MARKETINGOWE PUBLIC RELATIONS
DOI:
https://doi.org/10.12775/AUNC_ZARZ.2015.015Słowa kluczowe
public relations, marketingowe public relationsAbstrakt
Na wstępie zaprezentowana zostanie charakterystyka public relations w klasycznym ujęciu, tj. wykorzystywanego w celach informacyjnych. Następnie przedstawiona zostanie kategoria komunikowania stosowanego w celach perswazyjnych i zjawisko marketingowego public relations (MPR). Podkreślone zostaną również różnice pomiędzy public relations jako działalnością stricte informacyjną, a jego marketingową wersją, wykorzystywaną m.in. w celu wywierania wpływu na konsumenta oraz różnice pomiędzy public relations i reklamą. W końcowej części opracowania zwrócona zostanie uwaga na wzrastającą rolę marketingowego public relations.Bibliografia
Cenker E. M., (2000), Public Relations, Wydawnictwo WSB, Poznań.
Cialdini R., (2001), Wywieranie wpływu na ludzi, Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, Gdańsk.
Dobek-Ostrowska B., (2007), Komunikowanie polityczne i publiczne, PWN, Warszawa.
Gancarz B., (red.) (2009), Ten wredny PR 2009. Jak Public Relations zmieniło Polskę, Helion, Gliwice.
Goban Klas T. (1997), Public relations czyli promocja reputacji, Business Press, Warszawa.
Gregory A., (red.) (2005), Skuteczne techniki PR, Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, Gdańsk.
Kaznowski D., (2007), Nowy marketing w internecie, Difin, Warszawa.
Kotler P., (1994), Marketing, Gebethner & S-ka, Warszawa.
Kowalska E., Kowalski M. (red.) (2010), Reklama w społeczeństwie informacyjnym, Maternus Media, Tychy.
Laermer R., Prichinello M., (2004), Public Relations, Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, Gdańsk.
Levinson J. C. (1998), Marketing partyzancki, PWE, Warszawa.
Okonek P., (2009), e-PR czyli jak skutecznie prowadzić PR w sieci, PARP Warszawa.
Olędzki J., (2006), Public relations w komunikacji społecznej, [w:] Tworzydło T., Olędzki J. (red.), Public Relations. Znaczenie społeczne i kierunki rozwoju, PWN, Warszawa.
Parkes A. (2013), Public Relations – zagadnienia etyczne, w: Sułkowski Ł., Ignatowski G. (red.) Etyka w służbie biznesu, Studia i Monografie Nr 44, Wydawnictwo SAN.
Sternberg E., (1998), Czysty biznes. Etyka biznesu w działaniu, PWN, Warszawa.
Sznajder A., (2000), Marketing wirtualny, Oficyna Ekonomiczna, Dom Wydawniczy ABC, Kraków.
Szymańska A., (2005), PR w systemie zintegrowanej komunikacji marketingowej, UNIMEX, Wrocław.
Tworzydło D., Olędzki J., (2008), Public relations – biała czy czarna magia zarządzania, PWN, Warszawa.
Wójcik K., (1997), Public Relations od A do Z, tom I i II, Agencja Wydawnicza Placet.
https://amandawaymire.wordpress.com/marketing-concept/advertising-and-public-relations/ [22.05.2015].
http://blogiceo.nq.pl/the-immortals/moduly-kursu/modul-3/ [20.05.2015].
https://lilwoggy.files.wordpress.com/2010/03/marketing-pr-diagram1.jpg [22.05.2015].
http://sjp.pwn.pl/sjp/perswazja;2571293 [22.05.2015].
https://www.akademiaparp.gov.pl/pigulka-wiedzy/414/reklama-a-public-relations-czym-sie-roznia [22.05.2015].
http://www.gmazurek.com/download/public/zajecia2.pdf [19.05.2015].
Pobrania
Opublikowane
Jak cytować
Numer
Dział
Statystyki
Liczba wyświetleń i pobrań: 3459
Liczba cytowań: 0