczy Popkultury i Edukacji Popkulturowej „Trickster”.
WOJTUCKI, D. (2018). Elementy wiary w szkodliwą, pośmiertną aktywność zmarłych na Śląsku i Morawach w świetle relacji i dokumentów z XVI–XVIII wieku (s. 13-33). Wrocław: Stowarzyszenie Badaczy Popkultury i Edukacji Popkulturowej „Trickster”.
Pobrania
Opublikowane
Jak cytować
Numer
Dział
Licencja
Prawa autorskie/Copyright Notice
1. Autorzy udzielają wydawcy (Polskiemu Towarzystwu Ludoznawczemu) licencji niewyłącznej na korzystanie z utworu w następujących polach eksploatacji:a) utrwalanie Utworu/przedmiotu prawa pokrewnego;
b) reprodukowanie (zwielokrotnienie) Utworu/przedmiotu prawa pokrewnego drukiem i techniką cyfrową (ebook, audiobook);
c) wprowadzania do obrotu egzemplarzy zwielokrotnionego Utworu/przedmiotu prawa pokrewnego;
d) wprowadzenie Utworu/przedmiotu prawa pokrewnego do pamięci komputera;
e) rozpowszechnianie utworu w wersji elektronicznej w formule open access na licencji Creative Commons (CC BY - ND 3.0).
2. Autorzy udzielają wydawcy licencji nieodpłatnie.
3. Korzystanie przez wydawcę z utworu na ww. polach nie jest ograniczone czasowo, ilościowo i terytorialnie.
Statystyki
Liczba wyświetleń i pobrań: 620
Liczba cytowań: 0