Skip to main content Skip to main navigation menu Skip to site footer
  • Register
  • Login
  • Language
    • English
    • Język Polski
  • Menu
  • Home
  • Current
  • Archives
  • Announcements
  • About
    • About the Journal
    • Submissions
    • Editorial Team
    • Editorial Board
    • List of Reviewers
    • Privacy Statement
    • Contact
  • Register
  • Login
  • Language:
  • English
  • Język Polski

Acta Universitatis Nicolai Copernici. Management

Local employer branding. Ho wis it build the Neuca company with a suport of a student organization AIESEC
  • Home
  • /
  • Local employer branding. Ho wis it build the Neuca company with a suport of a student organization AIESEC
  1. Home /
  2. Archives /
  3. Vol. 40 (2013) /
  4. Articles

Local employer branding. Ho wis it build the Neuca company with a suport of a student organization AIESEC

Authors

  • Joanna Jezierska Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu, Wydział Nauk Ekonomicznych i Zarządzania, Katedra Podstawowych Problemów Zarządzania, ul. Gagarina 13a, 87-100 Toruń

DOI:

https://doi.org/10.12775/AUNC_ZARZ.2013.024

Keywords

employer branding, image, employer, employees

Abstract

Companies wants to be seen as best ones when it comes to their products and services, at the same time with being perceived as well managed, the ones that apply quality standards and are socially responsible and the most desirable employers on the market. As an example, the author used the local company NEUCA, which is a leader of the pharmaceutical products wholesaling in Poland. the author considered employer branding idea as a tool used in companies in order to win the best possible employees and the retention of the held ones. Good reputation built within years, pays back with the higher sales and the popularity of the company in the employers rankings, which brings us to the goal – getting the best possible employees. NEUCA is going by this road for a few years now and thanks to the proper employer branding policy implemented and a support of AIESEC, can now be sure that is the one of the most desirable employers on the local market.

References

Adamczyk M., Kubasiak M., (2009), Employer Branding – budowanie pozytywnego wizerunku pracodawcy na rynku pracy, [w:] U. Gołaczewska-Kaczan (red.), Czas na EB. Employer Branding & Corporate Social Responsibility, Wydawnictwo Uniwersytetu w Białymstoku, Białystok.

Berłowski P., Turłukowska J., (2013), Zewnętrzny i wewnętrzny employer branding – korzyści z konsekwentnego budowania wizerunku firmy jako pracodawcy na przykładzie Mars Polska, http://www.kadry.abc.com.pl/czytaj/-/artykul/zewnetrzny-i-wewnetrzny-employer-branding-korzysci-z-konsekwentnego-budowania-wizerunku-firmy-jako-pracodawcy-na-przykladzie-mars-polska [dostęp 26.03.2013]

Black S., (2001), Public Relations, Wydawnictwo Oficyna Ekonomiczna, Kraków.

Klimczak K., (2009), Employer Branding – czemu ma służyć?, [w:] U. Gołaszewska-Kaczan (red.), Czas na EB. Employer Branding & Corporate Social Responsibility, Wydawnictwo Uniwersytetu w Białymstoku, Białystok.

Kozłowski M., (2012), Employer Branding – budowanie wizerunku pracodawcy krok po kroku, Wolters Kluwer Polska Sp. z o.o., Warszawa.

Macnar A., (2013), 7 najbardziej skutecznych praktyk employer branding, czyli co sprawia, że firma staje się Idealnym Pracodawcą, „Uniwersum top 100. Idealny Pracodawca” http://www.employerbrandingtoday.com/pl/2009/11/30/7-najbardziej-skutecznych-praktyk-employer-branding-czyli-co-sprawia-ze-firma-stajesieidealnym-pracodawca [dostęp 25.03.2013].

Zemler Z., (1992), Public Relations – kreowanie reputacji firmy, Wydawnictwo Poltext, Warszawa.

Acta Universitatis Nicolai Copernici. Management

Downloads

  • PDF (Język Polski)

Published

2014-02-21

How to Cite

Jezierska, Joanna. 2014. “Local Employer Branding. Ho Wis It Build the Neuca Company With a Suport of a Student Organization AIESEC”. Acta Universitatis Nicolai Copernici. Management 40 (February):289-301. https://doi.org/10.12775/AUNC_ZARZ.2013.024.
  • ACM
  • ACS
  • APA
  • ABNT
  • Chicago
  • Harvard
  • IEEE
  • MLA
  • Turabian
  • Vancouver
Download Citation
  • Endnote/Zotero/Mendeley (RIS)
  • BibTeX

Issue

Vol. 40 (2013)

Section

Articles

Stats

Number of views and downloads: 819
Number of citations: 0

Crossref
Scopus
Google Scholar
Europe PMC

Search

Search

Browse

  • Browse Author Index
  • Issue archive

User

User

Current Issue

  • Atom logo
  • RSS2 logo
  • RSS1 logo

Information

  • For Readers
  • For Authors
  • For Librarians

Newsletter

Subscribe Unsubscribe

Language

  • English
  • Język Polski

Tags

Search using one of provided tags:

employer branding, image, employer, employees
Up

Akademicka Platforma Czasopism

Najlepsze czasopisma naukowe i akademickie w jednym miejscu

apcz.umk.pl

Partners

  • Akademia Ignatianum w Krakowie
  • Akademickie Towarzystwo Andragogiczne
  • Fundacja Copernicus na rzecz Rozwoju Badań Naukowych
  • Instytut Historii im. Tadeusza Manteuffla Polskiej Akademii Nauk
  • Instytut Kultur Śródziemnomorskich i Orientalnych PAN
  • Instytut Tomistyczny
  • Karmelitański Instytut Duchowości w Krakowie
  • Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego
  • Państwowa Akademia Nauk Stosowanych w Krośnie
  • Państwowa Akademia Nauk Stosowanych we Włocławku
  • Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa im. Stanisława Pigonia w Krośnie
  • Polska Fundacja Przemysłu Kosmicznego
  • Polskie Towarzystwo Ekonomiczne
  • Polskie Towarzystwo Ludoznawcze
  • Towarzystwo Miłośników Torunia
  • Towarzystwo Naukowe w Toruniu
  • Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu
  • Uniwersytet Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie
  • Uniwersytet Mikołaja Kopernika
  • Uniwersytet w Białymstoku
  • Uniwersytet Warszawski
  • Wojewódzka Biblioteka Publiczna - Książnica Kopernikańska
  • Wyższe Seminarium Duchowne w Pelplinie / Wydawnictwo Diecezjalne „Bernardinum" w Pelplinie

© 2021- Nicolaus Copernicus University Accessibility statement Shop