Skip to main content Skip to main navigation menu Skip to site footer
  • Register
  • Login
  • Language
    • English
    • Język Polski
  • Menu
  • Home
  • Current
  • Archives
  • Announcements
  • About
    • About the Journal
    • Submissions
    • Editorial Team
    • Editorial Board
    • List of Reviewers
    • Privacy Statement
    • Contact
  • Register
  • Login
  • Language:
  • English
  • Język Polski

Acta Universitatis Nicolai Copernici. Management

USE OF TEXT DATA TO MONITOR MOODS AND PERCEPTIONS OF BRANDS IN THE CASE OF SOCIAL MEDIA
  • Home
  • /
  • USE OF TEXT DATA TO MONITOR MOODS AND PERCEPTIONS OF BRANDS IN THE CASE OF SOCIAL MEDIA
  1. Home /
  2. Archives /
  3. Vol. 43 No. 1 (2016) /
  4. Articles

USE OF TEXT DATA TO MONITOR MOODS AND PERCEPTIONS OF BRANDS IN THE CASE OF SOCIAL MEDIA

Authors

  • Joanna Michalak WSB Universities in Toruń

DOI:

https://doi.org/10.12775/AUNC_ZARZ.2016.010

Keywords

text mining, text data, brand, internet, R, twitter

Abstract

The purpose of this paper is use text mining techniques to extract information from text data in order to use them to manage brand image. The primary objective of this study is to present an exploratory analysis of the text. In the empirical part pointed out the possibility of applying text mining techniques to monitor moods and perception of the brand using data from websites.

References

Berry, M. W., & Kogan, J., (2010), Text mining: applications and theory. John Wiley & Sons.

Drelichowski L., Siwiec J., (2012), Application of text mining for analysis and knowledge clustering Publisher in scientific journal studies and proceedings of the Polish Association for Knowledge Management, PSZW, z. 58, Bydgoszcz.

Drelichowski L., Zwierzchowski D., (2013), Zastosowanie text mining do analizy struktury treści artykułów polskojęzycznych publikacji „Studia i Materiały” polskiego stowarzyszenia zarządzania wiedzą [online]:www.pszw.edu.pl/images/publikacje [05.01.2016].

Feinerer I. (2008), An Introduction to Text Mining in R, „R News”, No. 8(2), s. 19-22, [online] http://CRAN.R-project.org/doc/Rnews/ [05.01.2016]

Gładysz A., Zastosowanie metod eksploracyjnej analizy tekstu w logistyce., Logistyka No 3, 2012, s. 643-651 [online]: http://www.czasopismologistyka.pl/[19.12.2015]

Gulczyński M. (2004), Techniki „odkrywania wiedzy” (data mining) oraz ich zastosowania, Zeszyt nr 2 Studia i Materiały, PSZW, Bydgoszcz.

Hearst M. A. (1999), Untangling Text Data Mining, Proceedings of ACL’99: the 37th Annual Meeting of the Association for Computatonal Linguistic, University of Meryland, June 20-26, 1999 (invited paper) [online]: www.sims.berkley.edu/~hearst/papers/acl99/acl99-tdm.html [06.12.2015]

Kall J. Kłaczek R. Sagan A. (2006), Zarządzanie marką, Oficyna Ekonomiczna, Kraków.

Keyling Till, Jünger, Jakob (2013), Facepager. An application for generic data retrieval through APIs. Source code available [online] https://github.com/strohne/Facepager/ [01.12.2015]

Kotler Ph., Pfoertsch W. (2008), Zarządzanie marką w segmencie B2B, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.

Lula P. (2005), Text mining jako narzędzie pozyskiwania informacji dokumentów tekstowych., [online] www.statsoft.pl/portals/0/Downloads/Text_mining_jako_narzedzie_pozyskiwania.pdf [06.01.2015]

Morzy T. (2004), Odkrywanie asocjacji: Algorytmy i struktura danych, Ośrodek Wydawnictw Naukowych.

Tan A. (1999), Text Mining: The state of the art and the challenges, Pacific Asia Conference on Knowledge Discovery and Data Mining PAKDA.

www.imm.com.pl/monitoring_social_media [24.01.2016].

markana.pl/na-czym-polega-wycena-wartosci-marki-w-rankingu-wartosci-marek-wielkopolski [10.01.2016]

g1.computerworld.pl/cw/pdf/bigdata/Text_Mining.pdf [22.12.12.2015]

www.csc.ncsu.edu/faculty/healey/tweet_viz/tweet_app/[24.01.2016].

www.csc.ncsu.edu/faculty/healey/tweet_viz [24.01.2016].

www.forbes.com/sites/clareoconnor/2016/01/26/walmart-pepsi-coca-cola-nestle-donate-6-5m-bottles-of-water-to-flint-mich-students/#104a682f433f[24.01.2016].

www.cocacola.com.pl/historie/produkty/taste-the-feeling-nowa-globalna-kampania-dla-wszystkich-marek-coca-cola/[24.01.2016].

Acta Universitatis Nicolai Copernici. Management

Downloads

  • PDF (Język Polski)

Published

2016-08-25

How to Cite

Michalak, Joanna. 2016. “USE OF TEXT DATA TO MONITOR MOODS AND PERCEPTIONS OF BRANDS IN THE CASE OF SOCIAL MEDIA”. Acta Universitatis Nicolai Copernici. Management 43 (1):139-55. https://doi.org/10.12775/AUNC_ZARZ.2016.010.
  • ACM
  • ACS
  • APA
  • ABNT
  • Chicago
  • Harvard
  • IEEE
  • MLA
  • Turabian
  • Vancouver
Download Citation
  • Endnote/Zotero/Mendeley (RIS)
  • BibTeX

Issue

Vol. 43 No. 1 (2016)

Section

Articles

Stats

Number of views and downloads: 704
Number of citations: 0

Crossref
Scopus
Google Scholar
Europe PMC

Search

Search

Browse

  • Browse Author Index
  • Issue archive

User

User

Current Issue

  • Atom logo
  • RSS2 logo
  • RSS1 logo

Information

  • For Readers
  • For Authors
  • For Librarians

Newsletter

Subscribe Unsubscribe

Language

  • English
  • Język Polski

Tags

Search using one of provided tags:

text mining, text data, brand, internet, R, twitter
Up

Akademicka Platforma Czasopism

Najlepsze czasopisma naukowe i akademickie w jednym miejscu

apcz.umk.pl

Partners

  • Akademia Ignatianum w Krakowie
  • Akademickie Towarzystwo Andragogiczne
  • Fundacja Copernicus na rzecz Rozwoju Badań Naukowych
  • Instytut Historii im. Tadeusza Manteuffla Polskiej Akademii Nauk
  • Instytut Kultur Śródziemnomorskich i Orientalnych PAN
  • Instytut Tomistyczny
  • Karmelitański Instytut Duchowości w Krakowie
  • Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego
  • Państwowa Akademia Nauk Stosowanych w Krośnie
  • Państwowa Akademia Nauk Stosowanych we Włocławku
  • Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa im. Stanisława Pigonia w Krośnie
  • Polska Fundacja Przemysłu Kosmicznego
  • Polskie Towarzystwo Ekonomiczne
  • Polskie Towarzystwo Ludoznawcze
  • Towarzystwo Miłośników Torunia
  • Towarzystwo Naukowe w Toruniu
  • Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu
  • Uniwersytet Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie
  • Uniwersytet Mikołaja Kopernika
  • Uniwersytet w Białymstoku
  • Uniwersytet Warszawski
  • Wojewódzka Biblioteka Publiczna - Książnica Kopernikańska
  • Wyższe Seminarium Duchowne w Pelplinie / Wydawnictwo Diecezjalne „Bernardinum" w Pelplinie

© 2021- Nicolaus Copernicus University Accessibility statement Shop