Skip to main content Skip to main navigation menu Skip to site footer
  • Register
  • Login
  • Language
    • English
    • Język Polski
  • Menu
  • Home
  • Current
  • Archives
  • Announcements
  • About
    • About the Journal
    • Submissions
    • Editorial Team
    • Editorial Board
    • List of Reviewers
    • Privacy Statement
    • Contact
  • Register
  • Login
  • Language:
  • English
  • Język Polski

Acta Universitatis Nicolai Copernici. Management

ROLA SPOŁECZNEJ ODPOWIEDZIALNOŚCI BIZNESU W PROCESIE PODEJMOWANIA DECYZJI PRZEZ KLIENTA BRANŻY ODZIEŻOWEJ
  • Home
  • /
  • ROLA SPOŁECZNEJ ODPOWIEDZIALNOŚCI BIZNESU W PROCESIE PODEJMOWANIA DECYZJI PRZEZ KLIENTA BRANŻY ODZIEŻOWEJ
  1. Home /
  2. Archives /
  3. Vol. 48 No. 2 (2021) /
  4. Articles

ROLA SPOŁECZNEJ ODPOWIEDZIALNOŚCI BIZNESU W PROCESIE PODEJMOWANIA DECYZJI PRZEZ KLIENTA BRANŻY ODZIEŻOWEJ

Authors

  • Natalia Winiaszewska Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu

DOI:

https://doi.org/10.12775/AUNC_ZARZ.2021.02.004

Keywords

proces decyzyjny, społeczna odpowiedzialność biznesu, inicjatywy CSR, branża odzieżowa

Abstract

Klienci coraz bardziej zaangażowani w działania społecznie odpowiedzialne zwracają uwagę na marki, które nabywają. Artykuł dotyczy obszaru społecznej odpowiedzialności biznesu i wpływu tych działań realizowanych przez przedsiębiorstwa odzieżowe na proces decyzyjny klientów. Dążąc do realizacji celu badań, postawiono pięć pytań badawczych. Dla potrzeb realizacji celu przeprowadzono badanie ankietowe wśród klientów produktów odzieżowych. Wnioski płynące z przeprowadzonego badania wskazują, że działania z zakresu społecznej odpowiedzialności biznesu wpływają pozytywnie nie tylko na proces zakupowy klienta, ale również na jego odgórną satysfakcję.

References

Buczkowski B., Dorożyński T., Kuna-Marszałek A., Wieloch J., Społeczna odpowiedzialność biznesu. Studia przypadków firm międzynarodowych, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź, 2016.

Foxall G. R., Goldsmith R. E., Psychologia konsumenta dla menedżera marketingu, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa, 1998.

Furmańska-Maruszak, A., Sudolska, A. Relacje z pracownikami jako obszar wdrażania CSR, Organizacja i Kierowanie, nr 2, 2017, s. 253-267.

Garbarski L., Zachowania nabywców, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa, 1998.

Grigsby M., Marketing analytics, Jak skutecznie korzystać ze statystyk, analiz, modeli i big data w marketingu, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa, 2019.

Hąbek P., Pawłowska E., Społeczna odpowiedzialność organizacji a kompetencje menedżerów, „Przegląd Organizacji” 2009, nr 2.

https://sjp.pwn.pl/slowniki/odpowiedzialno%C5%9B%C4%87.html.

Kubisa-Ślipko A., Słownik języka polskiego, Wydawnictwo Językowe Aneks, Wałbrzych, 2006.

Kuraszko I., Nowa komunikacja społeczna wyzwaniem odpowiedzialnego biznesu, Difin SA, Warszawa, 2010.

Liczmańska K. Strategie marek produktowych na rynku FMCG. Toruń: Wydawnictwo Naukowe UMK, 2016.

Liczmańska-Kopcewicz, K., Pypłacz, P., Wiśniewska, A. Resonance of Investments in Renewable Energy Sources in Industrial Enterprises in the Food Industry. Energies 2020, 13, 4285.

Liczmańska-Kopcewicz, K., Wiśniewska, A. The Importance of Cooperation with Customers for Innovative Results of Enterprises in the FMCG Sector - the Perspective of the Industry 4.0 Concept, Vision 2025: Education Excellence and Management of Innovations through Sustainable Economic Competitive Advantage, 34rd International Business Information Management, 2019, 13325-13338.

Mruk H., Pilarczyk B., Sławińska M., Marketing. Koncepcje – Strategie – Trendy, Wyd. Uniwersytetu Ekonomicznego, Poznań, 2012.

Remlein R., Społecznie odpowiedzialne inwestycje w sprawozdawczości przedsiębiorstw, Wydawnictwo UEP, Poznań, 2019.

Rojek-Nowosielska M., Kształtowanie społecznej odpowiedzialności przedsiębiorstw, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej im. Oskara Langego we Wrocławiu, Wrocław, 2006.

Rudnicki L., Zachowania konsumentów na rynku, PWE, Warszawa 2012.

Sudolska A., Zarządzanie doświadczeniami klientów jako kluczowy czynnik w procesie budowania ich lojalności, Ekonomiczne Problemy Usług, nr 72, 2011, 275-284.

Sudolska, A., Drabkowska-Skarba, M., Łapińska, J., Kędzielawski, G., Dziuba, R. Exploring corporate social responsibility practices in the clothing industry: The case of Polish and British companies, Fibres & Textiles in Eastern Europe, 28, 1(139), 2020, s. 14-19.

Uziębło A., Społeczna odpowiedzialność biznesu, podatki, inwestycje, Prace Naukowe Wyższej Szkoły Bankowej w Gdańsku, Wydanie I, Warszawa, 2015.

Wiśniewska, A., Karasiewicz, G. Effects of Young-Adults’ Loyalty on Their Behavior Towards Brand-A Comparative Analysis of Consumer Groups with Different Levels of Innovative Potential, Proceedings of the International Business Information Management Association Conference, IBIMA 2020, Education Excellence and Innovation Management: A 2025 Vision to Sustain Economic Development during Global Challen, International Business Information Management Association, 2020, 9292-9302.

Wiśniewska, A., Liczmańska-Kopcewicz, K. Components of the loyalty attitudes as antecedents of young adults' potential for innovation process on the example of Polish cosmetics market, Proceedings of the 33rd International Business Information Management Association Conference, IBIMA 2019: Education Excellence and Innovation Management through Vision 2020, International Business Information Management Association, 2019, 9583-9593.

Żemigała M., Społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstwa, Wolters Kluwer Polska, Kraków, 2007.

Acta Universitatis Nicolai Copernici. Management

Downloads

  • PDF (Język Polski)

Published

2021-12-16

How to Cite

Winiaszewska, Natalia. 2021. “ROLA SPOŁECZNEJ ODPOWIEDZIALNOŚCI BIZNESU W PROCESIE PODEJMOWANIA DECYZJI PRZEZ KLIENTA BRANŻY ODZIEŻOWEJ”. Acta Universitatis Nicolai Copernici. Management 48 (2):43-58. https://doi.org/10.12775/AUNC_ZARZ.2021.02.004.
  • ACM
  • ACS
  • APA
  • ABNT
  • Chicago
  • Harvard
  • IEEE
  • MLA
  • Turabian
  • Vancouver
Download Citation
  • Endnote/Zotero/Mendeley (RIS)
  • BibTeX

Issue

Vol. 48 No. 2 (2021)

Section

Articles

License

Creative Commons License

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NoDerivatives 4.0 International License.

Stats

Number of views and downloads: 1606
Number of citations: 0

Crossref
Scopus
Google Scholar
Europe PMC

Search

Search

Browse

  • Browse Author Index
  • Issue archive

User

User

Current Issue

  • Atom logo
  • RSS2 logo
  • RSS1 logo

Information

  • For Readers
  • For Authors
  • For Librarians

Newsletter

Subscribe Unsubscribe

Language

  • English
  • Język Polski

Tags

Search using one of provided tags:

proces decyzyjny, społeczna odpowiedzialność biznesu, inicjatywy CSR, branża odzieżowa
Up

Akademicka Platforma Czasopism

Najlepsze czasopisma naukowe i akademickie w jednym miejscu

apcz.umk.pl

Partners

  • Akademia Ignatianum w Krakowie
  • Akademickie Towarzystwo Andragogiczne
  • Fundacja Copernicus na rzecz Rozwoju Badań Naukowych
  • Instytut Historii im. Tadeusza Manteuffla Polskiej Akademii Nauk
  • Instytut Kultur Śródziemnomorskich i Orientalnych PAN
  • Instytut Tomistyczny
  • Karmelitański Instytut Duchowości w Krakowie
  • Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego
  • Państwowa Akademia Nauk Stosowanych w Krośnie
  • Państwowa Akademia Nauk Stosowanych we Włocławku
  • Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa im. Stanisława Pigonia w Krośnie
  • Polska Fundacja Przemysłu Kosmicznego
  • Polskie Towarzystwo Ekonomiczne
  • Polskie Towarzystwo Ludoznawcze
  • Towarzystwo Miłośników Torunia
  • Towarzystwo Naukowe w Toruniu
  • Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu
  • Uniwersytet Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie
  • Uniwersytet Mikołaja Kopernika
  • Uniwersytet w Białymstoku
  • Uniwersytet Warszawski
  • Wojewódzka Biblioteka Publiczna - Książnica Kopernikańska
  • Wyższe Seminarium Duchowne w Pelplinie / Wydawnictwo Diecezjalne „Bernardinum" w Pelplinie

© 2021- Nicolaus Copernicus University Accessibility statement Shop