THE MISSION & VISION STATEMENTS IN THE CONSUMERS’ STRATEGIES
DOI:
https://doi.org/10.12775/AUNC_ZARZ.2018.036Keywords
consumer behaviour, decision-making process, mission and vision, strategyAbstract
The identifications of consumers’ decision-making patterns is a crucial issue for marketing-oriented companies that strive for bringing innovations successfully to the market and for developing their offer - this is the absolute truth. To better understand consumer behaviours it is worth to consider clients as a business partners, that have their missions, visions and pursue their strategies. Following this assumption, the purpose of the article is to present an idea of defining consumers as a market entities and explain their behaviour in the light of the theory of management. The author of this paper uses literature review as a method to describe basic issues, which are both: the mission & vision statement of the consumer as first of them and the strategy as the second one.
References
Antoszkiewicz, J. (2007). Metody zarządzania. Warszawa : POLTEXT.
Bolesta – Kukuła, K. (2003). Decyzje menedżerskie. Waszawa: PWE.
Brilman, J. (2002). Nowoczesne koncepcje i metody zarządzania. Warszawa: Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne.
Davis, A. (2007). Public relations. Warszawa: Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne.
Falkowski, A., & Tyszka, T. (2009). Psychologia zachowań konsumenckich. Gdańsk: GWP.
Griffin, R. W. (2000). Podstawy zarządzania organizacjami. Warszawa: PWN.
Jeżak, J. (2004). Przedsiębiorstwo rodzinne : funkcjonowanie i rozwój. Warszawa: Difin.
Knecht, Z. (2005). Zarządzanie i planowanie marketingowe. Warszawa: C.H. Beck.
Liczmańska, K. (2016). Strategie marek produktowych na rynku FMCG, Wydawnictwo Naukowe UMK, Toruń.
Małysa-Kaleta, A. (2009). Strategie decyzyjne konsumentów w warun-kach niepewności. W L. Marek, S., & Białasiewicz, M. (2011). Podstawy nauki o organizacji. Przedsiębiorstwo jako organizacja gospodarcza. Warszawa: Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne.
Maslow, A. H. (2006). Motywacja i osobowość. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.
Obłój, K. (1998). Strategia organizacji. W poszukiwaniu trwałej przewagi konkurencyjnej. Warszawa: Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne.
Rogers, C. (1980). A Way of Being. Boston: Houghton Mifflin Company.
Rudnicki, L. (2000). Zachowania konsumentów na rynku. Warszawa: Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne.
Stallworth Williams, L. (2008). The mission statement. Journal of Business Com-munication , 45 (2), 94-119.
Stoner, J. A., Freeman, E. R., & Gilbert, D. R. (2001). Kierowanie. Warszawa: Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne.
Venter, H., & Venter, E. (2010). Globalization and the Psychology of the New World Citizen: How the New Global Citizen
Compares to Maslow's Level of Self Tran-scendence. ., Vol. 5 Issue 7, p. International Journal of Interdisciplinary Social Sciences , 5 (7), 29-35.
Wiśniewska, A. M. (2014). Strategie lojalności konsumenckiej. Acta Universitatis Nicolai Copernici - Zarządzanie (1), 23-33.
Zimbardo, P. G. (1999). Psychologia i życie. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
Stats
Number of views and downloads: 428
Number of citations: 0