Przejdź do sekcji głównej Przejdź do głównego menu Przejdź do stopki
  • Zarejestruj
  • Zaloguj
  • Język
    • English
    • Język Polski
  • Menu
  • Strona domowa
  • Aktualny numer
  • Archiwum
  • Ogłoszenia
  • O czasopiśmie
    • O czasopiśmie
    • Przesyłanie tekstów
    • Zespół redakcyjny
    • Rada Programowa
    • Lista recenzentów
    • Polityka prywatności
    • Kontakt
  • Zarejestruj
  • Zaloguj
  • Język:
  • English
  • Język Polski

Acta Universitatis Nicolai Copernici. Zarządzanie

ROLA SPOŁECZNEJ ODPOWIEDZIALNOŚCI BIZNESU W PROCESIE PODEJMOWANIA DECYZJI PRZEZ KLIENTA BRANŻY ODZIEŻOWEJ
  • Strona domowa
  • /
  • ROLA SPOŁECZNEJ ODPOWIEDZIALNOŚCI BIZNESU W PROCESIE PODEJMOWANIA DECYZJI PRZEZ KLIENTA BRANŻY ODZIEŻOWEJ
  1. Strona domowa /
  2. Archiwum /
  3. Tom 48 Nr 2 (2021) /
  4. Artykuły

ROLA SPOŁECZNEJ ODPOWIEDZIALNOŚCI BIZNESU W PROCESIE PODEJMOWANIA DECYZJI PRZEZ KLIENTA BRANŻY ODZIEŻOWEJ

Autor

  • Natalia Winiaszewska Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu

DOI:

https://doi.org/10.12775/AUNC_ZARZ.2021.02.004

Słowa kluczowe

proces decyzyjny, społeczna odpowiedzialność biznesu, inicjatywy CSR, branża odzieżowa

Abstrakt

Klienci coraz bardziej zaangażowani w działania społecznie odpowiedzialne zwracają uwagę na marki, które nabywają. Artykuł dotyczy obszaru społecznej odpowiedzialności biznesu i wpływu tych działań realizowanych przez przedsiębiorstwa odzieżowe na proces decyzyjny klientów. Dążąc do realizacji celu badań, postawiono pięć pytań badawczych. Dla potrzeb realizacji celu przeprowadzono badanie ankietowe wśród klientów produktów odzieżowych. Wnioski płynące z przeprowadzonego badania wskazują, że działania z zakresu społecznej odpowiedzialności biznesu wpływają pozytywnie nie tylko na proces zakupowy klienta, ale również na jego odgórną satysfakcję.

Bibliografia

Buczkowski B., Dorożyński T., Kuna-Marszałek A., Wieloch J., Społeczna odpowiedzialność biznesu. Studia przypadków firm międzynarodowych, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź, 2016.

Foxall G. R., Goldsmith R. E., Psychologia konsumenta dla menedżera marketingu, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa, 1998.

Furmańska-Maruszak, A., Sudolska, A. Relacje z pracownikami jako obszar wdrażania CSR, Organizacja i Kierowanie, nr 2, 2017, s. 253-267.

Garbarski L., Zachowania nabywców, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa, 1998.

Grigsby M., Marketing analytics, Jak skutecznie korzystać ze statystyk, analiz, modeli i big data w marketingu, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa, 2019.

Hąbek P., Pawłowska E., Społeczna odpowiedzialność organizacji a kompetencje menedżerów, „Przegląd Organizacji” 2009, nr 2.

https://sjp.pwn.pl/slowniki/odpowiedzialno%C5%9B%C4%87.html.

Kubisa-Ślipko A., Słownik języka polskiego, Wydawnictwo Językowe Aneks, Wałbrzych, 2006.

Kuraszko I., Nowa komunikacja społeczna wyzwaniem odpowiedzialnego biznesu, Difin SA, Warszawa, 2010.

Liczmańska K. Strategie marek produktowych na rynku FMCG. Toruń: Wydawnictwo Naukowe UMK, 2016.

Liczmańska-Kopcewicz, K., Pypłacz, P., Wiśniewska, A. Resonance of Investments in Renewable Energy Sources in Industrial Enterprises in the Food Industry. Energies 2020, 13, 4285.

Liczmańska-Kopcewicz, K., Wiśniewska, A. The Importance of Cooperation with Customers for Innovative Results of Enterprises in the FMCG Sector - the Perspective of the Industry 4.0 Concept, Vision 2025: Education Excellence and Management of Innovations through Sustainable Economic Competitive Advantage, 34rd International Business Information Management, 2019, 13325-13338.

Mruk H., Pilarczyk B., Sławińska M., Marketing. Koncepcje – Strategie – Trendy, Wyd. Uniwersytetu Ekonomicznego, Poznań, 2012.

Remlein R., Społecznie odpowiedzialne inwestycje w sprawozdawczości przedsiębiorstw, Wydawnictwo UEP, Poznań, 2019.

Rojek-Nowosielska M., Kształtowanie społecznej odpowiedzialności przedsiębiorstw, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej im. Oskara Langego we Wrocławiu, Wrocław, 2006.

Rudnicki L., Zachowania konsumentów na rynku, PWE, Warszawa 2012.

Sudolska A., Zarządzanie doświadczeniami klientów jako kluczowy czynnik w procesie budowania ich lojalności, Ekonomiczne Problemy Usług, nr 72, 2011, 275-284.

Sudolska, A., Drabkowska-Skarba, M., Łapińska, J., Kędzielawski, G., Dziuba, R. Exploring corporate social responsibility practices in the clothing industry: The case of Polish and British companies, Fibres & Textiles in Eastern Europe, 28, 1(139), 2020, s. 14-19.

Uziębło A., Społeczna odpowiedzialność biznesu, podatki, inwestycje, Prace Naukowe Wyższej Szkoły Bankowej w Gdańsku, Wydanie I, Warszawa, 2015.

Wiśniewska, A., Karasiewicz, G. Effects of Young-Adults’ Loyalty on Their Behavior Towards Brand-A Comparative Analysis of Consumer Groups with Different Levels of Innovative Potential, Proceedings of the International Business Information Management Association Conference, IBIMA 2020, Education Excellence and Innovation Management: A 2025 Vision to Sustain Economic Development during Global Challen, International Business Information Management Association, 2020, 9292-9302.

Wiśniewska, A., Liczmańska-Kopcewicz, K. Components of the loyalty attitudes as antecedents of young adults' potential for innovation process on the example of Polish cosmetics market, Proceedings of the 33rd International Business Information Management Association Conference, IBIMA 2019: Education Excellence and Innovation Management through Vision 2020, International Business Information Management Association, 2019, 9583-9593.

Żemigała M., Społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstwa, Wolters Kluwer Polska, Kraków, 2007.

Acta Universitatis Nicolai Copernici. Zarządzanie

Pobrania

  • PDF

Opublikowane

2021-12-16

Jak cytować

Winiaszewska, Natalia. 2021. „ROLA SPOŁECZNEJ ODPOWIEDZIALNOŚCI BIZNESU W PROCESIE PODEJMOWANIA DECYZJI PRZEZ KLIENTA BRANŻY ODZIEŻOWEJ”. Acta Universitatis Nicolai Copernici. Zarządzanie 48 (2):43-58. https://doi.org/10.12775/AUNC_ZARZ.2021.02.004.
  • PN-ISO 690 (Polski)
  • ACM
  • ACS
  • APA
  • ABNT
  • Chicago
  • Harvard
  • IEEE
  • MLA
  • Turabian
  • Vancouver
Pobierz cytowania
  • Endnote/Zotero/Mendeley (RIS)
  • BibTeX

Numer

Tom 48 Nr 2 (2021)

Dział

Artykuły

Licencja

Creative Commons License

Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Bez utworów zależnych 4.0 Międzynarodowe.

Statystyki

Liczba wyświetleń i pobrań: 1202
Liczba cytowań: 0

Crossref
Scopus
Google Scholar
Europe PMC

Wyszukiwanie

Wyszukiwanie

Przeglądaj

  • Indeks autorów
  • Lista archiwalnych numerów

Użytkownik

Użytkownik

Aktualny numer

  • Logo Atom
  • Logo RSS2
  • Logo RSS1

Informacje

  • dla czytelników
  • dla autorów
  • dla bibliotekarzy

Newsletter

Zapisz się Wypisz się

Język / Language

  • English
  • Język Polski

Tagi

Szukaj przy pomocy tagu:

proces decyzyjny, społeczna odpowiedzialność biznesu, inicjatywy CSR, branża odzieżowa
W górę

Akademicka Platforma Czasopism

Najlepsze czasopisma naukowe i akademickie w jednym miejscu

apcz.umk.pl

Partnerzy platformy czasopism

  • Akademia Ignatianum w Krakowie
  • Akademickie Towarzystwo Andragogiczne
  • Fundacja Copernicus na rzecz Rozwoju Badań Naukowych
  • Instytut Historii im. Tadeusza Manteuffla Polskiej Akademii Nauk
  • Instytut Kultur Śródziemnomorskich i Orientalnych PAN
  • Instytut Tomistyczny
  • Karmelitański Instytut Duchowości w Krakowie
  • Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego
  • Państwowa Akademia Nauk Stosowanych w Krośnie
  • Państwowa Akademia Nauk Stosowanych we Włocławku
  • Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa im. Stanisława Pigonia w Krośnie
  • Polska Fundacja Przemysłu Kosmicznego
  • Polskie Towarzystwo Ekonomiczne
  • Polskie Towarzystwo Ludoznawcze
  • Towarzystwo Miłośników Torunia
  • Towarzystwo Naukowe w Toruniu
  • Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu
  • Uniwersytet Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie
  • Uniwersytet Mikołaja Kopernika
  • Uniwersytet w Białymstoku
  • Uniwersytet Warszawski
  • Wojewódzka Biblioteka Publiczna - Książnica Kopernikańska
  • Wyższe Seminarium Duchowne w Pelplinie / Wydawnictwo Diecezjalne „Bernardinum" w Pelplinie

© 2021- Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu Deklaracja dostępności Sklep wydawnictwa