USE OF TEXT DATA TO MONITOR MOODS AND PERCEPTIONS OF BRANDS IN THE CASE OF SOCIAL MEDIA
DOI:
https://doi.org/10.12775/AUNC_ZARZ.2016.010Keywords
text mining, text data, brand, internet, R, twitterAbstract
The purpose of this paper is use text mining techniques to extract information from text data in order to use them to manage brand image. The primary objective of this study is to present an exploratory analysis of the text. In the empirical part pointed out the possibility of applying text mining techniques to monitor moods and perception of the brand using data from websites.References
Berry, M. W., & Kogan, J., (2010), Text mining: applications and theory. John Wiley & Sons.
Drelichowski L., Siwiec J., (2012), Application of text mining for analysis and knowledge clustering Publisher in scientific journal studies and proceedings of the Polish Association for Knowledge Management, PSZW, z. 58, Bydgoszcz.
Drelichowski L., Zwierzchowski D., (2013), Zastosowanie text mining do analizy struktury treści artykułów polskojęzycznych publikacji „Studia i Materiały” polskiego stowarzyszenia zarządzania wiedzą [online]:www.pszw.edu.pl/images/publikacje [05.01.2016].
Feinerer I. (2008), An Introduction to Text Mining in R, „R News”, No. 8(2), s. 19-22, [online] http://CRAN.R-project.org/doc/Rnews/ [05.01.2016]
Gładysz A., Zastosowanie metod eksploracyjnej analizy tekstu w logistyce., Logistyka No 3, 2012, s. 643-651 [online]: http://www.czasopismologistyka.pl/[19.12.2015]
Gulczyński M. (2004), Techniki „odkrywania wiedzy” (data mining) oraz ich zastosowania, Zeszyt nr 2 Studia i Materiały, PSZW, Bydgoszcz.
Hearst M. A. (1999), Untangling Text Data Mining, Proceedings of ACL’99: the 37th Annual Meeting of the Association for Computatonal Linguistic, University of Meryland, June 20-26, 1999 (invited paper) [online]: www.sims.berkley.edu/~hearst/papers/acl99/acl99-tdm.html [06.12.2015]
Kall J. Kłaczek R. Sagan A. (2006), Zarządzanie marką, Oficyna Ekonomiczna, Kraków.
Keyling Till, Jünger, Jakob (2013), Facepager. An application for generic data retrieval through APIs. Source code available [online] https://github.com/strohne/Facepager/ [01.12.2015]
Kotler Ph., Pfoertsch W. (2008), Zarządzanie marką w segmencie B2B, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.
Lula P. (2005), Text mining jako narzędzie pozyskiwania informacji dokumentów tekstowych., [online] www.statsoft.pl/portals/0/Downloads/Text_mining_jako_narzedzie_pozyskiwania.pdf [06.01.2015]
Morzy T. (2004), Odkrywanie asocjacji: Algorytmy i struktura danych, Ośrodek Wydawnictw Naukowych.
Tan A. (1999), Text Mining: The state of the art and the challenges, Pacific Asia Conference on Knowledge Discovery and Data Mining PAKDA.
www.imm.com.pl/monitoring_social_media [24.01.2016].
markana.pl/na-czym-polega-wycena-wartosci-marki-w-rankingu-wartosci-marek-wielkopolski [10.01.2016]
g1.computerworld.pl/cw/pdf/bigdata/Text_Mining.pdf [22.12.12.2015]
www.csc.ncsu.edu/faculty/healey/tweet_viz/tweet_app/[24.01.2016].
www.csc.ncsu.edu/faculty/healey/tweet_viz [24.01.2016].
www.forbes.com/sites/clareoconnor/2016/01/26/walmart-pepsi-coca-cola-nestle-donate-6-5m-bottles-of-water-to-flint-mich-students/#104a682f433f[24.01.2016].
www.cocacola.com.pl/historie/produkty/taste-the-feeling-nowa-globalna-kampania-dla-wszystkich-marek-coca-cola/[24.01.2016].
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
Stats
Number of views and downloads: 535
Number of citations: 0