Skip to main content Skip to main navigation menu Skip to site footer
  • Register
  • Login
  • Language
    • English
    • Język Polski
  • Menu
  • Home
  • Current
  • Archives
  • Announcements
  • About
    • About the Journal
    • Submissions
    • Editorial Team
    • Editorial Board
    • List of Reviewers
    • Privacy Statement
    • Contact
  • Register
  • Login
  • Language:
  • English
  • Język Polski

Acta Universitatis Nicolai Copernici. Management

The importance of the brand determinant among polish consumers based on the example kujawsko-pomorskie province
  • Home
  • /
  • The importance of the brand determinant among polish consumers based on the example kujawsko-pomorskie province
  1. Home /
  2. Archives /
  3. Vol. 40 (2013) /
  4. Articles

The importance of the brand determinant among polish consumers based on the example kujawsko-pomorskie province

Authors

  • Katarzyna Liczmańska Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu, Wydział Nauk Ekonomicznych i Zarządzania, Katedra Zarządzania Przedsiębiorstwem, ul. Gagarina 13a, 87-100 Toruń http://orcid.org/0000-0001-6548-055X
  • Agnieszka Wiśniewska Wyższa Szkoła Promocji, Instytut Reklamy, Aleje Jerozolimskie 44, 00-024 Warszawa

DOI:

https://doi.org/10.12775/AUNC_ZARZ.2013.006

Keywords

brand, purchasing decisions, determinants of shopping, purchasing behavior

Abstract

In conditions of severe market competition and the overwhelming wealth of products that the customer becomes the most important. A key element in the creation of enterprise marketing strategy is knowledge of the behavior problems of buyers.

The goal of empirical studies covering a population voivodship kujawsko-pomorskie province was to determine the impact of each factor on the purchasing decisions of consumers.

In the article the authors show the importance of the brand compared to other determinants of purchase. The research was conducted among residents kujawsko-pomorskie province. Were implemented during the period April – June 2012, a research technique used was interviewed by questionnaires. For the analysis of the final enrolled 535 questionnaires.

References

Albert N., Merunka D., (2013), The role of brand love in consumer-brand relationships, „Journal of Consumer Marketing”, Vol. 30 Iss: 3, DOI: http://dx.doi.org/10.1108/07363761311328928

Batra R., Ahuvia A. C., Bagozzi R., (2012), Brand love, „Journal of Marketing”,

Vol. 76, No. 2, DOI: http://dx.doi.org/10.1509/jm.09.0339

Bergkvist L., Bech-Larsen T., (2010), Two studies of consequences and actionable antecedents of brand love, „Brand Management”, Vol. 17, No. 7, DOI: http://dx.doi.org/10.1057/bm.2010.6

Christodoulides G., de Chernatony L., (2010), Consumer-based brand equity conceptualisation and measurement, „International Journal of Market Research”, Vol. 52, No. 1, DOI: http://dx.doi.org/10.2501/S1470785310201053

Górska-Warsewicz H., (2013), Zachowania konsumentów wobec marek w sytuacjach kryzysowych, [w:] Problemy Zarządzania, vol. 11, nr 1(40), t. 1, Wydawnictwo Naukowe Wydziału Zarządzania Uniwersytetu Warszawskiego, Warszawa, DOI: http://dx.doi.org/10.7172/1644-9584.40.9

Haig M., (2006), Porażki marek. Największe wpadki rekinów biznesu, DW Bellona, Warszawa.

Karczewska M., (2010), Determinanty zachowań konsumenckich na rynku, Materiały Krakowskiej Konferencji Młodych Uczonych, Sympozja i Konferencje KKMU nr 5, Kraków.

Kozłowska A., (2011), Reklama. Techniki perswazyjne, Oficyna Wydawnicza SGH w Warszawie, Warszawa.

Leone R. P., Rao V. R., Keller K. L., Luo A. M., McAlister L., Srivastava R., (2006), Linking brand equity to customer equity, „Journal of Service Research”, Vol. 9, No. 2, DOI: http://dx.doi.org/10.1177/1094670506293563

Liczmańska K., (2011), Marka jako narzędzie komunikacji marketingowej w warunkach zakazu reklamy publicznej na przykładzie sektora alkoholi wysokoprocentowych, Zeszyty Naukowe nr 209, Z. Waśkowski (red.), Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu, Poznań.

Liczmańska K., (2012), Silna marka jako kluczowy instrument budowania przewagi konkurencyjnej w sektorze alkoholi wysokoprocentowych, [w:] Marketing przyszłości. Trendy. Strategie. Instrumenty, Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego nr 710, Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego, Szczecin.

Liczmańska K., (2008), Silna marka jako źródło przewagi konkurencyjnej w momencie zakupu, „Roczniki Ekonomiczne Kujawsko-Pomorskiej Szkoły Wyższej w Bydgoszczy”, Wydawnictwo Kujawsko-Pomorskiej Szkoły Wyższej, Bydgoszcz.

MacCraken G., (1989), Who is the celebrity endorser? Cultural foundations of the endorsement process, „Journal of Consumer Research”, Vol. 16, DOI: http://dx.doi.org/10.1086/209217

Merrilees B., Miller D. (2008), Principles of corporate rebranding, „European Journal of Marketing”, Vol. 42, No. 5/6, DOI: http://dx.doi.org/10.1108/03090560810862499

Simon C. J., Sullivan N. W., (1993), The measurement and determinants of brand equity: a financial approach, „Marketing Science”, Vol. 12, No. November, DOI: http://dx.doi.org/10.1287/mksc.12.1.28

Sudolska A., (2011), Zarządzanie doświadczeniami klientów, jako kluczowy czynnik w procesie budowania ich lojalności, Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego nr 660, Ekonomiczne Problemy Usług nr 72, Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego, Szczecin.

Vraneševic T., Stancec R., (2003), The effect of the brand on perceived quality of food products, „British Food Journal”, Vol. 105, Iss: 11, DOI: http://dx.doi.org/10.1108/00070700310511609

Wiśniewska A., (2005), Czynniki decydujące o wrażliwości konsumentów na markę, [w:] A. Grzegorczyk (red.), Instrumenty kształtowania wizerunku marki, Wyższa Szkoła Promocji, Warszawa.

Wiśniewska A., (2012), Mechanizmy oddziaływania wizerunku marki na zachowania konsumentów, AUNC Zarządzanie XXXIX, Wydawnictwo Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu, Toruń, DOI: http://dx.doi.org/10.12775/AUNC_ZARZ.2012.013

Wiśniewska A. (red.), (2009), Zarządzanie relacjami z klientami, Wyższa Szkoła Promocji, Warszawa.

Acta Universitatis Nicolai Copernici. Management

Downloads

  • PDF (Język Polski)

Published

2014-02-21

How to Cite

Liczmańska, Katarzyna, and Agnieszka Wiśniewska. 2014. “The Importance of the Brand Determinant Among Polish Consumers Based on the Example Kujawsko-Pomorskie Province”. Acta Universitatis Nicolai Copernici. Management 40 (February):71-83. https://doi.org/10.12775/AUNC_ZARZ.2013.006.
  • ACM
  • ACS
  • APA
  • ABNT
  • Chicago
  • Harvard
  • IEEE
  • MLA
  • Turabian
  • Vancouver
Download Citation
  • Endnote/Zotero/Mendeley (RIS)
  • BibTeX

Issue

Vol. 40 (2013)

Section

Articles

Stats

Number of views and downloads: 1084
Number of citations: 0

Crossref
Scopus
Google Scholar
Europe PMC

Search

Search

Browse

  • Browse Author Index
  • Issue archive

User

User

Current Issue

  • Atom logo
  • RSS2 logo
  • RSS1 logo

Information

  • For Readers
  • For Authors
  • For Librarians

Newsletter

Subscribe Unsubscribe

Language

  • English
  • Język Polski

Tags

Search using one of provided tags:

brand, purchasing decisions, determinants of shopping, purchasing behavior
Up

Akademicka Platforma Czasopism

Najlepsze czasopisma naukowe i akademickie w jednym miejscu

apcz.umk.pl

Partners

  • Akademia Ignatianum w Krakowie
  • Akademickie Towarzystwo Andragogiczne
  • Fundacja Copernicus na rzecz Rozwoju Badań Naukowych
  • Instytut Historii im. Tadeusza Manteuffla Polskiej Akademii Nauk
  • Instytut Kultur Śródziemnomorskich i Orientalnych PAN
  • Instytut Tomistyczny
  • Karmelitański Instytut Duchowości w Krakowie
  • Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego
  • Państwowa Akademia Nauk Stosowanych w Krośnie
  • Państwowa Akademia Nauk Stosowanych we Włocławku
  • Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa im. Stanisława Pigonia w Krośnie
  • Polska Fundacja Przemysłu Kosmicznego
  • Polskie Towarzystwo Ekonomiczne
  • Polskie Towarzystwo Ludoznawcze
  • Towarzystwo Miłośników Torunia
  • Towarzystwo Naukowe w Toruniu
  • Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu
  • Uniwersytet Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie
  • Uniwersytet Mikołaja Kopernika
  • Uniwersytet w Białymstoku
  • Uniwersytet Warszawski
  • Wojewódzka Biblioteka Publiczna - Książnica Kopernikańska
  • Wyższe Seminarium Duchowne w Pelplinie / Wydawnictwo Diecezjalne „Bernardinum" w Pelplinie

© 2021- Nicolaus Copernicus University Accessibility statement Shop