Means of exert influence on the recipients of social advertising
DOI:
https://doi.org/10.12775/AUNC_ZARZ.2013.003Keywords
reklama społeczna, problemy społeczne, emocje, nagroda, karaAbstract
This paper discusses the specific features of social advertising, and it shows the most used ways to influence its recipients. These include primarily emotive (mostly negative), the use of rewards and punishments, appropriate selection of advertising character.References
Benedikt A., (2004), Reklama jako proces komunikacji, Wydawnictwo ASTRUM, Wrocław.
Bogunia-Borowska M., (2004), Reklama jako tworzenie rzeczywistości społecznej, Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, Kraków.
Doliński D., (2011), Psychologiczne mechanizmy reklamy, Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, Gdańsk.
Drozdowski R., Krajewski M., Reklama społeczna w Polsce – grzechy i możliwości, http://www.fks.org.pl [dostęp 31.01.2013].
Kozłowska A., (2011), Reklama – techniki perswazyjne, Oficyna Wydawnicza SGH, Warszawa.
Maison D., Maliszewski N., (2002), Co to jest reklama społeczna, [w:] D. Maison, P. Wasilewski (red.), Propaganda dobrych serc, czyli rzecz o reklamie społecznej, Agencja Wasilewski, Wrocław.
Maliszewski N., (2007), Koń trojański w reklamie społecznej, Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, Kraków.
R. Nowacki (2011), Reklama, Difin, Warszawa.
http://www.kampaniespoleczne.pl [dostęp 30.03.2013]
http://ww.nacomito.com.pl [dostęp 30.03.2013]
http://plytkawyobraznia.pl [dostęp 30.03.2013]
http://epr.pl/kampania-spoleczna-pij-mleko-bedziesz-wielki,studium-przypadku,1547,1.html, [dostęp 30.03.2013]
http://kochamniebije.pl [dostęp 30.03.2013]
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
Stats
Number of views and downloads: 432
Number of citations: 0