O obliczach wampiryzmu
DOI:
https://doi.org/10.12775/LL.1.2019.006Abstract
Recenzja książki:
Oblicza wampiryzmu, red. A. Depta, S. Cieśliński, M. Wolski, Stowarzyszenie Badaczy Popkultury i Edukacji Popkulturowej „Trickster”, Wrocław 2018.
References
CHORĄŻY, A. (2018). Wampiryczne motywy we włoskim rapie jako hip-hopowe symbole idiosynkratyczne. Przykład „L’amore eternit” Fedeza. W: A. Depta, S. Cieśliński, M. Wolski (red.), Oblicza wampiryzmu (s. 169-181). Wrocław: Stowarzyszenie Badaczy Popkultury i Edukacji Popkulturowej „Trickster”.
DEPTA, A., CIEŚLIŃSKI, S., WOLSKI, M. (2018). Wstęp, albo nowe twarze starych upiorów. W: A. Depta, S. Cieśliński, M. Wolski (red.), Oblicza wampiryzmu (s. 7-12). Wrocław: Stowarzyszenie Badaczy Popkultury i Edukacji Popkulturowej „Trickster”.
FIŁONOWICZ, A. (2018). Stając się krwiopij-cą. Mit wampiryczny, a symbolika rytuałów przejścia. W: A. Depta, S. Cieśliński, M. Wolski (red.), Oblicza wampiryzmu (s. 43-56). Wrocław: Stowarzyszenie Badaczy Popkultury i Edukacji Popkulturowej „Trickster”.
GRABIAS, M. (2018). Pożegnanie z Draculą. Jak współczesne kino uśmierciło demona. W: A. Depta, S. Cieśliński, M. Wolski (red.), Oblicza wampiryzmu (s. 109-123). Wrocław: Stowarzyszenie Badaczy Popkultury i Edukacji Popkulturowej „Trickster”.
JACKOWSKA, M. (2018). Postwampir jako element złożoności narracyjnej i fabularnej serialu jakościowego. W: A. Depta, S. Cieśliński, M. Wolski (red.), Oblicza wampiryzmu (s. 79-97). Wrocław: Stowarzyszenie Badaczy Popkultury i Edukacji Popkulturo-wej „Trickster”.
JANION, M. (2008). Wampir: biografia symboliczna. Gdańsk: Wydawnictwo słowo/obraz terytoria.
KACZMAR, A. (2018). Śledztwo prowadzi Nieumarły. Wizerunek wampira-detektywa w amerykańskiej popkulturze. W: A. Depta, S. Cieśliński, M. Wolski (red.), Oblicza wampiryzmu (s. 57-78). Wrocław: Stowarzyszenie Badaczy Popkultury i Edukacji Popkulturo-wej „Trickster”.
KAJZER, P. (2018). Film o wampirach jako opowieść o czasie i jego wartości na przykładzie „Tylko kochankowie przeżyją” Jima Jarmuscha. W: A. Depta, S. Cieśliński, M. Wolski (red.), Oblicza wampiryzmu (s. 143-154). Wrocław: Stowarzyszenie Badaczy Popkultury i Edukacji Popkulturowej „Trickster”.
ŁUCZYŃSKA, K. (2018). „Co robimy w ukryciu”, czyli mockument w wampirycznym wydaniu. W: A. Depta, S. Cieśliński, M. Wolski (red.), Oblicza wampiryzmu (s. 125-141). Wrocław: Stowarzyszenie Badaczy Popkultury i Edukacji Popkulturowej „Trickster”.
NOLA DI, A.M. (2004). Wstęp (przeł. A. Pers). W: E. Petoia, Wampiry i wilkołaki. Źródła, historia, legendy od antyku do współczesności (przeł. A. Pers, J. Kornecka, M. Małecka, N. Korzycka, B. Bielańska). Kraków: TAiWPN Universitas.
PETOIA, E. (2004). Wampiry i wilkołaki. Źródła, historia, legendy od antyku do współczesności (przeł. A. Pers, J. Kornecka, M. Małecka, N. Korzycka, B. Bielańska). Kraków: TAiWPN Universitas.
POTENT-AMBROZIEWICZ, M. (2018). Skaza Krzyżowa i mlaski – zrekonstruowane wampiry w prozie Petera Wattsa. W: A. Depta, S. Cieśliński, M. Wolski (red.), Oblicza wampiryzmu (s. 183-194). Wrocław: Stowarzyszenie Badaczy Popkultury i Edukacji Popkulturowej „Trickster”.
Oblicza wampiryzmu (2018). Red. A. Depta, S. Cieśliński, M. Wolski. Wrocław: Stowarzyszenie Badaczy Popkultury i Edukacji Popkulturowej „Trickster”
SZYLIŃCZUK, A. (2018). Krew i wampiry w kulturze klasycznej. W: A. Depta, S. Cieśliński, M. Wolski (red.), Oblicza wampiryzmu (s. 35-41). Wrocław: Stowarzyszenie Bada-czy Popkultury i Edukacji Popkulturowej „Trickster”.
TYBLEWSKA, D. (2018). Współczesne wampiry a człowieczeństwo – analiza porównawcza Edwarda Cullena i Stefana Salvatore’a. W: A. Depta, S. Cieśliński, M. Wolski (red.), Oblicza wampiryzmu (s. 99-107). Wrocław: Stowarzyszenie Badaczy Popkultury i Edukacji Popkulturowej „Trickster”.
WOJTUCKI, D. (2018). Elementy wiary w szkodliwą, pośmiertną aktywność zmarłych na Śląsku i Morawach w świetle relacji i dokumentów z XVI–XVIII wieku (s. 13-33). Wrocław: Stowarzyszenie Badaczy Popkultury i Edukacji Popkulturowej „Trickster”.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
1. The authors give the publisher (Polish Ethnological Society) non-exclusive license to use the work in the following fields:a) recording of a Work / subject of a related copyright;
b) reproduction (multiplication) Work / subject of a related copyright in print and digital technique (ebook, audiobook);
c) marketing of units of reproduced Work / subject of a related copyright;
d) introduction of Work / object of related copyright to computer memory;
e) dissemination of the work in an electronic version in the formula of open access under the Creative Commons license (CC BY - ND 3.0).
2. The authors give the publisher the license free of charge.
3. The use of the work by publisher in the above mentioned aspects is not limited in time, quantitatively nor territorially.
Stats
Number of views and downloads: 413
Number of citations: 0