Przejdź do sekcji głównej Przejdź do głównego menu Przejdź do stopki
  • Zarejestruj
  • Zaloguj
  • Język
    • English
    • Język Polski
  • Menu
  • Strona domowa
  • Aktualny numer
  • Archiwum
  • Ogłoszenia
  • O czasopiśmie
    • O czasopiśmie
    • Przesyłanie tekstów
    • Zespół redakcyjny
    • Rada Programowa
    • Lista recenzentów
    • Polityka prywatności
    • Kontakt
  • Zarejestruj
  • Zaloguj
  • Język:
  • English
  • Język Polski

Acta Universitatis Nicolai Copernici. Zarządzanie

Wpływ wsparcia udzielanego małym przedsiębiorstwom na kształtowanie ich modelu biznesu
  • Strona domowa
  • /
  • Wpływ wsparcia udzielanego małym przedsiębiorstwom na kształtowanie ich modelu biznesu
  1. Strona domowa /
  2. Archiwum /
  3. Tom 41 Nr 2 (2014) /
  4. Artykuły

Wpływ wsparcia udzielanego małym przedsiębiorstwom na kształtowanie ich modelu biznesu

Autor

  • Marian Oliński Katedra Organizacji i Zarządzania Wydział Nauk Ekonomicznych Uniwersytet Warmińsko-Mazurski

DOI:

https://doi.org/10.12775/AUNC_ZARZ.2014.016

Słowa kluczowe

model biznesu, małe przedsiębiorstwo

Abstrakt

Badanie efektów, jakie przynosi wsparcie udzielane małym przedsiębiorstwom, jest obecnie jednym z głównych obszarów badawczych, zarówno teoretyków, jak i praktyków zajmujących się tym segmentem gospodarki. Jednym ze sposób badania tych efektów, może być identyfikacja zmian, jakie dane wsparcie wywiera na kształt modelu biznesu wspieranego przedsiębiorstwa. W niniejszym artykule zaprezentowano takie podejście – badano, jakie elementy składowe modeli biznesowych badanych przedsiębiorstw zostaną zmodyfikowane, oceniając tym samym istotność otrzymanego wsparcia. 

Bibliografia

Afuach A., Tucci Ch.L. (2003), Biznes internetowy. Strategie i modele, Oficyna Ekonomiczna, Kraków.

Amit R., Zott C. (2010), Business Model Design: An Activity System Perspective. Long Range Planning, Vol. 22.

Applegate L.M., (2000), E-business models: ma king sense of the internet business landscape, w: G. Dickson, G. DeSanctis (red.), Information Technology and the Future Enterprise, New Models for managers, Prentice-Hall, Nowy York.

Boulton R., Libert B., Samek S., (2001), Odczytując kod wartości, WIG-Press, Warszawa.

Brzóska J., (2007), Modele strategiczne przedsiębiorstw energetycznych, Wydawnictwo Politechniki Śląskiej, Gliwice.

Chesbrough H., (2010), Business Model Innovation: Opportunities and Barriers. Long Range Planning, Vol. 43.

Cyfert S., Krzakiewicz K. (2011), Wykorzystanie koncepcji modeli biznesu w zasobowej teorii firmy, w: R. Krupski (red.), Rozwój szkoły zasobowej zarządzania strategicznego. Wałbrzych: Prace Naukowe Wałbrzyskiej Wyższej Szkoły Zarządzania i Przedsiębiorczości.

Falencikowski T., (2012), Model biznesu dla Polski współczesnym wyzwaniem gospodarczym, Studia i Prace Kolegium Zarządzania i Finansów, Zeszyt naukowy 115, Szkoła Główna Handlowa w Warszawie.

Falencikowski T., (2013), Spójność modelu biznesu, CeDeWu, Warszawa.

Gancarczyk M., (2010), Wsparcie publiczne dla MSP, Wydawnictwo C.H. Beck, Warszawa.

Gołębiowski T., Dudzik T.M., Lewandowska M., Witek-Hajduk M., (2008), Modele biznesu polskich przedsiębiorstw, Szkoła Główna handlowa w Warszawie, Warszawa.

Obłój K., (2010), Pasja i dyscyplina strategii. Jak z marzeń i decyzji zbudować sukces firmy?, Wydawnictwo Poltext, Warszawa.

Osterwalder A., Pigneur Y., (2002), An e-Bussines Model Ontology for Modeling e-Business. Słowenia:15th Bled electronic commerce conference.

Osterwalder A., Pigneur Y., Tucci C.L., (2005), Clarifying Business Models: Origins, Present, and Future of the Concept, Communications of the Association for Information Systems, Volume 16.

Osterwalder A., Pigneur Y., (2012), Tworzenie modeli biznesowych. Podręcznik wizjonera, Wydawnictwo Helion, Gliwice.

Porter M.E., (1985), Competitive Advantage: Creating and Sustaining Superior Performance, The Free Press, Nowy York.

Rokita J., (2005), Zarządzanie strategiczne. Tworzenie i utrzymywanie przewagi konkurencyjnej, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa.

Stankiewicz M.J., (2005), Konkurencyjność przedsiębiorstwa. Budowanie konkurencyjności przedsiębiorstwa w warunkach globalizacji, TNOiK, Toruń.

Teece D.J. (2010), Business Models, Business Strategy and Innovation. Long Range Planning, Vol. 43.

Timmers P., (1998), Business models for electronic markets, Electronic Market, Tom 8 nr 2.

Wikström K., Artto K., Kujala J., Söderlund J. (2010), Business models in project business, International Journal of Project Management, Vol. 28.

Wit de B., Meyer R., (2007), Synteza strategii. Tworzenie przewagi konkurencyjnej przez tworzenie paradoksów, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa.

Wolański R., (2004), Realizacja polityki budżetowej w Polsce w kontekście wspierania rozwoju małych i średnich przedsiębiorstw, w: M. Piałucha (red.), Wspieranie działalności małych i średnich przedsiębiorstw, Zeszyt Naukowy nr 15 Wyższej Szkoły Zarządzania „Edukacja” we Wrocławiu, Wrocław.

Acta Universitatis Nicolai Copernici. Zarządzanie

Pobrania

  • PDF

Opublikowane

2015-05-01

Jak cytować

Oliński, Marian. 2015. „Wpływ Wsparcia Udzielanego małym przedsiębiorstwom Na kształtowanie Ich Modelu Biznesu”. Acta Universitatis Nicolai Copernici. Zarządzanie 41 (2):51-62. https://doi.org/10.12775/AUNC_ZARZ.2014.016.
  • PN-ISO 690 (Polski)
  • ACM
  • ACS
  • APA
  • ABNT
  • Chicago
  • Harvard
  • IEEE
  • MLA
  • Turabian
  • Vancouver
Pobierz cytowania
  • Endnote/Zotero/Mendeley (RIS)
  • BibTeX

Numer

Tom 41 Nr 2 (2014)

Dział

Artykuły

Statystyki

Liczba wyświetleń i pobrań: 410
Liczba cytowań: 0

Crossref
Scopus
Google Scholar
Europe PMC

Wyszukiwanie

Wyszukiwanie

Przeglądaj

  • Indeks autorów
  • Lista archiwalnych numerów

Użytkownik

Użytkownik

Aktualny numer

  • Logo Atom
  • Logo RSS2
  • Logo RSS1

Informacje

  • dla czytelników
  • dla autorów
  • dla bibliotekarzy

Newsletter

Zapisz się Wypisz się

Język / Language

  • English
  • Język Polski

Tagi

Szukaj przy pomocy tagu:

model biznesu, małe przedsiębiorstwo
W górę

Akademicka Platforma Czasopism

Najlepsze czasopisma naukowe i akademickie w jednym miejscu

apcz.umk.pl

Partnerzy platformy czasopism

  • Akademia Ignatianum w Krakowie
  • Akademickie Towarzystwo Andragogiczne
  • Fundacja Copernicus na rzecz Rozwoju Badań Naukowych
  • Instytut Historii im. Tadeusza Manteuffla Polskiej Akademii Nauk
  • Instytut Kultur Śródziemnomorskich i Orientalnych PAN
  • Instytut Tomistyczny
  • Karmelitański Instytut Duchowości w Krakowie
  • Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego
  • Państwowa Akademia Nauk Stosowanych w Krośnie
  • Państwowa Akademia Nauk Stosowanych we Włocławku
  • Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa im. Stanisława Pigonia w Krośnie
  • Polska Fundacja Przemysłu Kosmicznego
  • Polskie Towarzystwo Ekonomiczne
  • Polskie Towarzystwo Ludoznawcze
  • Towarzystwo Miłośników Torunia
  • Towarzystwo Naukowe w Toruniu
  • Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu
  • Uniwersytet Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie
  • Uniwersytet Mikołaja Kopernika
  • Uniwersytet w Białymstoku
  • Uniwersytet Warszawski
  • Wojewódzka Biblioteka Publiczna - Książnica Kopernikańska
  • Wyższe Seminarium Duchowne w Pelplinie / Wydawnictwo Diecezjalne „Bernardinum" w Pelplinie

© 2021- Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu Deklaracja dostępności Sklep wydawnictwa