Przejdź do sekcji głównej Przejdź do głównego menu Przejdź do stopki
  • Zarejestruj
  • Zaloguj
  • Język
    • Čeština
    • Deutsch
    • English
    • Español (España)
    • Français (France)
    • Français (Canada)
    • Hrvatski
    • Italiano
    • Język Polski
    • Srpski
    • Українська
  • Menu
  • Strona domowa
  • Aktualny numer
  • Archiwum
  • Ogłoszenia
  • O czasopiśmie
    • O czasopiśmie
    • Przesyłanie tekstów
    • Zespół redakcyjny
    • Polityka prywatności
    • Kontakt
  • Zarejestruj
  • Zaloguj
  • Język:
  • Čeština
  • Deutsch
  • English
  • Español (España)
  • Français (France)
  • Français (Canada)
  • Hrvatski
  • Italiano
  • Język Polski
  • Srpski
  • Українська

Cognitive Science – New Media – Education

Prevention of Violence and Bullying in the School
  • Strona domowa
  • /
  • Prevention of Violence and Bullying in the School
  1. Strona domowa /
  2. Archiwum /
  3. Tom 5 Nr 2 (2018) /
  4. Raporty z badań

Prevention of Violence and Bullying in the School

Autor

  • Ardiana Mali University “A. Xhuvani” of Elbasan

DOI:

https://doi.org/10.12775/CSNME.2018.014

Słowa kluczowe

prevention, violence, bullying, strategies

Abstrakt

Almost every student during his or her  education is involved or influenced by violence and the phenomenon of bullying, which causes great psychosocial consequences to children. The purpose of this study is to analyze through a qualitative analysis management methods and intervention strategies used in schools to prevent and reduce violence and bullying among students.

Bibliografia

Braun, V. & Clarke, V. (2006), Using thematic analysis in psychology, “Qualitative Research in Psychology”, 3 (2), pp. 77-101.

Bronfenbrenner U. (1979), The ecology human development, Cambridge, MA Harvard University.

Brown S. et al., (2005), Bullying perspectives: Experiences, attitudes, and recommendations of 9 to 13 year olds attending health education centers in the United States, “Journal of School Health”, 75(10), 384-392.

Crick N. R., & Grotpeter J. K. (1996), Children’s treatment by peers: Victims of relational and overt aggression, “Development and Psychopathology”, 8, 367–380.

Juvonen J. et al. (2001), Self-views versus peer perception of victim status among early adolescents [in:] Juvonen, J. & Graham, S. (Ed.) Peer Harassment in School: The plight of the vulnerable and victimized, New York: Guilford Press.

Hindjua S. & Patchin J.W. (2010), Cyber bullying: An exploratory analysis of factors related to offending and victimization, “Deviant Behavior”, 29, pp. 129-156.

Karaj. Th. et al., (2007), Violence against the children in Albania, UNICEF, Development Human Resources.

Keith, S. & Martin M. (2005), Cyber bullying: Creating a culture of respect in a cyber world, “Reclaiming Children and Youth”, 13(4), 224-228.

Nansel T. R. et al., (2001), Bullying behaviors among US youth: Prevalence and association with psychosocial adjustment, “Journal of the American Medical Association”, 285, pp. 2094-2100.

Olweus D. (1973, a), Personality and agression. Symposium on motivation, Lincoln: University of Nebraska Press.

Olweus D. (2003), A profile in bullying, “Educational Leadership”, 60(6), pp. 12-17.

Rappaport J. (1977), Community psychology: Values, research and action, New York.

Sullivan K. (2000), The anti-bullying handbook, N.Y: Oxford University Press.

Cognitive Science – New Media – Education

Pobrania

  • PDF (English)

Opublikowane

2019-12-14

Jak cytować

1.
MALI, Ardiana. Prevention of Violence and Bullying in the School. Cognitive Science – New Media – Education [online]. 14 grudzień 2019, T. 5, nr 2, s. 95–101. [udostępniono 6.7.2025]. DOI 10.12775/CSNME.2018.014.
  • PN-ISO 690 (Polski)
  • ACM
  • ACS
  • APA
  • ABNT
  • Chicago
  • Harvard
  • IEEE
  • MLA
  • Turabian
  • Vancouver
Pobierz cytowania
  • Endnote/Zotero/Mendeley (RIS)
  • BibTeX

Numer

Tom 5 Nr 2 (2018)

Dział

Raporty z badań

Statystyki

Liczba wyświetleń i pobrań: 769
Liczba cytowań: 0

Wyszukiwanie

Wyszukiwanie

Przeglądaj

  • Indeks autorów
  • Lista archiwalnych numerów

Użytkownik

Użytkownik

Aktualny numer

  • Logo Atom
  • Logo RSS2
  • Logo RSS1

Informacje

  • dla czytelników
  • dla autorów
  • dla bibliotekarzy

Newsletter

Zapisz się Wypisz się

Język / Language

  • Čeština
  • Deutsch
  • English
  • Español (España)
  • Français (France)
  • Français (Canada)
  • Hrvatski
  • Italiano
  • Język Polski
  • Srpski
  • Українська

Tagi

Szukaj przy pomocy tagu:

prevention, violence, bullying, strategies
W górę

Akademicka Platforma Czasopism

Najlepsze czasopisma naukowe i akademickie w jednym miejscu

apcz.umk.pl

Partnerzy platformy czasopism

  • Akademia Ignatianum w Krakowie
  • Akademickie Towarzystwo Andragogiczne
  • Fundacja Copernicus na rzecz Rozwoju Badań Naukowych
  • Instytut Historii im. Tadeusza Manteuffla Polskiej Akademii Nauk
  • Instytut Kultur Śródziemnomorskich i Orientalnych PAN
  • Instytut Tomistyczny
  • Karmelitański Instytut Duchowości w Krakowie
  • Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego
  • Państwowa Akademia Nauk Stosowanych w Krośnie
  • Państwowa Akademia Nauk Stosowanych we Włocławku
  • Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa im. Stanisława Pigonia w Krośnie
  • Polska Fundacja Przemysłu Kosmicznego
  • Polskie Towarzystwo Ekonomiczne
  • Polskie Towarzystwo Ludoznawcze
  • Towarzystwo Miłośników Torunia
  • Towarzystwo Naukowe w Toruniu
  • Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu
  • Uniwersytet Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie
  • Uniwersytet Mikołaja Kopernika
  • Uniwersytet w Białymstoku
  • Uniwersytet Warszawski
  • Wojewódzka Biblioteka Publiczna - Książnica Kopernikańska
  • Wyższe Seminarium Duchowne w Pelplinie / Wydawnictwo Diecezjalne „Bernardinum" w Pelplinie

© 2021- Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu Deklaracja dostępności Sklep wydawnictwa