Przejdź do sekcji głównej Przejdź do głównego menu Przejdź do stopki
  • Zarejestruj
  • Zaloguj
  • Język
    • English
    • Język Polski
  • Menu
  • Strona domowa
  • Aktualny numer
  • Archiwum
  • Ogłoszenia
  • O czasopiśmie
    • O czasopiśmie
    • Przesyłanie tekstów
    • Zespół redakcyjny
    • Rada Programowa
    • Lista recenzentów
    • Polityka prywatności
    • Kontakt
  • Zarejestruj
  • Zaloguj
  • Język:
  • English
  • Język Polski

Acta Universitatis Nicolai Copernici. Zarządzanie

DOTACJA INWESTYCYJNA JAKO NARZĘDZIE MODYFIKACJI MODELU BIZNESU
  • Strona domowa
  • /
  • DOTACJA INWESTYCYJNA JAKO NARZĘDZIE MODYFIKACJI MODELU BIZNESU
  1. Strona domowa /
  2. Archiwum /
  3. Tom 42 Nr 2 (2015) /
  4. Artykuły

DOTACJA INWESTYCYJNA JAKO NARZĘDZIE MODYFIKACJI MODELU BIZNESU

Autor

  • Marian Oliński Uniwersytet Warmińsko-Mazurski w Olsztynie Wydział Nauk Ekonomicznych Katedra Organizacji i Zarządzania
  • Piotr Szamrowski Uniwersytet Warmińsko-Mazurski w Olsztynie Wydział Nauk Ekonomicznych Katedra Organizacji i Zarządzania

DOI:

https://doi.org/10.12775/AUNC_ZARZ.2015.020

Słowa kluczowe

model biznesu, małe i średnie przedsiębiorstwo, dotacja inwestycyjna

Abstrakt

Dotacje inwestycyjne były w ostatnich latach popularnym instrumentem wsparcia małych i średnich przedsiębiorstw w ramach środków pomocowych Unii Europejskiej. Pomoc ta miała na celu dokonanie diametralnych zmian w prowadzonych biznesach. Jeśli uznać, iż model biznesu przesądza o logice prowadzonego przedsięwzięcia, to przyjąć należy,  iż pomoc ta powinna zrekonfigurować modele biznesu w badanych przedsiębiorstwach. Dopiero wtedy można przesądzać o długotrwałych, pozytywnych efektach udzielonego wsparcia.

Bibliografia

Aspara J., Lamberg J., Laukia A., Tikkanen H., (2013), Corporate Business Model Transformation and Inter-Organizational Cognition: The Case of Noki, „Long Range Planning”, Vol. 46.

Amit R., Zott C. (2010), Business Model Design: An Activity System Perspective, „Long Range Planning”, Vol. 22.

Baden-Fuller C., Morgan M., (2010), Business models: practice and theory, „Long Range Planning”, Vol. 43.

Casadesus-Masanell R., Ricart J.E. (2010), From Strategy to Business Models and onto Tactics, „Long Range Planning”, Vol. 22.

Chesbrough H. Rosenbloom R. S., (2002), The role of the business model in capturing value from innovation: evidence from xerox corporation’s technology spin-off companies, „Industrial and Corporate Change”, Vol. 11.

Cyfert, S. i Krzakiewicz, K. (2011), Wykorzystanie koncepcji modeli biznesu w zasobowej teorii firmy [w]: Krupski R.(red.), Rozwój szkoły zasobowej zarządzania strategicznego. Wałbrzych: Prace Naukowe Wałbrzyskiej Wyższej Szkoły Zarządzania i Przedsiębiorczości.

Cyfert S., (2012), Granice organizacji, Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu, Poznań.

Doligalski T. (red.), (2014), Modele biznesu w internecie. Teoria i studia przypadków polskich firm, Wydawnictwo PWN, Warszawa.

Falencikowski, T. (2013), Spójność modelu biznesu. Koncepcja i pomiar, CeDeWu, Warszawa.

Johnson M., Christensen C., Kagermann H, (2008), Reinventing your business model, „Harvard Business Review”, Vol. 86.

Krupski R., (2014), Koncepcja strategii przedsiębiorstwa z perspektywy zasobowej ukierunkowanej na okazje [w:] Krupski R. (red.), Zarządzanie strategiczne. Rozwój koncepcji i metod, Prace Naukowe Wałbrzyskiej Wyższej Szkoły Zarządzania i Przedsiębiorczości, t. 27, Wałbrzych.

Lambert T. (1999), Problemy zarządzania, Dom Wydawniczy ABC, Warszawa.

Magretta J. (2002). Why Business Models Matter?, „Harvard Business Review”, Vol. 80.

Nogalski B., Karpacz J., Wójcik-Karpacz A., (2014), Organizacyjne uczenie się w perspektywie relacji międzyorganizacyjnych [w:] Koźmiński A.K., Latusek-Jurczak D., Relacje międzyorganizacyjne w naukach o zarządzaniu, Wolters Kluwer, Warszawa.

Olesiński Z., (2010), Zarządzanie relacjami międzyorganizacyjnymi, Wydawnictwo C.H. Beck, Warszawa.

Osterwalder A., Pigneur Y. (2002), An e-Bussines Model Ontology for Modeling e-Business, Słowenia:15th Bled electronic commerce conference.

Osterwalder A., Pigneur, Y. (2010), Business Model Generation: A Handbook for Visionaries, Game Changers, and Challengers, John Wiley & Sons, Inc., Hoboken, New Jersey.

Petrykowska J., (2013), Kształtowanie relacji z klientami jako podstawa budowania lojalności [w:] Wiśniewska A. (red.), Kształtowanie lojalności konsumenckiej, Wyższa Szkoła Promocji, Warszawa.

Prahalad C.K, Ramaswamy V., (2005), Przyszłość konkurencji, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa.

Stańczyk-Hugiet, E.I.,, (2013), Dynamika strategiczna w ujęciu ewolucyjnym, Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, Wrocław.

Teece D.J. (2010), Business Models, Business Strategy and Innovation, „Long Range Planning”, Vol. 43.

Wikström K., Artto K., Kujala J., Söderlund J. (2010), Business models in project business, International Journal of Project Management, Vol. 28.

Zakrzewska-Bielawska A., Ewolucja szkół strategii: przegląd głównych podejść i koncepcji, (2014), [w:] Krupski R.(red.), Zarządzanie strategiczne. Rozwój koncepcji i metod, Prace Naukowe Wałbrzyskiej Wyższej Szkoły Zarządzania i Przedsiębiorczości, t. 27, Wałbrzych.

Zott C., Amit R., (2008), The fit between product market strategy and business model: implications for firm performance, „Strategic Management Journal”, Vol. 29.

Acta Universitatis Nicolai Copernici. Zarządzanie

Pobrania

  • PDF

Opublikowane

2015-11-15

Jak cytować

Oliński, Marian, i Piotr Szamrowski. 2015. „DOTACJA INWESTYCYJNA JAKO NARZĘDZIE MODYFIKACJI MODELU BIZNESU”. Acta Universitatis Nicolai Copernici. Zarządzanie 42 (2):67-82. https://doi.org/10.12775/AUNC_ZARZ.2015.020.
  • PN-ISO 690 (Polski)
  • ACM
  • ACS
  • APA
  • ABNT
  • Chicago
  • Harvard
  • IEEE
  • MLA
  • Turabian
  • Vancouver
Pobierz cytowania
  • Endnote/Zotero/Mendeley (RIS)
  • BibTeX

Numer

Tom 42 Nr 2 (2015)

Dział

Artykuły

Statystyki

Liczba wyświetleń i pobrań: 407
Liczba cytowań: 0

Crossref
Scopus
Google Scholar
Europe PMC

Wyszukiwanie

Wyszukiwanie

Przeglądaj

  • Indeks autorów
  • Lista archiwalnych numerów

Użytkownik

Użytkownik

Aktualny numer

  • Logo Atom
  • Logo RSS2
  • Logo RSS1

Informacje

  • dla czytelników
  • dla autorów
  • dla bibliotekarzy

Newsletter

Zapisz się Wypisz się

Język / Language

  • English
  • Język Polski

Tagi

Szukaj przy pomocy tagu:

model biznesu, małe i średnie przedsiębiorstwo, dotacja inwestycyjna
W górę

Akademicka Platforma Czasopism

Najlepsze czasopisma naukowe i akademickie w jednym miejscu

apcz.umk.pl

Partnerzy platformy czasopism

  • Akademia Ignatianum w Krakowie
  • Akademickie Towarzystwo Andragogiczne
  • Fundacja Copernicus na rzecz Rozwoju Badań Naukowych
  • Instytut Historii im. Tadeusza Manteuffla Polskiej Akademii Nauk
  • Instytut Kultur Śródziemnomorskich i Orientalnych PAN
  • Instytut Tomistyczny
  • Karmelitański Instytut Duchowości w Krakowie
  • Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego
  • Państwowa Akademia Nauk Stosowanych w Krośnie
  • Państwowa Akademia Nauk Stosowanych we Włocławku
  • Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa im. Stanisława Pigonia w Krośnie
  • Polska Fundacja Przemysłu Kosmicznego
  • Polskie Towarzystwo Ekonomiczne
  • Polskie Towarzystwo Ludoznawcze
  • Towarzystwo Miłośników Torunia
  • Towarzystwo Naukowe w Toruniu
  • Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu
  • Uniwersytet Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie
  • Uniwersytet Mikołaja Kopernika
  • Uniwersytet w Białymstoku
  • Uniwersytet Warszawski
  • Wojewódzka Biblioteka Publiczna - Książnica Kopernikańska
  • Wyższe Seminarium Duchowne w Pelplinie / Wydawnictwo Diecezjalne „Bernardinum" w Pelplinie

© 2021- Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu Deklaracja dostępności Sklep wydawnictwa