Przejdź do sekcji głównej Przejdź do głównego menu Przejdź do stopki
  • Zarejestruj
  • Zaloguj
  • Język
    • English
    • Język Polski
  • Menu
  • Strona domowa
  • Aktualny numer
  • Archiwum
  • Ogłoszenia
  • O czasopiśmie
    • O czasopiśmie
    • Przesyłanie tekstów
    • Zespół redakcyjny
    • Rada Programowa
    • Lista recenzentów
    • Polityka prywatności
    • Kontakt
  • Zarejestruj
  • Zaloguj
  • Język:
  • English
  • Język Polski

Acta Universitatis Nicolai Copernici. Zarządzanie

MARKETINGOWE PUBLIC RELATIONS
  • Strona domowa
  • /
  • MARKETINGOWE PUBLIC RELATIONS
  1. Strona domowa /
  2. Archiwum /
  3. Tom 42 Nr 1 (2015) /
  4. Artykuły

MARKETINGOWE PUBLIC RELATIONS

Autor

  • Aneta Parkes Społeczna Akademia Nauk

DOI:

https://doi.org/10.12775/AUNC_ZARZ.2015.015

Słowa kluczowe

public relations, marketingowe public relations

Abstrakt

Na wstępie zaprezentowana zostanie charakterystyka public relations w klasycznym ujęciu, tj. wykorzystywanego w celach informacyjnych. Następnie przedstawiona zostanie kategoria komunikowania stosowanego w celach perswazyjnych i zjawisko marketingowego public relations (MPR). Podkreślone zostaną również różnice pomiędzy public relations jako działalnością stricte informacyjną, a jego marketingową wersją, wykorzystywaną m.in. w celu wywierania wpływu na konsumenta oraz różnice pomiędzy public relations i reklamą. W końcowej części opracowania zwrócona zostanie uwaga na wzrastającą rolę marketingowego public relations.

Bibliografia

Cenker E. M., (2000), Public Relations, Wydawnictwo WSB, Poznań.

Cialdini R., (2001), Wywieranie wpływu na ludzi, Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, Gdańsk.

Dobek-Ostrowska B., (2007), Komunikowanie polityczne i publiczne, PWN, Warszawa.

Gancarz B., (red.) (2009), Ten wredny PR 2009. Jak Public Relations zmieniło Polskę, Helion, Gliwice.

Goban Klas T. (1997), Public relations czyli promocja reputacji, Business Press, Warszawa.

Gregory A., (red.) (2005), Skuteczne techniki PR, Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, Gdańsk.

Kaznowski D., (2007), Nowy marketing w internecie, Difin, Warszawa.

Kotler P., (1994), Marketing, Gebethner & S-ka, Warszawa.

Kowalska E., Kowalski M. (red.) (2010), Reklama w społeczeństwie informacyjnym, Maternus Media, Tychy.

Laermer R., Prichinello M., (2004), Public Relations, Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, Gdańsk.

Levinson J. C. (1998), Marketing partyzancki, PWE, Warszawa.

Okonek P., (2009), e-PR czyli jak skutecznie prowadzić PR w sieci, PARP Warszawa.

Olędzki J., (2006), Public relations w komunikacji społecznej, [w:] Tworzydło T., Olędzki J. (red.), Public Relations. Znaczenie społeczne i kierunki rozwoju, PWN, Warszawa.

Parkes A. (2013), Public Relations – zagadnienia etyczne, w: Sułkowski Ł., Ignatowski G. (red.) Etyka w służbie biznesu, Studia i Monografie Nr 44, Wydawnictwo SAN.

Sternberg E., (1998), Czysty biznes. Etyka biznesu w działaniu, PWN, Warszawa.

Sznajder A., (2000), Marketing wirtualny, Oficyna Ekonomiczna, Dom Wydawniczy ABC, Kraków.

Szymańska A., (2005), PR w systemie zintegrowanej komunikacji marketingowej, UNIMEX, Wrocław.

Tworzydło D., Olędzki J., (2008), Public relations – biała czy czarna magia zarządzania, PWN, Warszawa.

Wójcik K., (1997), Public Relations od A do Z, tom I i II, Agencja Wydawnicza Placet.

https://amandawaymire.wordpress.com/marketing-concept/advertising-and-public-relations/ [22.05.2015].

http://blogiceo.nq.pl/the-immortals/moduly-kursu/modul-3/ [20.05.2015].

https://lilwoggy.files.wordpress.com/2010/03/marketing-pr-diagram1.jpg [22.05.2015].

http://sjp.pwn.pl/sjp/perswazja;2571293 [22.05.2015].

https://www.akademiaparp.gov.pl/pigulka-wiedzy/414/reklama-a-public-relations-czym-sie-roznia [22.05.2015].

http://www.gmazurek.com/download/public/zajecia2.pdf [19.05.2015].

Acta Universitatis Nicolai Copernici. Zarządzanie

Pobrania

  • PDF

Opublikowane

2015-08-01

Jak cytować

Parkes, Aneta. 2015. „MARKETINGOWE PUBLIC RELATIONS”. Acta Universitatis Nicolai Copernici. Zarządzanie 42 (1):197-211. https://doi.org/10.12775/AUNC_ZARZ.2015.015.
  • PN-ISO 690 (Polski)
  • ACM
  • ACS
  • APA
  • ABNT
  • Chicago
  • Harvard
  • IEEE
  • MLA
  • Turabian
  • Vancouver
Pobierz cytowania
  • Endnote/Zotero/Mendeley (RIS)
  • BibTeX

Numer

Tom 42 Nr 1 (2015)

Dział

Artykuły

Statystyki

Liczba wyświetleń i pobrań: 4125
Liczba cytowań: 0

Crossref
Scopus
Google Scholar
Europe PMC

Wyszukiwanie

Wyszukiwanie

Przeglądaj

  • Indeks autorów
  • Lista archiwalnych numerów

Użytkownik

Użytkownik

Aktualny numer

  • Logo Atom
  • Logo RSS2
  • Logo RSS1

Informacje

  • dla czytelników
  • dla autorów
  • dla bibliotekarzy

Newsletter

Zapisz się Wypisz się

Język / Language

  • English
  • Język Polski

Tagi

Szukaj przy pomocy tagu:

public relations, marketingowe public relations
W górę

Akademicka Platforma Czasopism

Najlepsze czasopisma naukowe i akademickie w jednym miejscu

apcz.umk.pl

Partnerzy platformy czasopism

  • Akademia Ignatianum w Krakowie
  • Akademickie Towarzystwo Andragogiczne
  • Fundacja Copernicus na rzecz Rozwoju Badań Naukowych
  • Instytut Historii im. Tadeusza Manteuffla Polskiej Akademii Nauk
  • Instytut Kultur Śródziemnomorskich i Orientalnych PAN
  • Instytut Tomistyczny
  • Karmelitański Instytut Duchowości w Krakowie
  • Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego
  • Państwowa Akademia Nauk Stosowanych w Krośnie
  • Państwowa Akademia Nauk Stosowanych we Włocławku
  • Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa im. Stanisława Pigonia w Krośnie
  • Polska Fundacja Przemysłu Kosmicznego
  • Polskie Towarzystwo Ekonomiczne
  • Polskie Towarzystwo Ludoznawcze
  • Towarzystwo Miłośników Torunia
  • Towarzystwo Naukowe w Toruniu
  • Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu
  • Uniwersytet Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie
  • Uniwersytet Mikołaja Kopernika
  • Uniwersytet w Białymstoku
  • Uniwersytet Warszawski
  • Wojewódzka Biblioteka Publiczna - Książnica Kopernikańska
  • Wyższe Seminarium Duchowne w Pelplinie / Wydawnictwo Diecezjalne „Bernardinum" w Pelplinie

© 2021- Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu Deklaracja dostępności Sklep wydawnictwa