Między mapą a terenem, czyli o etnograficznych wydawnictwach Karola Daniela Kadłubca z ostatnich lat
DOI:
https://doi.org/10.12775/LL.3.2024.008Bibliografia
Assmann J. (2008). Pamięć kulturowa. Pismo, zapamiętywanie i polityczna tożsamość w cywilizacjach starożytnych (przeł. A. Kryczyńska-Pham). Wydawnictwa Uniwersytetu Warszawskiego.
Bachtin, M. (1975). Twórczość Franciszka Rabelais’go a kultura ludowa średniowiecza i renesansu (przeł. A. i A. Goreniowie). Wydawnictwo Literackie.
Bogatyriew, P. G., Jakobson, R. (1973). Folklor jako specyficzna forma twórczości. Literatura Ludowa, 3, 28–41.
Bourdieu, P. (2008). Zmysł praktyczny (przeł. M. Falski). Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego.
Geertz, C. (2005). Interpretacja kultur. Wybrane eseje (przeł. M. M. Piechaczek). Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego.
Hołówka, T. (1986). Myślenie potoczne. Heterogeniczność zdrowego rozsądku. Państwowy Instytut Wydawniczy.
Joyce, P. (2024). Remembering peasants. A personal history of a vanished world. Scribner.
Kadłubiec, D. (1995). Górniczy śmiech. Polskie Towarzystwo Ludoznawcze.
Kadłubiec, K. D. (1973). Gawędziarz cieszyński Józef Jeżowicz. Profil.
Kadłubiec, K. D. (2017). Opowiado Anna Chybidziurowa. Ducatus Teschinensis.
Kadłubiec, K. D. (2018). Śpiywo Anna Chybidziurowa a jeji sómsiedzi. Ducatus Teschinensis.
Kadłubiec, K. D. (2019). Od Cieszyna do Bogumina / Od Těšína k Bohumínu. Ducatus Teschinensis.
Kadłubiec, K. D. (2021). Od Cieszyna sypana dróżeczka. Ducatus Teschinensis.
Kadłubiec, K. D. (2022). Tak sie u nas opowiado. Ducatus Teschinensis.
Kadłubiec, K. D. (2023). Mały leksykon kultury ludowej Śląska Cieszyńskiego. Kultura duchowa /Malý lexikon lidové kultury Těšínského Slezska. Duchovní kultura. Ducatus Teschinensis.
Korzybski, A. (1994). Science and sanity. An introduction to the non-Aristotelian systems and general semantics. Institute of General Semantics.
Kowalski, A. P. (1999). Symbol w kulturze archaicznej. Wydawnictwo Naukowe Instytutu Filozofii UAM.
Kowalski, P. (2000). „Theatrum świata wszystkiego i poćciwy gospodarz”. O wizji świata pewnego siedemnastowiecznego pisarza ziemiańskiego. Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego.
Le Goff, J. (2007). Długie średniowiecze (przeł. M. Żurowska). Wydawnictwa Uniwersytetu Warszawskiego.
Lyotard, J. F. (1997). Kondycja ponowoczesna. Raport o stanie wiedzy (przeł. M. Kowalska, J. Migasiński). Aletheia.
Marcol, K. (2020). Toutowie. Język i pamięć w ustanawianiu wspólnoty Wiślan w Banacie. Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego.
Niebrzegowska-Bartmińska, S. (2007). Wzorce tekstów ustnych w perspektywie etnolingwistycznej. Wydawnictwo Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej.
Schütz, A. (2008). Esej z zakresu psychologii społecznej (przeł. B. Jabłońska). W: A. Schütz, O wielości światów. Szkice z socjologii fenomenologicznej (s. 213–224). Nomos.
Szacka, B. (2006). Czas przeszły, pamięć, mit. Scholar.
Szymik, J. (2012). Doroczne zwyczaje i obrzędy na Śląsku Cieszyńskim. Deltapress.
Pobrania
Opublikowane
Jak cytować
Numer
Dział
Licencja

Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Bez utworów zależnych 4.0 Międzynarodowe.
Prawa autorskie/Copyright Notice
1. Autorzy udzielają wydawcy (Polskiemu Towarzystwu Ludoznawczemu) licencji niewyłącznej na korzystanie z utworu w następujących polach eksploatacji:a) utrwalanie Utworu/przedmiotu prawa pokrewnego;
b) reprodukowanie (zwielokrotnienie) Utworu/przedmiotu prawa pokrewnego drukiem i techniką cyfrową (ebook, audiobook);
c) wprowadzania do obrotu egzemplarzy zwielokrotnionego Utworu/przedmiotu prawa pokrewnego;
d) wprowadzenie Utworu/przedmiotu prawa pokrewnego do pamięci komputera;
e) rozpowszechnianie utworu w wersji elektronicznej w formule open access na licencji Creative Commons (CC BY - ND 3.0).
2. Autorzy udzielają wydawcy licencji nieodpłatnie.
3. Korzystanie przez wydawcę z utworu na ww. polach nie jest ograniczone czasowo, ilościowo i terytorialnie.
Statystyki
Liczba wyświetleń i pobrań: 145
Liczba cytowań: 0