Skip to main content Skip to main navigation menu Skip to site footer
  • Register
  • Login
  • Language
    • English
    • Język Polski
  • Menu
  • Home
  • Current
  • Archives
  • Announcements
  • About
    • About the Journal
    • Submissions
    • Editorial Team
    • Editorial Board
    • List of Reviewers
    • Privacy Statement
    • Contact
  • Register
  • Login
  • Language:
  • English
  • Język Polski

Acta Universitatis Nicolai Copernici. Management

Marketing to ols of impast on local authorities for commune development on the example of Czarna commune
  • Home
  • /
  • Marketing to ols of impast on local authorities for commune development on the example of Czarna commune
  1. Home /
  2. Archives /
  3. Vol. 40 (2013) /
  4. Articles

Marketing to ols of impast on local authorities for commune development on the example of Czarna commune

Authors

  • Wiesław Szopiński Uniwersytet Rzeszowski, ul. Rejtana 16c, 35-959 Rzeszów

DOI:

https://doi.org/10.12775/AUNC_ZARZ.2013.019

Keywords

commune, territorial marketing, local authorities, development

Abstract

The paper presents marketing aspects of functioning of a commune. On the background of theoretical considerations relating to issues of territorial marketing, the author presents results of research on the assessment of advance of analyzed commune’s marketing activities. The results of empirical studies support the conclusion that despite the increasingly noticeable marketing actions and relatively good grades given by inhabitants in the area of marketing, its organization in the studied commune is still very dispersed and limited.

References

Dudzik S., (1998), Działalność gospodarcza samorządu terytorialnego, problematyka prawna, Wydawnictwo Zakamycze, Kraków.

Frankowski Z., (2000), Marketing w zarządzaniu gminą, [w:] Z. Frankowski (red.), Działalność marketingowa gmin. Zarys ujęć marketingu terytorialnego, Wydawnictwo Wyższej Szkoły w Ciechanowie, Ciechanów.

Langer W., (2006), Strategiczny marketing w rozwoju jednostki terytorialnej, Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej w Katowicach, Katowice.

Szromnik A., (2002), Marketing terytorialny – koncepcja ogólna i doświadczenia praktyczne, [w:] T. Markowski (red.), Marketing terytorialny, Polska Akademia Nauk, Komitet Przestrzennego Zagospodarowania Kraju, t. CXII, Warszawa.

Szromnik A., (2007), Marketing terytorialny – miasto i region na rynku, Oficyna Wolters Kluwer Business, Kraków.

Urban S. (2004), Marketing terytorialny jako czynnik pobudzający przedsiębiorczość, [w:]

S. Urban (red.), Przedsiębiorczość i marketing szansą rozwoju obszarów wiejskich, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej im. Oskara Langego we Wrocławiu, Wrocław.

Żabińska T., Orientacja marketingowa gminy, [w:] L. Żabiński (red.), Orientacje marketingowe podmiotów gospodarczych, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej w Katowicach, Katowice.

Acta Universitatis Nicolai Copernici. Management

Downloads

  • PDF (Język Polski)

Published

2014-02-21

How to Cite

Szopiński, Wiesław. 2014. “Marketing to Ols of Impast on Local Authorities for Commune Development on the Example of Czarna Commune”. Acta Universitatis Nicolai Copernici. Management 40 (February):229-38. https://doi.org/10.12775/AUNC_ZARZ.2013.019.
  • ACM
  • ACS
  • APA
  • ABNT
  • Chicago
  • Harvard
  • IEEE
  • MLA
  • Turabian
  • Vancouver
Download Citation
  • Endnote/Zotero/Mendeley (RIS)
  • BibTeX

Issue

Vol. 40 (2013)

Section

Articles

Stats

Number of views and downloads: 760
Number of citations: 0

Crossref
Scopus
Google Scholar
Europe PMC

Search

Search

Browse

  • Browse Author Index
  • Issue archive

User

User

Current Issue

  • Atom logo
  • RSS2 logo
  • RSS1 logo

Information

  • For Readers
  • For Authors
  • For Librarians

Newsletter

Subscribe Unsubscribe

Language

  • English
  • Język Polski

Tags

Search using one of provided tags:

commune, territorial marketing, local authorities, development
Up

Akademicka Platforma Czasopism

Najlepsze czasopisma naukowe i akademickie w jednym miejscu

apcz.umk.pl

Partners

  • Akademia Ignatianum w Krakowie
  • Akademickie Towarzystwo Andragogiczne
  • Fundacja Copernicus na rzecz Rozwoju Badań Naukowych
  • Instytut Historii im. Tadeusza Manteuffla Polskiej Akademii Nauk
  • Instytut Kultur Śródziemnomorskich i Orientalnych PAN
  • Instytut Tomistyczny
  • Karmelitański Instytut Duchowości w Krakowie
  • Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego
  • Państwowa Akademia Nauk Stosowanych w Krośnie
  • Państwowa Akademia Nauk Stosowanych we Włocławku
  • Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa im. Stanisława Pigonia w Krośnie
  • Polska Fundacja Przemysłu Kosmicznego
  • Polskie Towarzystwo Ekonomiczne
  • Polskie Towarzystwo Ludoznawcze
  • Towarzystwo Miłośników Torunia
  • Towarzystwo Naukowe w Toruniu
  • Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu
  • Uniwersytet Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie
  • Uniwersytet Mikołaja Kopernika
  • Uniwersytet w Białymstoku
  • Uniwersytet Warszawski
  • Wojewódzka Biblioteka Publiczna - Książnica Kopernikańska
  • Wyższe Seminarium Duchowne w Pelplinie / Wydawnictwo Diecezjalne „Bernardinum" w Pelplinie

© 2021- Nicolaus Copernicus University Accessibility statement Shop