Skip to main content Skip to main navigation menu Skip to site footer
  • Register
  • Login
  • Language
    • English
    • Język Polski
  • Menu
  • Home
  • Current
  • Archives
  • Announcements
  • About
    • About the Journal
    • Submissions
    • Editorial Team
    • Editorial Board
    • List of Reviewers
    • Privacy Statement
    • Contact
  • Register
  • Login
  • Language:
  • English
  • Język Polski

Acta Universitatis Nicolai Copernici. Management

INVESTMENT GRANTS AS A TOOL FOR MODIFICATION OF BUSINESS MODEL
  • Home
  • /
  • INVESTMENT GRANTS AS A TOOL FOR MODIFICATION OF BUSINESS MODEL
  1. Home /
  2. Archives /
  3. Vol. 42 No. 2 (2015) /
  4. Articles

INVESTMENT GRANTS AS A TOOL FOR MODIFICATION OF BUSINESS MODEL

Authors

  • Marian Oliński University of Warmia and Mazury in Olsztyn Faculty of Economics Department of Administration and Management
  • Piotr Szamrowski University of Warmia and Mazury in Olsztyn Faculty of Economics Department of Administration and Management

DOI:

https://doi.org/10.12775/AUNC_ZARZ.2015.020

Keywords

business model, small and medium sized enterprises, investment grants

Abstract

In recent years investment grants have been a popular instrument to support small and medium-sized enterprises, especially within the framework of EU funds. That support was intended to make a fundamental change in the conducted businesses. If you consider that the business model determines the logic of the venture, it should be assumed, that the support should reconfigure business models of surveyed enterprises. Only then you can determine the long-term, positive effects of the support provided.

References

Aspara J., Lamberg J., Laukia A., Tikkanen H., (2013), Corporate Business Model Transformation and Inter-Organizational Cognition: The Case of Noki, „Long Range Planning”, Vol. 46.

Amit R., Zott C. (2010), Business Model Design: An Activity System Perspective, „Long Range Planning”, Vol. 22.

Baden-Fuller C., Morgan M., (2010), Business models: practice and theory, „Long Range Planning”, Vol. 43.

Casadesus-Masanell R., Ricart J.E. (2010), From Strategy to Business Models and onto Tactics, „Long Range Planning”, Vol. 22.

Chesbrough H. Rosenbloom R. S., (2002), The role of the business model in capturing value from innovation: evidence from xerox corporation’s technology spin-off companies, „Industrial and Corporate Change”, Vol. 11.

Cyfert, S. i Krzakiewicz, K. (2011), Wykorzystanie koncepcji modeli biznesu w zasobowej teorii firmy [w]: Krupski R.(red.), Rozwój szkoły zasobowej zarządzania strategicznego. Wałbrzych: Prace Naukowe Wałbrzyskiej Wyższej Szkoły Zarządzania i Przedsiębiorczości.

Cyfert S., (2012), Granice organizacji, Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu, Poznań.

Doligalski T. (red.), (2014), Modele biznesu w internecie. Teoria i studia przypadków polskich firm, Wydawnictwo PWN, Warszawa.

Falencikowski, T. (2013), Spójność modelu biznesu. Koncepcja i pomiar, CeDeWu, Warszawa.

Johnson M., Christensen C., Kagermann H, (2008), Reinventing your business model, „Harvard Business Review”, Vol. 86.

Krupski R., (2014), Koncepcja strategii przedsiębiorstwa z perspektywy zasobowej ukierunkowanej na okazje [w:] Krupski R. (red.), Zarządzanie strategiczne. Rozwój koncepcji i metod, Prace Naukowe Wałbrzyskiej Wyższej Szkoły Zarządzania i Przedsiębiorczości, t. 27, Wałbrzych.

Lambert T. (1999), Problemy zarządzania, Dom Wydawniczy ABC, Warszawa.

Magretta J. (2002). Why Business Models Matter?, „Harvard Business Review”, Vol. 80.

Nogalski B., Karpacz J., Wójcik-Karpacz A., (2014), Organizacyjne uczenie się w perspektywie relacji międzyorganizacyjnych [w:] Koźmiński A.K., Latusek-Jurczak D., Relacje międzyorganizacyjne w naukach o zarządzaniu, Wolters Kluwer, Warszawa.

Olesiński Z., (2010), Zarządzanie relacjami międzyorganizacyjnymi, Wydawnictwo C.H. Beck, Warszawa.

Osterwalder A., Pigneur Y. (2002), An e-Bussines Model Ontology for Modeling e-Business, Słowenia:15th Bled electronic commerce conference.

Osterwalder A., Pigneur, Y. (2010), Business Model Generation: A Handbook for Visionaries, Game Changers, and Challengers, John Wiley & Sons, Inc., Hoboken, New Jersey.

Petrykowska J., (2013), Kształtowanie relacji z klientami jako podstawa budowania lojalności [w:] Wiśniewska A. (red.), Kształtowanie lojalności konsumenckiej, Wyższa Szkoła Promocji, Warszawa.

Prahalad C.K, Ramaswamy V., (2005), Przyszłość konkurencji, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa.

Stańczyk-Hugiet, E.I.,, (2013), Dynamika strategiczna w ujęciu ewolucyjnym, Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, Wrocław.

Teece D.J. (2010), Business Models, Business Strategy and Innovation, „Long Range Planning”, Vol. 43.

Wikström K., Artto K., Kujala J., Söderlund J. (2010), Business models in project business, International Journal of Project Management, Vol. 28.

Zakrzewska-Bielawska A., Ewolucja szkół strategii: przegląd głównych podejść i koncepcji, (2014), [w:] Krupski R.(red.), Zarządzanie strategiczne. Rozwój koncepcji i metod, Prace Naukowe Wałbrzyskiej Wyższej Szkoły Zarządzania i Przedsiębiorczości, t. 27, Wałbrzych.

Zott C., Amit R., (2008), The fit between product market strategy and business model: implications for firm performance, „Strategic Management Journal”, Vol. 29.

Acta Universitatis Nicolai Copernici. Management

Downloads

  • PDF (Język Polski)

Published

2015-11-15

How to Cite

Oliński, Marian, and Piotr Szamrowski. 2015. “INVESTMENT GRANTS AS A TOOL FOR MODIFICATION OF BUSINESS MODEL”. Acta Universitatis Nicolai Copernici. Management 42 (2):67-82. https://doi.org/10.12775/AUNC_ZARZ.2015.020.
  • ACM
  • ACS
  • APA
  • ABNT
  • Chicago
  • Harvard
  • IEEE
  • MLA
  • Turabian
  • Vancouver
Download Citation
  • Endnote/Zotero/Mendeley (RIS)
  • BibTeX

Issue

Vol. 42 No. 2 (2015)

Section

Articles

Stats

Number of views and downloads: 407
Number of citations: 0

Crossref
Scopus
Google Scholar
Europe PMC

Search

Search

Browse

  • Browse Author Index
  • Issue archive

User

User

Current Issue

  • Atom logo
  • RSS2 logo
  • RSS1 logo

Information

  • For Readers
  • For Authors
  • For Librarians

Newsletter

Subscribe Unsubscribe

Language

  • English
  • Język Polski

Tags

Search using one of provided tags:

business model, small and medium sized enterprises, investment grants
Up

Akademicka Platforma Czasopism

Najlepsze czasopisma naukowe i akademickie w jednym miejscu

apcz.umk.pl

Partners

  • Akademia Ignatianum w Krakowie
  • Akademickie Towarzystwo Andragogiczne
  • Fundacja Copernicus na rzecz Rozwoju Badań Naukowych
  • Instytut Historii im. Tadeusza Manteuffla Polskiej Akademii Nauk
  • Instytut Kultur Śródziemnomorskich i Orientalnych PAN
  • Instytut Tomistyczny
  • Karmelitański Instytut Duchowości w Krakowie
  • Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego
  • Państwowa Akademia Nauk Stosowanych w Krośnie
  • Państwowa Akademia Nauk Stosowanych we Włocławku
  • Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa im. Stanisława Pigonia w Krośnie
  • Polska Fundacja Przemysłu Kosmicznego
  • Polskie Towarzystwo Ekonomiczne
  • Polskie Towarzystwo Ludoznawcze
  • Towarzystwo Miłośników Torunia
  • Towarzystwo Naukowe w Toruniu
  • Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu
  • Uniwersytet Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie
  • Uniwersytet Mikołaja Kopernika
  • Uniwersytet w Białymstoku
  • Uniwersytet Warszawski
  • Wojewódzka Biblioteka Publiczna - Książnica Kopernikańska
  • Wyższe Seminarium Duchowne w Pelplinie / Wydawnictwo Diecezjalne „Bernardinum" w Pelplinie

© 2021- Nicolaus Copernicus University Accessibility statement Shop